Όλοι γνωρίζουμε πώς τα μέσα επικοινωνίας επηρεάζουν τη μόδα, στις μέρες μας είναι τα social media και φυσικά η τηλεόραση, πίσω όμως στο 1930 ήταν το Hollywood.

Η Χρυσή εποχή του και η λάμψη του δεν θα μπορούσε να μην αγκαλιάσει ή ακόμα καλύτερα να μην “εφεύρει” τις πιο εμβληματικές iconic γυναίκες με τα πλατινέ μαλλιά των οποίων η ακτινοβολία μπορούσε να διαπεράσει ακόμα και τα ασπρόμαυρα φιλμ.

Ο Howard Hughes σύμβουλος δημοσίων σχέσεων της εποχής θέλησε να δημιουργήσει ένα moniker για την ηθοποιό ώστε να μείνει χαραγμένη στη μνήμη όλων, έτσι λοιπόν σκέφτηκε τον τίτλο της ταινίας “Platinum Blonde” και ακριβώς επειδή τότε δεν υπήρχε ένας ορθόδοξος τρόπος για να δημιουργηθεί το εν λόγω χρώμα σκέφτηκε για την έξτρα δημοσιότητα της ταινίας να προσφέρει το ποσό των 10,000$ και μάλιστα στην εποχή της ύφεσης σε όποιον καταφέρει να πετύχει το νεοφερμένο πλατινέ ξανθό, μάταια ωστόσο, για πολύ καιρό κανείς δεν τα κατάφερε.

Ίσως για καλό γιατί όπως εκμυστηρεύτηκε ο κομμωτής της, Alfred Pagano αργότερα, κατάφερε να φτάσει στο τόσο έντονο άνοιγμα με ένα τοξικό μίγμα που έφτιαξε μόνος του αναμειγνύοντας αμμωνία και χλωρίνη.

Η εφαρμογή του μίγματος γινόταν κάθε βδομάδα κάτι που φυσικά ήταν επώδυνο και επιβλαβές τόσο για τα μαλλιά της όσο και την υγεία της. Η Harlow κατέληξε να φορά περούκες για τα γυρίσματα της ταινίας ενώ ποτέ δεν παραδέχτηκε ότι τα μαλλιά της ήταν βαμμένα.

Η star έφυγε από τη ζωή στα 26 της χρόνια και φημολογείται ότι συνέβαλε στον θάνατο της και το επιβλαβές αέριο.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Marilyn Monroe (@marilynmonroe)

Πόσο υψηλό το τίμημα της ”ιδανικής” εικόνας, που κατέληξε να κακοποιεί επανειλημμένα τον εαυτό της μια γυναίκα χάρη στην επιθυμία τόσο του manager της όσο και στην έπαρση του κομμωτή της που τελικά την έκανε πειραματόζωο για να επιτευχθεί ο στόχος ενός iconic image.

Έκτοτε φυσικά οι θαυμάστριες θέλησαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Harlow με αποτυχία τις περισσότερες φορές μιας και μόλις το 1950 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά προϊόν βαφής ξανοίγματος το οποίο επέτρεπε στις γυναίκες να βάφουν τα μαλλιά τους μόνες τους στο σπίτι.

Ήταν πολύ σημαντικό για εκείνες καθώς δεν ένιωθαν άνετα μέχρι τότε να δημοσιοποιούν το γεγονός ότι βάφουν τα μαλλιά τούς. Αναρωτιέμαι αν πίσω στο 1950 πριν ακόμα καλά καλά οι γυναίκες αποκτήσουν το δικαίωμα της ψήφου είχαν την ενοχή να αποκαλύψουν το γεγονός ότι έχουν την ανάγκη να καλλωπιστούν και να φροντίσουν εκτός των άλλων και τον εαυτό τους αν και καμιά φορά η φροντίδα προς τον εαυτό μας έχει ένα διπολικό χαρακτήρα.

Ευτυχώς κάποια βήματα έχουν γίνει έκτοτε ή και όχι;

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Jean Harlow (@jeanharlow.daily)

Πίσω στο ξανθό και στην πιο διάσημη πλατινέ διάδοχο όλων των εποχών τη Marylin Monroe φυσικά. Είναι βέβαιο ότι όταν σκέφτεσαι τη Marylin Monroe φέρνεις στο νου σου απευθείας το χαρακτηριστικό εμβληματικό της look με τα ξανθά μαλλιά και τα κόκκινα χείλη.

Ένα look που πήρε κάμποσο χρόνο να δημιουργηθεί αλλά ήταν και αυτό που τελικά την ανέδειξε καθοριστικά με προτροπή της Εmmeline Snively όπου της τόνισε χαρακτηριστικά “Αν πραγματικά σκοπεύεις να εξελιχθείς σε αυτό το επάγγελμα θα χρειαστεί να βάψεις τα μαλλιά σου πλατινέ και να τα ισιώσεις καθώς τώρα το πρόσωπο σου είναι λίγο στρογγυλό και μια καλή δουλειά με τα μαλλιά σου θα το μακρύνει”.

Η “επιχείρηση” ξανθιά ξεκίνησε, μια διαδικασία που ευτυχώς για την ίδια έγινε σταδιακά κάνοντας ένα βήμα τη φορά με σκοπό να διατηρηθεί η υγεία των μαλλιών της αφού ήταν λιγοστά τα μέσα που διέθετε η τεχνολογία των βαφών την εποχή εκείνη.

Όσο η μεταμόρφωση συνεχιζόταν τόσο η λάμψη της απογειωνόταν και μεταμορφωνόταν από τη συνεσταλμένη Norma Jeane στη λαμπερή Marylin Monroe που όλοι γνωρίζουμε με το εκθαμβωτικό ξανθό που η ίδια το ονόμασε ”pillow -case white. Ένα ξανθό που για να διατηρηθεί σύμφωνα με τον κομμωτή της βρισκόταν στην καρέκλα του κάθε τρεις βδομάδες.

Έκτοτε οι star που τη μιμήθηκαν είναι σίγουρα πολλές μερικές εξ αυτών η Lady Gaga, Miley Cyrus, Madonna, Gwen ,Scarlett Johansson κ.α.

Φτάνουμε λοιπόν στο 2022 και στην αναμονή της ταινίας “Blonde” με πρωταγωνίστρια την Ana de Armas βασισμένη στην ζωή της Marylin Monroe, μια ταινία που σύμφωνα με τον παραγωγό ήταν στα σκαριά μια δεκαετία.

Η Marylin Monroe είναι μια μοναδική εικόνα του Hollywood και της ποπ κουλτούρας και η εικόνα της έχει επηρεάσει γενιές γυναικών, αναρωτιέμαι λοιπόν αν ο τίτλος Blonde σε μια ταινία που πήρε τόσο χρόνο να υλοποιηθεί και πέρασε από μύρια κύματα έχει εμπνευστεί από τον τίτλο “Platinum Blonde” με την Jean Harlow ενώ παράλληλα φαίνεται πως μιλάμε για το φαινόμενο των ξανθών μαλλιών το οποίο σύμφωνα με έρευνες έχει καταγραφεί ως το πιο περιζήτητο χρώμα της γυναικείας ομορφιάς και λαγνείας καθώς και την προτίμηση των ανδρών σε ξανθές συντρόφους.

Εδώ να προσθέσω ότι το ξανθό χρώμα στερεοτυπικά συμβολίζει τη νεότητα, κάτι που έχουμε δει έντονα να λανσάρεται από τη βιομηχανία της ομορφιάς, ένας ακόμα λόγος είναι ότι όσο μεγαλώνουμε τα μαλλιά μας σκουραίνουν χάνουν την απόχρωση και τη λάμψη τους και ένα από τους λόγους που τα ανοίγουμε είναι τόσο για να προσθέσουμε φως στο πρόσωπο μας αλλά και για να μιμηθούμε το άνοιγμα που είχαν τα μαλλιά μας όταν ήμασταν παιδιά.

Ωστόσο βιώνουμε μια πολιτιστική αλλαγή όπου η φυσική ομορφιά ενθαρρύνεται και είναι όλο και πιο κοινωνικά αποδεκτή με ένα τρόπο που να ενισχύει την αποδοχή του εαυτού μας κάτι που φυσικά έρχεται πρώτα εκ των έσω και τελικά αντανακλάται και στις επιλογές γύρω από την εικόνα μας.

Τελικά όταν μιλάμε για μαλλιά δεν είναι ποτέ απλώς μαλλιά καθώς συχνά αντανακλούν την πολιτιστική μας ταυτότητα και κουλτούρα που έχει χτιστεί την εκάστοτε εποχή. Αυτό είναι και το εντυπωσιακό κομμάτι της μόδας που μέσα από την εικόνα μας συστήνει τις κοινωνικές αλλαγές αντανακλώντας τη μεταμόρφωση των πολιτιστικών αξιών.

Γράφει η Δήμητρα Δανίκα για το www.dimitradanika.gr