redcarpetfashionawardssavoirville5

“Κατάθλιψη…”

Έτσι ξεκινούσε το mail που μου έστειλε φίλη μου, για να μου πέψει τα δυσάρεστα νέα που δεν έρχονταν απλά με δρασκελιές, αλλά είχαν ήδη σπείρει “τάσεις αυτοκτονίας” σε πολλούς χρήστες του ίντερνετ. Το blog post που της είχε προκαλέσει την “κατάθλιψη” και που μου προωθούσε, τα εξηγούσε όλα:

“I have decided that this will be my last post on the site.

I want to personally thank the millions of readers who helped grow Red Carpet Fashion Awards. Without your support none of this would have been possible… 

It has truly been an amazing ride.

The site will go offline on January 14, 2016″

Από σήμερα, λοιπόν, το fashion blogging είναι φτωχότερο, καθώς σταματά να λειτουργεί το λατρεμένο blog Red Carpet Fashion Awards, που παρουσίαζε τι φόρεσαν οι celebrities σε επίσημα events, μαζί με σχολιασμό της εμφάνισής τους. “Λατρεμένο” όχι μόνο από εμένα και τη φίλη μου που με ενημέρωσε πρώτη για την παύση της λειτουργίας του, αλλά από αναρίθμητες fashion lovers σε όλο τον κόσμο, που διαπίστωσαν από νωρίς την μοναδικότητά του, το παρακολουθούσαν πιστά και συνέβαλαν σε ένα success story-υπόδειγμα για κάθε fashion blogger, για το οποίο παραμιλούσε όλος ο κόσμος της μόδας.

Αυτό που διαβάζεις όμως, δεν είναι ένας υπερβολικός “επικήδειος”, ούτε ένα report χωρίς ουσία. Αν έχεις το παραμικρό πραγματικό ενδιαφέρον για την μόδα και τα media, και ειδικά αν διαθέτεις ή θες να δημιουργήσεις ένα fashion blog, την περίπτωση του Red Carpet Fashion Awards θα πρέπει να την έχεις “ευαγγέλιο”. Και να γιατί:

H Katherine Kallon στο τεύχος Μαρτίου 2010 της αμερικανικής Vogue, ανάμεσα στους καλύτερους fashion & style bloggers (όρθια, 2η από δεξιά)
H Katherine Kallon στο τεύχος Μαρτίου 2010 της αμερικανικής Vogue, ανάμεσα στους καλύτερους fashion & style bloggers (όρθια, 2η από δεξιά)
  • The intentions

Η Βρετανίδα δημιουργός του, Catherine Kallon (photo above), είναι μια κατά τα άλλα παντελώς άγνωστη κοπέλα. Δεν είχε καμιά φιλοδοξία να γίνει η ίδια star blogger, αλλά απλά να εκφράσει την αγάπη της για τη μόδα σε κοινό που μοιράζεται το ίδιο πάθος. Γι’ αυτό και το blog της ήταν όαση ανάμεσα σε wannabe fashionista blogs οι διαχειρίστριες των οποίων θέλουν να προβάλλουν μόνο τον εαυτό τους, αλλά και ανάμεσα σε μεγάλα websites που έχουν πληθώρα περιεχομένου και στόχων.

  • The unique market proposal

Όταν εντοπίσεις το περιβόητο “κενό στην αγορά”, τότε οι πιθανότητες να πετύχει το project σου θα είναι ευνοϊκές. Η Kallon λέει ότι αποφάσισε να δημιουργήσει το RCFA επειδή δυσκολευόταν να βρει τι φόρεσαν οι celebrities σε επίσημα events με αρκετές πληροφορίες για τα ρούχα και τα αξεσουάρ τους. Δεν της αρκούσε μόνο να μαθαίνει τον σχεδιαστή ή τον οίκο της τουαλέτας, αλλά και των παπουτσιών και όλων των αξεσουάρ, ακόμα και τα προϊόντα του μακιγιάζ, και να ξέρει από πού θα μπορούσε να τα αγοράσει. Αυτές λοιπόν τις πληροφορίες συγκέντρωνε με πολλή δουλειά επί 9 χρόνια, παρέχοντας στο αναγνωστικό κοινό πλήρη πληροφόρηση που δύσκολα έβρισκε αλλού.

  • The work

Η αφοσιωμένη δουλειά όπως της Kallon αποδίδει και αναγνωρίζεται (τουλάχιστον στο εξωτερικό και σε νορμάλ αγορές). Μην περιμένεις να πετύχεις ή πολύ περισσότερο να γίνεις γνωστή χωρίς να δουλεύεις με πάθος και πολύ. Η Kallon ξημεροβραδιαζόταν προκειμένου να φτιάξει και να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα ό,τι είχε χτίσει, χωρίς καμία βοήθεια, ούτε εργασιακή ούτε οικονομική. Έψαχνε εξονυχιστικά και εντατικά στο διαδίκτυο και σε πρακτορεία φωτογραφιών (φυσικά με πλήρη σεβασμό στα δικαιώματα χρήσης), δημιούργησε σιγά-σιγά συνεργασίες για άμεση πληροφόρηση, και ήταν stand-by προκειμένου να δημοσιεύει όσο πιο σύντομα γινόταν κάθε νέα εμφάνιση, ώστε όλοι εμείς να ευχαριστιόμαστε την καθόλου ένοχή μας απόλαυση περιήγησης στο RCFA και η ίδια να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που μας είχε δημιουργήσει. Ώσπου μια μέρα ήρθε η καταξίωση: πέρα από τα εκατομμύρια των επισκέψεων που έφτασε να δέχεται το blog, τo 2013 η Kallon προσκλήθηκε ως επίσημη καλεσμένη και fashion VIP στην τελετή των Όσκαρ, κι έτσι έγινε μια “μοντέρνα Σταχτοπούτα”, με μόνιμη πια θέση στη λίστα των προσκεκλημένων σε fashion shows μεγάλων οίκων.

Προσκεκλημένη στο show του Versace, τον Σεπτέμβριο του 2015
Προσκεκλημένη στο show του Versace, τον Σεπτέμβριο του 2015
  • The influence

Από τη στιγμή που έγινε ευρύτερα αντιληπτή η επιτυχία του blog και η απήχησή του στο κοινό, τόσο ο κόσμος της μόδας όσο και οι celebrities άρχισαν να προσέχουν περισσότερο τις επιλογές τους. Σχεδιαστές και οίκοι εξέδιδαν πια αναλυτικά δελτία Τύπου για τα κομμάτια που δάνεισαν στις celebrities για τις επίσημες εμφανίσεις τους, ενώ ακόμα και σταρ που κάποτε δεν έδιναν πολλή σημασία στο look τους σε τέτοια events, όπως η Meryl Streep, άλλαξαν τις επιλογές τους προκειμένου να εναρμονιστούν με τις προσδοκίες του κοινού και τις απαιτήσεις της εκάστοτε περίστασης. Μπορεί ο λόγος γι’ αυτό να μην οφειλόταν εξολοκλήρου στο RCFA, ωστόσο η σπουδαία συμβολή του είναι αδιαμφισβήτητη από ανθρώπους του χώρου.

redcarpetfashionawardssavoirville6

Η επιρροή του blog και στο κοινό ήταν τεράστια. “Εκπαίδευσε” εκατομμύρια αναγνώστες σε θέματα μόδας και εξάσκησε το στυλιστικό αισθητήριό τους μέσα από την καθημερινή τους επαφή με το blog, που δεν αποτελούσε εγκυκλοπαιδική ενασχόληση αλλά μια ευχάριστη “βόλτα” στο κόκκινο χαλί την ώρα που χαλάρωναν. Είναι χαρακτηριστικό το σχόλιο μιας αναγνώστριας κάτω από το post αποχαιρετισμού, που συνοψίζει ουσιαστικά και τα υπόλοιπα:

redcarpetfashionawardssavoirville2

  • The personal touch

Η Kallon έβαζε τη δική της πινελιά στα reports, δεν αρκούνταν απλά στην αναπαραγωγή. Ο στυλιστικός σχολιασμός της, απελευθερωμένος από υποχρεώσεις δημοσίων σχέσεων, ήταν αξιοπρεπής, ειλικρινής και ενδιαφέρων, και όχι “κουτσομπολίστικος”, και οι αναγνώστες έσπευδαν να σχολιάσουν με τη σειρά τους την κάθε εμφάνιση και να ανταλλάξουν απόψεις. Επίσης διάνθισε το blog με λίγα επιπλέον features, όπως polls και wishlists με προτάσεις αγοράς, χωρίς όμως να χάνει το focus στο βασικό αντικείμενο και διατηρώντας ένα “καθαρό” αισθητικά διαδικτυακό περιβάλλον, κάτι που αποτελούσε μια πολύ σημαντική παράμετρο της γοητείας του RCFA.

redcarpetfashionawardssavoirville9

  • The timing

Όση θλίψη κι αν προκαλεί σε εμάς η παύση λειτουργίας του Red Carpet Fashion Awards, για την ίδια τη διαχειρίστρια και το project φαίνεται πως είναι μια σωστή απόφαση, αφού δεν θέλησε να συνεχίσει κάτι που πλέον δεν ικανοποιούσε την ίδια. Πρέπει να ξέρεις πότε είναι η σωστή στιγμή να αποχωρήσεις ή να κλείνεις ένα κεφάλαιο, και δεν υπάρχει κανένας καλύτερος σύμβουλος γι’ αυτό από τον εαυτό σου, το ένστικτο και την καρδιά σου. Όπως εξομολογείται η Kallon σε συνέντευξή της πριν λίγες μέρες στην Telegraph, αισθανόταν πλέον υπερβολική πίεση και κούραση από την πληθώρα των πληροφοριών με τις οποίες “έπρεπε” να ασχοληθεί και που έπρεπε να αναπαραγάγει. Τα red carpet events είχαν αυξηθεί θεαματικά, και δεν μπορούσε να τα καλύπτει σε βαθμό και ποιότητα που έβρισκε η ίδια αρκετά. Μη θέλοντας λοιπόν να κάνει “εκπτώσεις” στη δουλειά της και να μη διασκεδάζει αυτό που κάνει, προτίμησε να ρίξει αυλαία.

Υποθέτουμε ότι η Catherine Kallon θα έχει πάρα πολλές επαγγελματικές προτάσεις από τον χώρο της μόδας προκειμένου να συνεχίσει να βρίσκεται σε αυτόν. Της στέλνουμε θετική ενέργεια ως “ευχαριστώ” για την online παρέα που μας κράτησε επί 9 χρόνια και κρατάμε στα bookmarks το Red Carpet Fashion Awards όσο ακόμα είναι στον “αέρα” του ίντερνετ, ως πολύτιμο αρχείο (για λίγο fun, πήγαινε σε παλιά posts και δες πόσο θεαματικά άλλαξε το look πολλών celebrities!).