Με ένα απλό scroll στο Instagram ή το TikTok θα δεις την Iné Alexakis να αποσαφηνίζει απορίες στα Αγγλικά που είχες εδώ και χρόνια και κανείς δε βρέθηκε να σου εξηγήσει σωστά. Επίσης, θα απομυθοποιήσει και όσους κανόνες Αγγλικών νόμιζες ότι ήξερες μέχρι σήμερα. Και όλα αυτά θα τα καταφέρει με πολύ καλή διάθεση, χιούμορ και πρωτότυπες ιδέες. Όλα αυτά μας έκαναν να θέλουμε να τη γνωρίσουμε καλύτερα και να μας εξηγήσει το σκεπτικό πίσω από τη δημιουργία του project, Hack into English.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το Hack into English;

Πέρυσι, είχε μόλις ανακοινωθεί το πρώτο lockdown και εγώ καθόμουν στο κρεβάτι μου και σκεφτόμουν πώς θα περνούσε η ζωή μέσα στο σπίτι, μέσα κάθε μέρα, μόνη μου και κυρίως μέσα σε ένα σπίτι 30 τ.μ. Πόση γυμναστική να κάνεις, 3-3,5 λεπτά; Ήθελα να κάνω κάτι πιο δημιουργικό μέσα στην καραντίνα γιατί με άγχωνε αυτή η διακοπή της επαφής με τον έξω κόσμο. Βλέπεις, κόντευα περίπου χρόνο από τότε που είχα παραιτηθεί από τη δουλειά στο Marketing και η κεραμική, τα μαθήματα Ιαπωνικών, και το kick boxing που έκανα κάθε μέρα μού έδιναν μια αίσθηση καθημερινότητας και κοινωνικοποίησης και αυτό το έχανα εκείνη τη στιγμή. Εκεί σκέφτηκα ότι όπως χάνω εγώ αυτή την πρόσβαση, το ίδιο πάθαιναν και άλλοι και άρα μπορούσα να προσφέρω εγώ κάτι στους άλλους. Γεννήθηκε από ανάγκη για προσφορά το Hack.

Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στη «συμβατική» καθηγήτρια Αγγλικών που γνωρίζουμε έως σήμερα και σε μία coach Αγγλικών;

 Ας ορίσουμε την καθηγήτρια Αγγλικών: Ιδανικά, έχει αποφοιτήσει από την Αγγλική Φιλολογία, έχει Proficiency από τα αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια. Αυτό έχει σημασία, γιατί στην Αγγλική Φιλολογία δε μαθαίνουμε Γραμματική και Λεξιλόγιο και τεχνικές απαντήσεων στις εξετάσεις. Αυτό πρέπει να το περάσεις για να έχεις ιδία άποψη και να αναπτύσσεις στρατηγική. Η καθηγήτρια επίσης ιδανικά έχει εμπειρία διδακτική, και τέλος, λατρεύει τη γλώσσα όσο και τον πολιτισμό: το ένα δε διαχωρίζεται από το άλλο.

Ως coach Αγγλικών έχω όλα τα παραπάνω, 17 χρόνια εμπειρία διδακτική, συν 7-8 χρόνια σε εταιρείες σε ρόλους Marketing/Content Manager -λόγω σπουδών. Η διαφορά είναι ότι αναλαμβάνω από κατόχους Lower και πάνω και θέτουμε μαζί το στόχο. Εγώ σχεδιάζω ένα δυναμικό πρόγραμμα για τις ανάγκες σου διάρκειας ενός μήνα, όχι ενός χρόνου. Δεν στηρίζεσαι σε βιβλίο, γιατί τα βιβλία δεν εξειδικεύονται στον κάθε μαθητή, ενώ εγώ λόγω εμπειριών και γνώσεων είμαι πολλά βιβλία μαζί και καταλαβαίνω από αυτά που μου λες τι είναι αυτό που χρειάζεσαι εσύ. Κανένας από τους πελάτες μου δεν είχε το ίδιο πρόγραμμα σπουδών με κάποιον άλλο. Γι’αυτό και είναι premium τα προγράμματά μου.

Ποια είναι η νο.1 συμβουλή που θα έδινες σε κάποιον που δεν τα πάει καλά γενικά με τις ξένες γλώσσες;

 Βρες για ποιο λόγο θες να τα πας καλά στην όποια γλώσσα. Πες π.χ. “θέλω να σπουδάσω στην τάδε χώρα και ο μόνος τρόπος για να το κάνω αυτό είναι να γνωρίζω καλά τη γλώσσα.” Αν όμως προσαρμόσεις το στόχο “Κοίτα, δεν μπορώ να μάθω τη γλώσσα, ας δω τι μπορώ να σπουδάσω στην Ελλάδα”, τότε ή ο στόχος σου δεν ήταν πραγματικά σημαντικός για σένα ή είσαι τεμπελάκος. Υπάρχει βέβαια και η σοβαρή περίπτωση να έχεις τραύμα από το παρελθόν από έναν κακό καθηγητή. Ωστόσο, μετά από μια ηλικία, αυτό είναι περισσότερο δικαιολογία και λιγότερο εξήγηση.

Eίσαι πάντοτε χαμογελαστή και ευδιάθετη σε κάθε σου βίντεο -ακόμα και μέσα στην καραντίνα! Πιστεύεις ότι η καλή διάθεση είναι ένα «κλειδί» για την καλύτερη αφομοίωση μιας γλώσσας;

Η καλή διάθεση είναι “κλειδί” γενικά. Για την καλύτερη αφομοίωση της γλώσσας, ένα ισχυρό “γιατί” μέσα σου ή ένας μεγάλος στόχος από τον οποίο τίποτα δε μπορεί να σε απομακρύνει, αυτά είναι απαραίτητα. Και ένας καθηγητής που σου ταιριάζει/έχετε χημεία και έχει περγαμηνές. Γιατί μόνο το ένα χωρίς το άλλο, δεν έχει νόημα.

Έχεις δει στους μαθητές σου τον ίδιο ενθουσιασμό μετά από καιρό μαθημάτων;

Θα σου πω αυτό: Μία Κυριακή τούς έβαλα mid-terms με επανάληψη σχεδόν στα πάντα. Οι ερωτήσεις γραμματικής ήταν οι πιο δημιουργικές -παγίδες- και ήταν για να ανακαλύψουμε κατά πόσο εμπεδώνουμε αυτά που διαβάζουμε. Τρεις ώρες το ετοίμαζα. Μετά μου ήρθαν emails από κάποιους μαθητές που μου έγραφαν “πανδύσκολο, αλλά τέλειο”, “δεν έχω ξαναγράψει τίποτα παρόμοιο και ήδη ανυπομονώ για το επόμενο”, “σε ευχαριστώ”, και άλλα τέτοια.

Όσοι έρχονται σε εμένα ξέρουν ότι θα δουλέψουμε με λεπτομέρεια και ποιότητα. Αν θέλουν αυτά που έχω, μόνο ένας τρόπος υπάρχει να τα αποκτήσουν- και είναι όλοι συνειδητοποιημένοι όταν έρχονται. Γι’ αυτό και εγώ λατρεύω αυτό που κάνω!

Οι Έλληνες γνωρίζουν καλά Αγγλικά κατά τη γνώμη σου; Ποια είναι τα συχνότερα λάθη που παρατηρείς ή οι συχνότερες απορίες που λαμβάνεις;

 Οι Έλληνες ξέρουν καλά Αγγλικά, αλλά τα συνηθισμένα mistakes παραείναι συνηθισμένα! Τα κλασικά λάθη γίνονται στους χρόνους, Present Simple/Continuous, Present Perfect, και μετά στα γερούνδια, απαρέμφατα, και στις προθέσεις. Αλλά μαθαίνονται όλα, υπόψιν.

Δεδομένου ότι αγαπάς τόσο την αγγλική γλώσσα -και το δείχνεις έμπρακτα- θα άφηνες την Ελλάδα για να ζήσεις μόνιμα σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου; Ή πιθανότατα και να διδάξεις σε κάποια άλλη χώρα;

 Πάντα με ρωτάνε αυτό και είναι λογικό. Ωστόσο, ήμουν πάντα πολύ απασχολημένη επαγγελματικά εδώ, ακόμη και μέσα στην κρίση οπότε δεν έβρισκα το λόγο να φύγω έξω. Με κάλυπτε ό,τι είχα εδώ. Μετά από ένα χρόνο που δεν έβρισκα καμία θέση να με καλύπτει αποφάσισα να πάω Λονδίνο στη μικρή μου αδερφή την Αναστασία που μένει εκεί μόνιμα. Έβγαλα εισιτήρια χωρίς επιστροφή. Και το ταξίδι λόγω της κατάστασης δεν έγινε ποτέ! Τη γλίτωσε και η μικρή που θα με είχε συγκάτοικο να την ξυπνάω με την υπερβολική μου ενέργεια κάθε πρωί. Αλλά επιφυλάσσομαι!

Ποια πιστεύεις ότι είναι τα σύγχρονα «εργαλεία» που θα έπρεπε να μπουν στα σχολεία για να κάνουν πιο fun την εκμάθηση Αγγλικών;

Θα σου δώσω ένα τετράπτυχο το οποίο είναι all time classic: Πρώτον, για να είναι fun το μάθημά σου σημαίνει ότι είσαι χαρούμενος εσύ πρώτα ως καθηγητής. Είσαι αισιόδοξος και δημιουργικός. Πολλοί άνθρωποι έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά.

Δεύτερος παράγοντας είναι τα βιβλία να είναι εκσυγχρονισμένα και να τα προσεγγίζει ο κάθε εκπαιδευτικός με φρέσκια διάθεση και να τα ερμηνεύει με τις επικρατούσες συνθήκες- αναλόγως και με το τμήμα που έχει μπροστά του. Τρίτον, ως μαθητής, το να ξέρεις τι κάνεις και γιατί. Ότι το κάθε πράγμα που μαθαίνεις σε φέρνει πιο κοντά στο να ζήσεις στο Λονδίνο ή στη Σιγκαπούρη ή στα Αραβικά Εμιράτα -αν αυτό θες- κάνει ακόμη και ένα μέτριο μάθημα, fun για εσένα. Τέταρτο και τελευταίο, οι καλοί συμμαθητές είναι επίσης σημαντικό κομμάτι για την εκμάθηση, και μακριά από τοξικούς συμμαθητές. Αυτό το τελευταίο θα το αναλύσω σε επόμενο video, stay tuned!

Όταν δεν ετοιμάζεις τα νέα σου βίντεο και το projects για το Hack into English, πού μπορεί να σε βρει κανείς;

Αν έχει καλό καιρό θα με δει για μετακίνηση 6 μέσα στο Παγκράτι, να φωτοσυνθέτω, χωρίς προορισμό, ακούγοντας μουσική! Ή έξω από κάποιο φούρνο!

featured photo: από προσωπικό αρχείο