Κοριτσια στην Οπερα

opera viennis 2

Στο σουρεαλιστικό αυτό κόσμο, όπου οι πρίγκιπες αντί για γυάλινα γοβάκια σου στέλνουν το πολύ πολύ κανένα βιντεάκι με καψουροτράγουδα στο facebook, απομείναμε τρεις πριγκίπισσες, μόνες.... στην όπερα. Η Τζένη, η Όλγα κι εγώ.

Το μεγαλύτερο μουσικό μπέρδεμα βέβαια συμβαίνει αδιαμφισβήτητα σε μένα. Οι άλλες δύο ξέρουν τι κάνουν, είτε στα επαγγελματικά είτε στα προσωπικά, στην όπερα (άντε στη τζαζ) καταλήγουν! Νέο απόκτημα στο μακρύ κατάλογο γνωριμιών ο Γεράσιμος. Διοργανωτής και επιχειρηματίας. Διοργανώνει hip hop live και είναι ιδιοκτήτης επιχείρησης.....τατουάζ! Πριν από τον Γεράσιμο ήταν ο Βασίλης με προϋπηρεσία ως τεχνικός σκηνής στα μεγαλύτερα νυκτερινά μαγαζιά του λεκανοπεδίου. Να καλείς τον Βασιλάκη στο κινητό και να ακούς υποχρεωτικά το νέο άσμα του Μαζωνάκη “Τέρμα”. Να κοιμάστε παρέα και να ξυπνάτε το πρωί με το ξυπνητήρι να σας καλημερίζει με το “Έχω μια ζωή” (μετάφραση: είναι το νέο τραγούδι της Πάολα). Αυτό το μουσικό δίλημμα φαίνεται με γοήτευε από παλιά. Θα πείσω το νέο έρωτα να ακούσει “Τροβατόρε” το βράδυ αντί για Ρόκκο; Θα έρθει μαζί μου ο “επιχειρηματίας τατουάζ” να ακούσουμε τους Opera Chaotique και τη φίλη σοπράνο Λητώ Μεσσήνη στο Faust ή θα με παρατήσει πάλι για να πάει για μπύρες στο Χυτήριο στο live του Νο 1 hip hop ερμηνευτή του... Εισβολέα; Προσωπικά μου δημιουργεί μεγάλο ενδιαφέρον η ικανότητα του να ισορροπώ εξίσου ικανοποιητικά σε όλα τα μουσικά είδη, άσε που έχω διαπιστώσει ότι λειτουργεί ως ένα τεστ... αν μπορώ να αντέξω και τις μουσικές του επιλογές τότε εδώ μάλλον υπάρχει έρωτας. Στις φίλες μου όμως το ένστικτο λειτουργεί λιγότερο ανταγωνιστικά και επιλέγει πάντα φιλό-οπερατικές παρέες. Η Τζένη Αρσένη και η Όλγα Κολοκυθά είναι δύο από τις πιο παλιές και σημαντικές μου φίλες και φυσικά και οι δύο ασχολούνται με την όπερα και έχουν πετύχει αξιόλογο έργο στο εξωτερικό αλλά και εδώ. Η Τζένη είναι μια υπερδραστήρια σκηνοθέτις έχει ήδη παρουσιάσει ένα αξιόλογο έργο στην σκηνοθεσία όπερας στις Ηνωμένες Πολιτείες (www.eugeniaarsenis.com), παρότι η έδρα της παραμένει η Ελλάδα. Η ίδια εκλήθη πέρσι τέτοιο καιρό από τους καλλιτεχνικούς διευθυντές του Skylight Music Theatre, με έδρα το Milwaukee της Αμερικής και του Center for Contemporary Opera της Νέας Υόρκης για να σκηνοθετήσει την όπερα “El Cimarrón” σε δύο διαφορετικές εκδοχές αναγνωρίζοντας το δημιουργικό ταλέντο και τις ικανότητές της. Υπήρξε Υπεύθυνη Συντονισμού και Δραματολογίου της Πειραματικής Λυρικής Σκηνής από την αρχή της δημιουργίας της, με την καλλιτεχνική διεύθυνση του μαέστρου Θόδωρου Αντωνίου, και τα τελευταία χρόνια είναι Σύμβουλος Δραματολογίου του Center for Contemporary Opera της Νέας Υόρκης. Για την παράστασή της “Mendelssohn’s Antigone”, την οποία σκηνοθέτησε στο Royal Albert Hall, τιμήθηκε από το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Antikenfestspiele στην Trier της Γερμανίας. Οι σπουδές της περιλαμβάνουν: Θεατρολογία και Σκηνοθεσία Θεάτρου στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, μεταπτυχιακή έρευνα στη Φιλοσοφία στο UCL και διδακτορική διατριβή στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου στην Όπερα, την Αισθητική Φιλοσοφία και την Αρχαία Τραγωδία. Δίδαξε τόσο στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου αλλά και στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών - Ιόνιο Πανεπιστήμιο, στο Εθνικό Ωδείο, ενώ έχει αναλάβει τη διδασκαλία του μαθήματος Μελοδραματικής του Ωδείου Αθηνών και την κατεύθυνση Θεάτρου του Hellenic American University. Παράλληλα με τις καλλιτεχνικές της δραστηριότητες, συμμετέχει ενεργά και στο χώρο της πολιτικής ως υποψήφια Ευρωβουλευτής στις Ευρωεκλογές του Μαΐου 2014 και ως υποψήφια στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας στις φετινές εκλογές, ενώ το ενδιαφέρον της για την κοινωνία πάντα συνδυασμένη με την πρόοδο της μέσω του πολιτισμού είναι σαφής και έντονη. Mε σεμνότητα και διακριτικότητα η Τζένη συνεχίζει -παρόλα τα εμπόδια που δημιουργεί η κλίκα και η αναξιοκρατία της πατρίδας μας στους επαγγελματίες κάθε είδους- και αντλεί δύναμη από τους μαθητές της (που την εμπιστεύονται και την ακολουθούν πιστά) για να συνεχίσει να κάνει όλα όσα της αρέσουν εντός και εκτός Ελλάδος.

eugenia arsenis curtain call Eugenia Arsenis photo 1 Eugenia Arsenis Skylight El Cimarron R1-41 Eugenia arsenis SYMPONY SPACE NEW YORK Eugenia Arsenis theater 2-3 eugenia arsenis

Η 'Ολγα είναι μια σπιρτόζα Κρητικιά, που όλοι οι καθηγητές μου με συμβούλεψαν να αναζητήσω όταν θα έφτανα στην Αγγλία για σπουδές. Είναι project manager του European Opera Centre (www.operaeurope.eu) ενός πολύ σημαντικού φορέα, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή ένωση και δουλεύει με σκοπό να δίνει βήμα σε νέους καλλιτέχνες που ασχολούνται με την όπερα να δείξουν τη δουλειά τους μέσα από επαγγελματικές παραστάσεις. Η ίδια εδώ και χρόνια αναλαμβάνει το συντονισμό και την οργάνωση σε όλα τα στάδια της παραγωγής από την περίοδο των οντισιόν, τις πρόβες και την τελική παράσταση. Ταξιδεύει συνέχεια για τις ανάγκες της δουλειάς της και δεν είναι τυχαίο ότι για να μπορέσω να τη συναντήσω έφτασα πρόσφατα στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, όπου περίμενε την ανταπόκριση της πτήσης για να επιστρέψει στη Βιέννη, εκεί όπου κατοικεί μόνιμα πλέον. Και αν είσαι λάτρης της όπερας για να είμαστε ειλικρινείς οφείλεις να ζήσεις έστω για λίγο στη μητρόπολη της Όπερας, που φυσικά είναι η Βιέννη. Η Όλγα παρόλο το μακροσκελές βιογραφικό (που συμπεριλαμβάνει και ένα διδακτορικό δίπλωμα με άριστα παμψηφεί από το Ινστιτούτο Πολιτιστικής Διαχείρισης και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης) είναι επίσης πολύ διακριτική και ήσυχη. Σε αντίθεση με τη λάμψη της δουλειάς της και το γεγονός ότι έχει βρεθεί μέσα σε όλες τις σημαντικές όπερες της Ευρώπης και όχι μόνον, δίπλα σε ονομαστούς μαέστρους και λυρικούς καλλιτέχνες, η ίδια συνεχίζει και προσπαθεί όπως στην αρχή της καριέρας της, χωρίς ποτέ να διαφημίζει το τι έχει πετύχει.

olga kolikitha 2 olga kolokitha @Harpa Concert Hall, Reykjavik

Δε θεωρώ τυχαίο ότι οι δυο πιο μακροχρόνιες φίλες μου ασχολούνται με αυτό το αντικείμενο και επιπλέον ότι και οι δυο έχουν επιτύχει τόσο σημαντικά πράγματα στο εξωτερικό, το οποίο φαίνεται να αναγνωρίζει το έργο τους και να αναζητά να συνεργαστεί μαζί τους. Η Όλγα έχοντας ζήσει στα Χανιά, επέλεξε πρόσφατα να μετοικήσει μόνιμα στην Αυστρία. Η Τζένη μεγάλωσε στην Αθήνα μέχρι τα 18 της, έζησε για πολλά χρόνια στην Αγγλία και στην Αμερική, και τα τελευταία χρόνια επέλεξε να κάνει βάση της ξανά την Ελλάδα. Χρόνια τώρα και οι τρεις όσα βάσανα ή ερωτικές αποτυχίες μετρήσουμε ξέρουμε καλά ότι η γοητεία του συγκεκριμένου μουσικού είδους είναι αξεπέραστη. Μιλάει για ανυπέρβλητα, υψηλά αισθήματα, που συναντάς μόνο στα μυθιστορήματα, για έρωτες παραμυθένιους, δυνατούς.

Με το κτίριο της Νέας Λυρικής να ετοιμάζεται για εγκαίνια σε λίγους μήνες, στέκομαι και παρακολουθώ στο θέατρο Ολύμπια της οδού Ακαδημίας, μία ακόμα πρόβα του αριστουργηματικού “Τριστάνου και Ιζόλδη” του αγαπημένου μου συνθέτη του Βάγκνερ. Ο Βάγκνερ αρέσει σε ανθρώπους που έχουν το επικό αίσθημα μέσα τους. Η μουσική του γίνεται το φάρμακο στις πληγές του κόσμου, κάνοντας υποφερτό το ανυπόφορο. Ακόμα και αν αύριο βράδυ λοιπόν καταλήξω σε ένα club στο κέντρο της Αθήνας να πίνω το ποτό μου ακούγοντας τον Ρέμο και τον Παντελίδη να μιλούν για χαμένες αγάπες , είμαι βέβαιη ότι η μουσική του Βάγκνερ θα αποδίδει τον έρωτα με το πιο ηρωικό τρόπο. “Να πεθάνω ποθώντας...” και ζώντας υψηλής αξίας συναισθήματα και αν όμως δεν έρθουν δεν πειράζει, θα βάζω στο cd να ακούσω την όπερα «Τόσκα» με την αξεπέραστη Μαρία Κάλλας ή θα πετάγομαι μέχρι την Κρατική Όπερα της Βιέννης, θα κάθομαι στα θεωρία του πρώτου εξώστη κρατώντας κιάλια, φορώντας ένα ονειρικό φόρεμα του επικότερου όλων σχεδιαστή μόδας του Elie Saab (www.eliesaab.com) και έχοντας για συντροφιά τις φίλες μου.

Tristanos kai Isolde fb banner opera viennis elie saab dress for opera 2 elie saab dress for opera 3 elie saab dress for opera Διαβάστε ακόμα: Μιλώντας για τον Δήμο (Αναστασιάδη)
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.