Τρόποι να κάνεις έναν fitness tracker σύμμαχό σου στην άσκηση

Η αλλαγή της θέσης των ποδιών έχει μεγάλη επίδραση στην προπόνησή σου

Θα έχεις ίσως παρατηρήσει τον trainer σου-είτε πρόκειται για ασκήσεις ενδυνάμωσης, pilates ή κάποιο άλλο είδος προπόνησης-να σου κάνουν κάποιες επισημάνσεις. Όπως να κρατάς τους ώμους κάτω, την πλάτη ίσια και τον κορμό ενεργοποιημένο. Είναι σημεία που προσπαθείς να τα έχεις κατά νου, για την προστασία του σώματος και την σωστή εκτέλεση των ασκήσεων.

Ωστόσο, υπάρχει και άλλο ένα σημείο που χρειάζεται να δίνεις σημασία. Είναι η θέση των ποδιών. Το να έχεις μια σωστή θέση ποδιού και αστραγάλου-αλλά και τη δύναμη και ευελιξία να τη διατηρείς-θα κάνει πιο αποτελεσματικές ορισμένες ασκήσεις. Συν ότι θα σε βοηθήσει να αποτρέψεις κάποιο τραυματισμό.

Γιατί έχει σημασία, εάν είναι flex ή point

Όπως τονίζει η trainer Shannon Berkeley του Uptown Pilates στο περιοδικό Well and Good: «η εμπλοκή στην άσκηση του ποδιού από τον αστράγαλο και κάτω, ενεργοποιεί ολόκληρο το πόδι έως το ισχίο». Για παράδειγμα: μια θέση point στα δάχτυλα των ποδιών και τις φτέρνες να είναι ελαφρώς στραμμένες προς τα μέσα «θα σε βοηθήσει να ενεργοποιήσεις τους εσωτερικούς μηρούς και τους γλουτούς σου».

Επομένως, είτε είσαι σε θέση flex (τα δάχτυλα των ποδιών λυγισμένα προς τα πάνω), είτε σε θέση point (τα δάχτυλα των ποδιών μύτες), γυμνάζεις ταυτόχρονα και άλλους μύες του ποδιού. Ειδικότερα, οι ασκήσεις point και flex γυμνάζουν όλους τους μικρούς μύες κατά μήκος της κνήμης.

Να θυμάσαι ότι τα πόδια είναι η βάση σου, η στήριξή σου. Όπως ισχυρίζεται η προπονήτρια Lainee Hunter, «εάν τα πόδια σου είναι στραβά, αυτό θα δώσει ροπή στα γόνατά σου. Αυτή η ροπή στη συνέχεια προχωρά μέχρι το ισχίο και έπειτα πηγαίνει χαμηλά στην πλάτη σου. Σκέψου το σαν μια αλυσίδα»

Η Hunter παρατηρεί συχνά ότι πολλοί, όταν σηκώνονται στις μύτες, αφήνουν το βάρος τους να πέφτει προς τα μικρά τους δάχτυλα. Κάτι που μεταφέρεται στον αστράγαλο και μπορεί να δημιουργήσει αστάθεια. «Το σωστό είναι να επιμηκύνεις τα πόδια σου και να τα σταθεροποιείς μέσα από το μεγάλο δάκτυλο». Θεωρεί πως οι εναλλαγές μεταξύ point και flex, ενθαρρύνουν τη σταθερότητα και την κινητικότητα του αστραγάλου.

Απλά μην το παρακάνεις σε μια θέση

«Όταν τρέχεις ή κάνεις αθλήματα, όπως το ποδόσφαιρο και το τένις, τα πόδια και οι αστράγαλοί σου κινούνται προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Εδώ η έλλειψη ισορροπίας δεν αποτελεί πρόβλημα» αναφέρει η Berkeley. «Αλλά, αν χορεύεις με pointe παπούτσια, χρειάζεται να εστιάσεις λίγο περισσότερο στην εξάσκηση και το stretching σε flex», εξηγεί.

Στην περίπτωση που κάνεις αθλήματα, όπου το πόδι σου είναι πάντα λυγισμένο (όπως ποδηλασία ή κωπηλασία), πρέπει να κάνεις λίγο περισσότερη δουλειά με τα πόδια σου σε point. Θα σιγουρευτείς έτσι, ότι το πόδι έχει την κινητικότητα να πάει προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Είναι λοιπόν θέμα ισορροπίας. Εξασφαλίζεις ότι μπορείς να περιστρέφεις μέσω ολόκληρης της άρθρωσης του ποδιού, ολόκληρο το κάτω μέρος του σώματος. Το καλό είναι πως σταδιακά αποκτάς μεγαλύτερη επίγνωση της θέσης του ποδιού σου. Η γνωστή μυϊκή μνήμη!

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.