Οι κανόνες που πρέπει να ακολοθείς για να αποφύγεις το burnout

Οι κανόνες που πρέπει να ακολουθείς για να αποφύγεις το burnout

Ενώ μιλάμε για ιδέες, στόχους και ένα καλύτερο μέλλον στον τομέα εργασίας σου, κάποιος εκεί έξω μπορεί να βιώνει την επαγγελματική εξουθένωση ή αλλιώς, το δικό του burnout. Μπορεί να έχεις ακούσει ξανά τον όρο ή να το χρησιμοποιείς σε hashtag. Στην πραγματικότητα, έχει ρίζες από το εργασιακό άγχος, την εμμονική τελειομανία και την τάση να πιέζεις τον εαυτό σου να τα φέρει όλα εις πέρας. Ως ένα σημείο, το να θέλεις να καταφέρνεις τις προκλήσεις, να είσαι συνεπής με τις προθεσμίες που σου έχουν θέσει και να εξελίσσεις καθημερινά τις ιδέες σου, είναι πολύ καλό. Όπως σε όλα τα θέματα όμως, υπάρχουν όρια στο πόσο θα αφήσεις τη δουλειά σου να καταπιεί τον εαυτό σου.

Πιθανόν να καταλαβαίνεις για ποιο πράγμα μιλάω, πιθανόν να το έχεις ζήσει ή να το απέφυγες την τελευταία στιγμή. Όπως και να έχει, οφείλεις να προσέχεις τον εαυτό σου όσο ψηλά και αν θες να φτάσεις. Αν σκεφτείς και ακολουθήσεις αυτά τα βασικά βήματα, όχι μόνο θα προλάβεις ένα εργασιακό burnout αλλά θα ξέρεις και πώς να το αντιμετωπίσεις σε περίπτωση που τελικά παρουσιαστεί:

Θέσε όρια

Μπορεί να σου αρέσει να τα ξεπερνάς, όταν μάλιστα νιώθεις πως μπορείς αλλά πίστεψε με, κάποια στιγμή ο ίδιος σου ο οργανισμός θα παραπονεθεί. Αν ορίζεις πως μέχρι τις 5 θα είσαι στον υπολογιστή, μην το αφήνεις να πάει 5:15, 5:30…7. Αποφάσισε πως θα οργανώσεις το χρόνο σου και μείνε συνεπής στο ωρολόγιο πρόγραμμα σου. Αν καθορίσεις το χρόνο που θα ασχοληθείς με κάτι θα είσαι περισσότερο συγκεντρωμένη σε αυτό και το αποτέλεσμα θα είναι συνεπώς καλύτερο.

Θέσε προτεραιότητες

Όσο κι αν νοιάζεσαι για τη δουλειά σου, πρέπει να έχεις επίγνωση του που τελειώνουν οι υποχρεώσεις της δουλειάς σου και που αρχίζουν οι δικές σου. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να απαντάς στο πρώτο λεπτό τα mail σου. Ούτε να ανησυχείς για κάποιο πιθανό πρόβλημα ή να υιοθετείς τις δυσκολίες που προκύπτουν στον εργασιακό σου χώρο στη δική σου προσωπική ζωή.

Πώς να αποφύγεις το burnout αν δουλεύεις από το σπίτι

byrdie.com

Να εκμεταλλεύεσαι τα διαλείμματα σου

Όταν είσαι αγχωμένη και νιώθεις κούραση δεν μπορείς να ανταποκριθείς στις προσδοκίες που έχουν οι άλλοι από εσένα. Δεν έχεις αυτή την όρεξη ή τη ζωντάνια να δράσεις αποφασιστικά ούτε ουσιαστικά και τη διάθεση, να κάνεις το οτιδήποτε. Είναι σημαντικό να αφιερώνεις λίγο χρόνο στον εαυτό σου και να επενδύεις σε εσένα. Καλά είναι τα σπα και τα μασάζ αλλά δεν χρειάζεται να ξοδέψεις πολλά χρήματα για να νιώσεις υγιής. Μερικές φορές, ακόμα και μία ώρα ξεκούρασης φτάνει για να ανανεωθείς και να ξεχάσεις για λίγο τις υποχρεώσεις σου.

Βρες ένα νέο χόμπι

Με άλλα λόγια, βρες έναν τρόπο να δραπετεύεις από την πραγματικότητα. Ξεκίνα κάτι που ανέβαλες τόσο καιρό. Θα είναι ένας χώρος που δεν θα απαιτεί να είσαι «τέλεια» αλλά αντίθετα, θα είναι ένας χώρος όπου θα υπάρχει περιθώριο λαθών και θα αισθάνεσαι ελεύθερη. Μετά από αυτό, θα γυρνάς πολύ πιο ανανεωμένη στη δουλειά σου και θα έχεις την όρεξη να ανταποκριθείς σε ό,τι σου ζητούν.

Κάνε μικρά βήματα

Ένα βήμα τη φορά. Μην παραμελήσεις τα καθήκοντα σου αλλά μην τα «εμμονοποιείς» κιόλας. Η πρόοδος γίνεται σιγά σιγά, όχι μέσα σε ένα βράδυ. Πάρε τα πράγματα από την αρχή, ξεχώρισε τα κομμάτια του παζλ και ξεκίνα σταθερά και δυναμικά να ολοκληρώνεις αυτό που σου έχει ζητηθεί. Αν επενδύσεις στην καλή σου ψυχολογία, τότε τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλύτερα.

featured image: MyDomaine
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.