https://www.savoirville.gr/sopapilla-cheesecake-bars/

Τι ακριβώς είναι η fast fashion και γιατί αποτελεί τόσο μεγάλο πρόβλημα;

Οι περισσότεροι από εμάς ακούσαμε την πρόσφατη είδηση ότι η Kim Kardashian εξαπέλυσε αγωγή 10.000.000 εναντίον του brand λιανικής πώλησης Missguided επειδή χρησιμοποιούσαν τις εικόνες της χωρίς συναίνεση για να διαφημίσουν τα σχέδια τους. Κάπως έτσι ο όρος fast fashion άρχισε να ακούγεται παντού.

Το fast fashion έχει να κάνει με οικονομικά ρούχα και αξεσουάρ που παραπέμπουν (αν όχι αντιγράφουν πλήρως) σε εικόνες γνωστών σχεδιαστών και τις επιλογές πολλών διάσημων. Παράγονται σε μεγάλες ποσότητες με χαμηλό παράλληλα κόστος, κάτι που δίνει πρόσβαση και δυνατότητα σε όλους να τα αγοράσουν. "Γιατί όμως αυτό να είναι αρνητικό’’; θα αναρωτηθούν κάποιοι.

Η μόδα τα πρώτα χρόνια είχε τη φήμη της ‘’αργής’’ βιομηχανίας. Πρώτα έπρεπε να σχεδιαστούν τα ρούχα, μετά σειρά είχε η προμήθεια των υλικών και τέλος η δημιουργία που συχνά γίνονταν στο χέρι. Οι άνθρωποι όμως γρήγορα κατάλαβαν τη σημασία και τη δύναμη που απέπνεαν τα ρούχα και σε συνδυασμό με την βιομηχανική ανάπτυξη και την εξέλιξη της τεχνολογίας σιγά σιγά το τοπίο άλλαξε. Τα υλικά έγιναν φτηνότερα, η εργασία πιο εύκολη και έτσι μέχρι τα 70ς η μόδα είχε αρχίσει να γίνεται εύκολα προσβάσιμη και στις ‘’μάζες’’. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες δε με την άνοδο των social media και του online shopping, μία καινούρια βιομηχανία έχει γεννηθεί. Γνωστή και ως fast fashion.

Οι κολοσσοί των καταστημάτων fast fashion H&M ,ZARA, TOPSHOP με τις χαμηλές τιμές τους και την γρήγορη παραγωγή ρούχων τους, μας έχουν δώσει την πρόσβαση σε έναν νέο κόσμο. Όλοι πλέον μπορούμε να ντυνόμαστε με την τελευταία λέξη της μόδας χωρίς να ξοδεύουμε μια περιουσία.

Ο αντίκτυπος όμως του fast fashion στον πλανήτη είναι τεράστιος

Η βιομηχανία της μόδας έρχεται δεύτερη μετά τη βιομηχανία πετρελαίου όσον αφορά τη ρύπανση του πλανήτη. Η χρήση φτηνών και τοξικών υφασμάτων που χρησιμοποιούνται συνεχώς από τέτοια καταστήματα τροφοδοτεί αυτή την κατάσταση. Σύμφωνα με το WWF, χρειάζονται 2.700 λίτρα νερό για να φτιαχτεί ένα βαμβακερό T-shirt, τα οποία είναι αρκετά για να ζήσει κάποιος 900 μέρες. Άμα κάνουμε τους υπολογισμούς τα αποτελέσματα είναι τρομακτικά.

Δεν είναι όμως μόνο τα καταστήματα παραγωγής fast fashion προϊόντων. Μερίδιο ευθύνης έχουμε και εμείς ως καταναλωτές. Όσο γρήγορα αγοράζουμε, άλλο τόσο γρήγορα τα πετάμε. Η μόδα πλέον έχει γίνει ‘’μιας χρήσης’’ και δεν υπάρχει η λογική του να κρατάμε κάτι ‘’για πάντα’’.

Δεν μπορούμε επίσης να μην αναφέρουμε το ηθικό κόστος των καταστημάτων παραγωγής fast fashion. Το εργατικό προσωπικό πληρώνεται υπερβολικά λίγα χρήματα και δουλεύει υπό επικίνδυνες συνθήκες.

Πώς όμως θα ξεχωρίσουμε ένα fast fashion brand;

Πέρα από τις γνωστές σε όλους μας αλυσίδες υπάρχουν κάποια σημάδια σύμφωνα με το Good On You. Μερικά από αυτά είναι:

*Τα οικονομικά , χαμηλής ποιότητας υφάσματα. Με αποτέλεσμα τα ρούχα να χαλάνε μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα.

*Η περιορισμένη ποσότητα ενός συγκεκριμένου προϊόντος (μία ιδέα από το ZARA). Με τα καταστήματα να φέρνουν νέα προϊόντα κάθε βδομάδα είναι πολύ πιθανό να μην προλάβεις να αποκτήσεις ένα ρούχο που είχες δει και σου άρεσε.

*Το χρονικό διάστημα που βλέπουμε ένα κομμάτι στις πασαρέλες και μετά σε τέτοια καταστήματα είναι συνήθως υπερβολικά μικρό.

*Πάρα πολλά διαφορετικά στυλ ρούχων όλα επηρεασμένα από τις τελευταίες τάσεις.

*Η κατασκευή γίνεται συνήθως σε χώρες με φτηνό εργατικό δυναμικό σε μη ασφαλή περιβάλλοντα εργασίας.

Ευτυχώς τον τελευταίο καιρό οι καταναλωτές αρχίζουν και γίνονται πιο ευσυνείδητοι όσον αφορά τις αγορές τους και η αλήθεια είναι ότι είναι αρκετά εύκολο για να προσπαθήσουμε όλοι.

View this post on Instagram

Good On You, Emma Watson! @GoodOnYou_app, the app that rates clothing brands for their impact on the environment, labour rights and animal protection, is being supported by actor and activist @EmmaWatson. Emma has been a major ambassador of the ethical fashion movement, since her collaboration with @PeopleTreeUK in 2009 and her Met Gala dress made from recycled plastic bottles in 2016. Along the way, she has exemplified the Fashion Revolution mantra: “Be curious. Find out. Do Something”. As a tool that empowers consumers to know more about the clothing they buy, Good on You helps answer not only “Who made my clothes?”, but “How?”, and “Under what conditions?”. Read the full story on our blog, from the link in our Instagram story. #FashionRevolution #WhoMadeMyClothes

A post shared by Fashion Revolution (@fash_rev) on

Μπορείς και εσύ να επενδύεις σε ρούχα με καλά υλικά που θα σου κρατήσουν περισσότερο καιρό. Άμα δε θες να αποφύγεις εντελώς τα fast fashion brand, μπορείς να προτιμάς τις eco friendly συλλογές τους. Ακόμη μπορείς να ενημερώνεσαι σχετικά με το brand που ενδιαφέρεσαι από το επίσημο website του , ή ακόμη να κατεβάσεις το GoodOnYou application. Παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις πρακτικές των εταιρειών που σε ενδιαφέρουν. Μπορείς επίσης να ακολουθήσεις λογαριασμούς στο Instagram όπως το Fashion Revolution και το Ethical Fashion και να βρεις πληροφορίες για brands που παράγουν τα ρούχα τους ethically.

Σίγουρα είναι μακρύς ο δρόμος για να αλλάξει εντελώς η κατάσταση, αλλά όπως λένε για όλα τα πράγματα η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.


featured image: Mamamia
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.