Πως η ιστορία του skincare ωθεί τη βιομηχανία να εξελίσσεται

Πώς η ιστορία του skincare ωθεί τη βιομηχανία να εξελίσσεται

Η βιομηχανία του skincare έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Όλο και περισσότερα brands παράγουν προϊόντα που απευθύνονται στην περιποίηση της επιδερμίδας για όλες τις ηλικίες και όλες τις ανάγκες. Ανά διαστήματα μάλιστα κάποια συστατικά έχουν την τιμητική τους, με τους καταναλωτές να «βομβαρδίζονται» από νέες πληροφορίες. Ωστόσο κάποια προϊόντα παραμένουν ως «ναυαρχίδες» στο skincare και να θεωρούνται κλασικά., όπως για παράδειγμα το Beauty Bar της Dove.

Μερικά από αυτά τα κλασικά προϊόντα, έχουν ως μότο το «για αρχή, δεν πρέπει να είναι βλαβερά». Τα επιλεγμένα συστατικά τους είναι απαλά για σχεδόν όλους τους τύπους δέρματος και μπορούν να ηρεμήσουν και να βελτιώσουν το δέρμα σε πολύ βασικό επίπεδο, βελτιώνοντας την υγρασία και την ενυδάτωση του. Το ενυδατωμένο δέρμα μπορεί να μην σου φαίνεται κάτι περίεργο, αλλά μπορεί να κάνει μια πολύ μεγάλη διαφορά στην ποιότητα του δέρματος.

Αντί να «ξεγελαστούν» με ενεργά συστατικά ή να κάνουν σχεδόν απίστευτους ισχυρισμούς για τα προϊόντα τους, η πλειοψηφία αυτών των φόρμουλων δίνει απλώς στο δέρμα αυτό που χρειάζεται σε ένα πιο θεμελιώδες επίπεδο από, για παράδειγμα, το μέσο serum σου.

Η δύναμη των ενεργών συστατικών 

Ακόμα, τα νεότερα προϊόντα αναπόφευκτα έρχονται στο προσκήνιο - ειδικά όταν περιέχουν ένα κοκτέιλ ενεργών συστατικών. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς δραστικές ουσίες, όπως η βιταμίνη C, η ρετινόλη και η βιταμίνη Ε, δεν θα βγούνε ποτέ από τη μόδα.  Ωστόσο, πολλές μάρκες μπορούν να τα επισημάνουν, ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης των καταναλωτών τους. Όσο περισσότερο ακούς για τα φωτεινότερα οφέλη της βιταμίνης C, για παράδειγμα, τόσο πιο πιθανό θα δεις το L-ασκορβικό οξύ να επισημαίνεται ως σημαντικό συστατικό σε ένα προϊόν.

Το αντίθετο εδώ είναι ότι δεν υπάρχει μεγάλη αλληλεπικάλυψη μεταξύ αυτών των εξαιρετικά αποτελεσματικών ενεργών και βασικών συστατικών. Τα κλασικά έχουν τις ρίζες τους σε πιο βασικά «καθήκοντα». Εφόσον είσαι ικανοποιημένη, δεν υπάρχει κανένας λόγος να απορρίψεις την ενυδατική σου αν προσθέσεις απλώς έναν ορό βιταμίνης C στη ρουτίνα σου. Και ορισμένα συστατικά που έχουν γίνει πρόσφατα γνωστά, όπως το υαλουρονικό οξύ, υπάρχουν εδώ και δεκαετίες στη βιομηχανία.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν περιθώρια βελτίωσης. Πάρε τη βιταμίνη C για παράδειγμα, η οποία είναι αναμφίβολα ασταθής. Οι επιστήμονες διερευνούν τώρα εξίσου αποτελεσματικές αλλά πιο σταθερές μορφές αυτής, όπως το ασκορβικό τετραεξυλοδεκύλιο (ασκορβικό THD), το οποίο επιτρέπει υψηλή αποτελεσματικότητα και σταθερότητα χωρίς επιπλέον υποστηρικτές και ενισχυτές.

Σε άλλες περιπτώσεις, ωστόσο, τα μειονεκτήματα των προϊόντων οδηγούν σε αντικατάσταση ολόκληρων κατηγοριών. Προϊόντα που αφαιρούν την ενυδάτωση της επιφάνειας, διαταράσσουν τις φυσικές ενυδατικές ουσίες του δέρματος ή απειλούν την ισορροπία του, γίνονται λιγότερο δημοφιλή και αντικαθίστανται από πιο ήπιες, εξυπνότερες εναλλακτικές λύσεις. Αυτό έχει νόημα, βλέποντας ότι η άνοδος των προβιοτικών και η επακόλουθη συζήτηση για το ανθρώπινο μικρόβιο (άθροισμα όλων των μικροβίων που βρίσκονται πάνω ή μέσα σε ανθρώπινους ιστούς) έχουν κάνει τους ειδικούς πολύ πιο συνειδητούς για το φράγμα του δέρματος.

Για αυτόν τον λόγο, τόσο τα καθαριστικά όσο και τα σκληρά toner με βάση το αλκοόλ δεν συνιστώνται, αφήνοντας την πόρτα ανοιχτή για τα οξέα. Τα γλυκολικά, γαλακτικά και σαλικυλικά οξέα, μεταξύ πολλών άλλων, είναι η νέα «φρουρά» των απολεπιστικών προϊόντων. Αν και η απολέπιση με οξέα είναι δημοφιλής αυτή τη στιγμή, τα χρόνια έρευνας και η αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα, τα καθιστούν αξιόπιστα.

Πώς συμβάλλει το φαινόμενο του clean beauty

Μεταξύ των μεγάλων τάσεων στο skincare την τελευταία δεκαετία, το clean beauty ξεχωρίζει. Αυτό το φαινόμενο πολλοί πιστεύουν ότι θα επικρατήσει στη βιομηχανία του skincare τα επόμενα χρόνια, με τους αυστηρούς κανόνες διαμόρφωσης που έχουν καθοριστεί από τους λιανοπωλητές του clean beauty όπως οι Credo Beauty, Follain και NakedPoppy να εφαρμόζονται ήδη. Οι ιστορίες των συστατικών έρχονται και φεύγουν, αλλά η σωστή φόρμουλα θέτει τα μεγαλύτερα ζητήματα στις εταιρίες.

Ήδη, το clean beauty έχει αναλάβει το ρόλο του «φύλακα» για αυτό το ζήτημα στα νέα προϊόντα. Για παράδειγμα, η υδροκινόνη, η οκτινοξάτη και η οξυβενζόνη είναι συστατικά που δεν χρησιμοποιούνται λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια τους.

Η υδροκινόνη, ένα συστατικό που συμβάλει στη λάμψη του δέρματος και είναι δημοφιλές στους δερματολόγους, έχει ήδη απαγορευτεί από την ΕΕ, την Ιαπωνία και την Αυστραλία, αν και το FDA (U.S. Food and Drug Administration) το επιτρέπει ακόμα σε ορισμένες συγκεντρώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εν τω μεταξύ, η οκτινοξάτη και η οξυβενζόνη είναι αντιηλιακά ενεργά συστατικά που βρίσκονται σε απαγορευμένες λίστες πολλών εμπορικών σημάτων λόγω ανησυχιών που προκύπτουν για την ασφάλεια του δέρματος και το περιβάλλον.

Και αυτή είναι μόνο η αρχή - υπάρχουν μικροπλαστικά, τεχνητά χρώματα και άλλα επιβλαβή συστατικά που πρέπει να λάβεις υπόψη. Ακόμα κι αν οι αρχές αργούν να προσαρμόσουν τα πρότυπα τους, πολλές μάρκες ομορφιάς κάνουν τη δουλειά γι 'αυτούς με βάση την πίεση που ασκούν οι ενημερωμένοι καταναλωτές.

Η επιρροή των social media

Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει το μέλλον του skincare είναι τα social media. Είτε πρόκειται για μια συζήτηση σχετικά με το εάν ορισμένα μοριακά μεγέθη υαλουρονικού οξέος προκαλούν ξηρότητα ή την ασφάλεια συστατικών όπως η πολυαιθυλενογλυκόλη, οι καταναλωτές και οι εταιρείες δίνουν προσοχή.

Αν και αυτό μπορεί να είναι καλό από την άποψη της εκπαίδευσης, με τους καταναλωτές να έχουν μεγαλύτερη γνώση του τι βάζουν στο δέρμα τους, δεν υπάρχει σύστημα ελέγχου των πληροφοριών. Το ίδιο ισχύει και για τους influencers, κάτι που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για αρκετούς επιστήμονες, καθώς πολλοί από αυτούς στερούνται γνώσεων και αρκετές φορές προωθούν προϊόντα μόνο και μόνο γιατί συνεργάζονται με τις εταιρίες. Μη ξεχνάς ότι η περιποίηση του δέρματος είναι πολύ πιο σημαντική από το μακιγιάζ, άρα προϋποθέτει σωστές και έγκυρες πληροφορίες.

Που οδηγείται το skincare

Το ωραίο με το skincare, είναι ότι υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης. Το επόμενο βήμα θα είναι να ικανοποιήσει την εκκολαπτόμενη ζήτηση για καθαρές συνθέσεις εν μέσω της έναρξης νέων προκλήσεων στην υγεία του δέρματος, όπως η έκθεση στο μπλε φως (ηλεκτρονικές συσκευές). Αυτή είναι μια ανησυχία για το δέρμα που δημιουργεί νέες καλλυντικές φόρμουλες.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει αισιοδοξία για τα συστατικά που απευθύνονται στο ώριμο δέρμα - συγκεκριμένα τα πεπτίδια. Αυτές οι πρωτεΐνες αμινοξέων είναι σε θέση να στέλνουν αποτελεσματικά μηνύματα στα κύτταρα μας και να αλλάζουν τον τρόπο συμπεριφοράς τους. Έχουν την ικανότητα να μαλακώσουν τις ρυτίδες και τις γραμμές έκφρασης και να ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου.

Ανεξάρτητα από τα συναρπαστικά συστατικά ή τις συνταγές που υπάρχουν, είναι ακόμα παρηγορητικό να γνωρίζεις ότι μπορείς πάντα να βασίζεσαι στα κλασικά ενώ δοκιμάζεις το next big thing. Και μπορεί να υπάρχει μια ακόμη καλύτερη έκδοση που έρχεται νωρίτερα από ό, τι νομίζεις.

featured photo: Twenty20.com/Artfully79
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.