Γιατί τα social media μπορεί να σε επηρεάζουν διαφορετικά τη δεδομένη περίοδο;

Γιατί τα social media μπορεί να σε επηρεάζουν διαφορετικά τη δεδομένη περίοδο;

Με όλη αυτή την αστάθεια που επικρατεί στον κόσμο τη δεδομένη στιγμή- από την πανδημία, την πολιτική αναταραχή ως τις φυσικές καταστροφές- βομβαρδιζόμαστε συνεχώς από ανάλογες πληροφορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο τρόπος με τον οποίο αλληλοεπιδρούμε αυτή τη στιγμή έχει επηρεαστεί από τη νέα πραγματικότητα. Πολλοί άνθρωποι καταφεύγουν στα social media για να συνδεθούν με τους αγαπημένους τους, ενώ παράλληλα προσκολλώνται στη συνεχή ροή τραγικών ειδήσεων. Πώς ακριβώς, όμως, η αλληλεπίδραση με τα social media μας επηρεάζει σωματικά και ψυχικά;

Η Social media life την covid εποχή

Μια νέα έρευνα δείχνει πως ότι οι συνήθειες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν σημαντικά κατά τη διάρκεια αυτής της ευμετάβλητης περιόδου. Η πανδημία , σε συνδυασμό με το άγχος για την πολιτική βρίσκονταν επανειλημμένα στο μυαλό όλων και κυριαρχούσαν στη ροή των καθημερινών ειδήσεων. Άλλες έρευνες έχουν δείξει πώς οι δημοσιεύσεις των κοινωνικών μέσων αντανακλούν το άγχος τους σε αυτά τα τρέχοντα γεγονότα. Ταυτόχρονα, πολλοί προσπαθούν να περιηγηθούν στα ορμητικά “νερά” της παραπληροφόρησης, προσπαθώντας να ανακαλύψουν την αλήθεια, σχετικά με τα τωρινά γεγονότα.

Τι είναι το “doomscrolling” ;

Doomscrolling” είναι η ανάγκη εμμονής αναζήτησης πληροφοριών σχετικά με ειδήσεις που μπορούν ενδεχομένως να προκαλέσουν άγχος. Σε έναν κόσμο που μπορεί κάποιες περιόδους όλα να πηγαίνουν στραβά, τα κοινωνικά μέσα μπορούν να σε μάθουν πώς να διαχειριστείς την αρνητικότητα και ίσως αποδειχθούν ευεργετικά για την ψυχική και σωματική υγεία. Ο Ken Yeager, PhD, διευθυντής του προγράμματος Stress, Trauma and Resilience (STAR) στο The Ohio State Wexner Medical Center, που ηγήθηκε της έρευνας, είπε ότι είναι μια «τεράστια πρόκληση» να αποφύγεις τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά όταν τα αρνητικά νέα της ημέρας φαίνεται να έχουν αποπροσανατολιστικό και απογοητευτικό αποτέλεσμα.

Οι τρόποι με τους οποίους τα social media επηρεάζουν την υγεία μας

Όταν περνάς από μια δύσκολη κατάσταση, έχοντας μια αίσθηση βεβαιότητας ότι “αυτό θα περάσει “μπορεί να τροφοδοτηθεί το κίνητρο για να συνεχίσεις να προχωράς μπροστά. Μερικοί αισθάνονται ότι “δεν υπάρχει χρόνος για να επεξεργαστούν αυτό που περνούν”. Αυτό βάζει το σώμα με την έννοια του “τρόπου επιβίωσης” να αντιμετωπίσει αυτό το συνεχές στρες. Μια βασική ανάγκη είναι το να παραμείνουμε σε “ κατάσταση επιβίωσης” και σε συνδυασμό με τη θλίψη μπορεί να κάνει το σώμα και την ψυχολογία μας πιο ευαίσθητο στις απειλές και στους κινδύνους που ελλοχεύον.

Με άλλα λόγια, το πάλαι ποτέ καλοπροαίρετο περιεχόμενο των κοινωνικών μέσων θα μπορούσε τώρα να προκαλέσει απροσδόκητα μια έντονη αντίδραση. Οι κάποτε διασκεδαστικές και απολαυστικές δραστηριότητες, όπως η συνάντηση με έναν φίλο στην παραλία ή η έξοδος για ένα δείπνο, έχουν πλέον την αίσθηση του κινδύνου. Αυτή η συζήτηση για τη διαχείριση της ψυχικής υγείας έχει παραμείνει υπό συζήτηση εδώ και δεκαετίες.

Πώς να αντιμετωπίσεις το στρες που σου προκαλούν τα social media

• Συνδέσου με τα αγαπημένα σου πρόσωπα. Μια τηλεφωνική κλήση ή βιντεοκλήση μπορεί να έχει πολύ θετικά αποτελέσματα. • Ασχολήσου με ένα χόμπι. Κάτι δημιουργικό, όπως η κηπουρική ή η άσκηση σε βοηθά να αποφύγεις τις πληροφορίες της ημέρας που αναρτώνται. • Ο εθελοντισμός είναι μια πολύ σημαντική ενέργεια, η οποία θα βοηθήσει εσένα, αλλά και τους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη ή ακόμα και το περιβάλλον. • Μίλησε στον θεραπευτή σου για τα προβλήματα που σε απασχολούν. Ένας ειδικός είναι μια από τις καλύτερες λύσεις. • Επεξεργάσου τη ροή των social media. Απομάκρυνε τα κακοπροαίρετα προφίλ και τις αρνητικές πληροφορίες και κατακλύσου με θετικά μηνύματα και όμορφες εικόνες. • Αυτοφροντίδα. Φρόντισε τον εαυτό σου κάθε μέρα. Αφιέρωσε σε εσένα, έστω μισή ώρα για να καλύψεις τις ανάγκες σου, έχοντας ως κέντρο πάντα εσένα. • Άκου το αγαπημένο σου τραγούδι. Ιδανικά δημιούργησε μια λίστα με όλα εκείνα τα τραγούδια που σε γεμίζουν και σε κάνουν να αισθάνεσαι ήρεμη και κεφάτη. • Αποσυνδέσου από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ένα μικρό ή και μεγάλο χρονικό διάστημα. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο. Πάρε τον χρόνο σου!

Κλείνοντας, τα social media αποτελούν σημαντική πηγή πληροφοριών και έχουν εισαχθεί δυναμικά στις ζωές όλων μας. Παρόλα αυτά, αν αισθάνεσαι έντονο το άγχος και νομίζεις πως σε επηρεάζουν αρνητικά, τότε πάρε τον χρόνο σου και λάβε δραστικά μέτρα για να επαναφέρεις την ηρεμία και την όμορφη διάθεση που οφείλεις να έχεις για το δικό σου και μόνο καλό.

featured photo: Τwenty20.com/JulieK
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.