Η Haute Couture και οι millennials μπορεί να φαντάζουν ένας φαινομενικά αταίριαστος συνδυασμός. Παρόλα αυτά, η γενιά που μεγαλώνει στον κόσμο της γρήγορης μόδας φαίνεται να έχει γοητευθεί από την τέχνη της υψηλής ραπτικής. Στον κόσμο της γρήγορης μόδας πολλοί millennials επιζητούν την εμπειρία της αγοράς, παρά το ίδιο το προϊόν. Για το λόγο αυτό, πολλοί έμποροι λιανικής πώλησης, επιδιώκοντας να τραβήξουν την προσοχή το κόσμου από την ευκολία του online shopping, οφείλουν να γίνουν λίγο πιο δημιουργικοί.

vogue

Το 1947, μετά το “New Look” του Christian Dior, ο αριθμός των πελατών της υψηλής ραπτικής άγγιζε τις 20.000 σε ολόκληρο τον κόσμο. Στις μέρες μας, ο αριθμός αυτός παρά το γεγονός ότι φτάνει μόνο τις 4.000, διαθέτει μια τεράστια αγοραστική ικανότητα. Όπως δήλωσε ο Karl Lagerfeld στη Vogue, “οι πελάτες κατά το παρελθόν μπορεί να αγόραζαν πέντε φορέματα haute couture, ενώ οι σύγχρονοι αγοραστές θα αγοράσουν είκοσι“. Όμως, ενώ το κοινό της υψηλής ραπτικής περιελάμβανε ως επί το πλείστον ηλικιωμένες γυναίκες, πρόσφατα διακρίνεται ένα ενδιαφέρον από άτομα μικρότερης ηλικίας που γοητεύονται από τον λαμπερό κόσμο των maisons.

Τι ακριβώς συνιστά την haute couture;

Η haute couture είναι η αιχμή του δόρατος όσον αφορά τη δημιουργία, ένα φανταστικό εργαστήριο τόσο της δεξιοτεχνίας όσο και της καινοτομίας του σχεδιασμού. Είναι μια χώρα ελεύθερης έκφρασης για τους σχεδιαστές και ένας τεράστιος κατασκευαστής εικόνων για τα εμπορικά σήματα“, εξηγεί ο Ralph Toledano, πρόεδρος της Fédération de la Haute Couture et de la Mode, du Prêt-à-Porter des Couturiers et des Créateurs de Mode. Σήμερα, μόνο 14 σχεδιαστές επιτρέπεται να ονομάζονται ‘haute couturiers’, με 4 μέλη-αντιπροσώπους οι οποίοι δεν εδρεύουν στο Παρίσι όπως οι Viktor & Rolf, Valentino, Elie Saab και Giorgio Armani Prive, και 14 guest μέλη όπως οι Ulyana Sergeenko, Iris Van Herpen και Maison Rabih Kayrouz. Οι οίκοι αυτοί υποχρεούνται να παρουσιάζουν 25 made-to-order looks ανά χρόνο, καθένα από τα οποία απαιτεί τουλάχιστον ένα fitting, το οποίο πραγματοποιείται από προσωπικό πλήρους απασχόλησης (τουλάχιστον 20 ατόμων) στο atelier που βρίσκεται στο Παρίσι. Ένα ένδυμα υψηλής ραπτικής μπορεί να χρειαστεί 150 ως 6.000 ώρες για να δημιουργηθεί, ξεκινώντας από ένα απλό φόρεμα ή κοστούμι και τελειώνοντας με ένα κομμάτι αξίας από 9.000 ως και 1 εκατομμύριο, (που σύμφωνα με το Reuters, το 1 εκ. μπορεί να αντιστοιχεί σε ένα νυφικό του οίκου Dior).

fashionista

Είναι γεγονός ότι οι millenials, ηλικίας από 19 ως 35 ετών, εδώ και αρκετό καιρό ασκούν τεράστια επιρροή στον χώρο της πολυτελούς μόδας, σπάζοντας τους κανόνες που ίσχυαν μέχρι πρότινος. Ως το μεγαλύτερο δημογραφικό τμήμα, υπάρχουν περίπου 2 δις millennials παγκοσμίως, οι επιθυμίες των οποίων καθώς και τα πρότυπα δαπανών τους θα καθοδηγήσουν την παραγωγή για τις επόμενες δύο δεκαετίες. “Δουλεύουμε με ένα μεγάλο ποσοστό των millennials. Περίπου 20% των πελατών μας είναι μεταξύ 20 και 30 ετών, με συνολικά 35 % κάτω των 40 ετών“, εξηγεί ένας εκπρόσωπος του Maison Rabih Kayrouz, του επώνυμου brand που ίδρυσε ο πρώην σχεδιαστής του οίκου Chanel και Dior, γνωστός για τις υπερβολικά αλλά περίτεχνα διακοσμημένες δημιουργίες του.

worldfashionchannel

Οι σημερινοί πελάτες της υψηλής ραπτικής δεν χαρακτηρίζονται πλέον από μυστικισμό και διακριτικότητα. Στις σελίδες της Vogue δεν υπάρχουν πια μόνο μοντέλα, αλλά κόρες και σύζυγοι ισχυρών επιχειρηματιών, ηθοποιοί, τραγουδιστές, fashion editors και bloggers’ και ο αριθμός αυτών τείνει να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Όμως, ενώ οι millennials οδηγούν τη μόδα της haute couture στον 21ο αιώνα, μιμούνται τους γνώστες των προηγούμενων εποχών, στηρίζοντας την επιχείρηση της υψηλής ραπτικής και διατηρώντας της τέχνη της για τις επόμενες γενιές.

Δες ακόμα6 updated τρόποι να φορέσεις το πουκάμισο
featured photo: The Impression