2 τεχνικές που θα βάλουν την ευγνωμοσύνη στη ζωή σου

2 τεχνικές που θα βάλουν την ευγνωμοσύνη στη ζωή σου

Μαζί με όλα τα οφέλη της.

Η κεντρική ιδέα των πρακτικών που προάγουν την ευγνωμοσύνη είναι να μειώσουμε την έντονη νοητική λειτουργία και να βιώσουμε περισσότερο την ήρεμη ενέργεια της καρδιάς. Όπως πολύ ωραία έχει πει ο OSHO, Ινδός φιλόσοφος, «Βγες από το μυαλό σου και έλα στην καρδιά σου. Σκέψου λιγότερο, νιώσε περισσότερο.»

Καλλιεργώντας αισθήματα ευγνωμοσύνης και αγάπης μειώνεται το στρες, καθώς επίσης και τα συναισθήματα θυμού και θλίψης

Το αίσθημα της ευγνωμοσύνης είναι άμεσα συνδεδεμένο με το αίσθημα της ευτυχίας. Πολλές μελέτες του Harvard δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικά οφέλη όταν ζούμε νιώθοντας ευγνωμοσύνη, όπως:

• αυξημένη ευτυχία και θετική διάθεση • αίσθημα πληρότητας για τη ζωή • μείωση κόπωσης • καλύτερη φυσική κατάσταση • βελτίωση ύπνου • λιγότερη εξάντληση • καλύτερη διαχείριση του στρες και των τραυματικών εμπειριών κ.α.

Αλλά πως μπορούμε να καλλιεργήσουμε το αίσθημα της ευγνωμοσύνης μέσα μας για να έχουμε όλα αυτά τα οφέλη;

Journaling

Ένας γρήγορος και πρακτικός τρόπος είναι να σημειώνουμε κάθε μέρα σε χαρτί μερικά πράγματα για τα οποία νιώθουμε ευγνωμοσύνη στη ζωή μας.

Αφιέρωσε 3΄ το βράδυ πριν πέσεις για ύπνο και 3΄ με το που ξυπνήσεις για να γράψεις πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων. Πιο συγκεκριμένα το πρωί γράψε 3 πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων γενικά στη ζωή σου, ενώ το βράδυ 5 πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων από τη μέρα που πέρασε. Μπορεί να είναι οτιδήποτε αυτό, από το πιο μικρό και ασήμαντο μέχρι το πιο μεγάλο. Μπορεί να είναι κάτι υλικό ή ένα συναίσθημα ή μια στιγμή που έζησες.

Προτείνω να γράφεις σε ένα τετράδιο, που μπορείς κιόλας να το αφιερώσεις μόνο για τις πρακτικές ευγνωμοσύνης, αλλά αν σε δυσκολεύει χρησιμοποίησε την εφαρμογή για τις σημειώσεις στο κινητό σου.

Διαλογισμός ευγνωμοσύνης

Κάθισε ή ξάπλωσε σε ένα ήσυχο σημείο στο σπίτι όπου θα μπορείς για λίγα λεπτά να διαλογιστείς. Απαλά κλείσε τα μάτια και επέτρεψε στο σώμα να χαλαρώσει παίρνοντας τρεις βαθιές αναπνοές από τη μύτη. Χρησιμοποιώντας τη φαντασία σου σκέψου μία στιγμή στη ζωή σου που έχεις νιώσει βαθιά ευγνωμοσύνη. Μπορεί να ήταν ένα ταξίδι που έκανες, μια προαγωγή στη δουλειά, ένα μάθημα γιόγκα ή μια ρομαντική στιγμή με τον/την σύντροφό σου. Οτιδήποτε και αν είναι, φέρε την εικόνα αυτής της στιγμής στο νου σου με μεγάλη λεπτομέρεια, σαν να ξαναζείς τη στιγμή και συνδέσου με το αίσθημα της ευγνωμοσύνης. Τώρα πες από μέσα σου (ή και δυνατά για να σ’ ακούσεις): ευχαριστώ, ευχαριστώ, ευχαριστώ.

*Νιώσε βαθιά ευγνωμοσύνη να γεμίζει όλη σου την ύπαρξη και να σου δίνει χαρά

Επανάλαβε ακριβώς την ίδια διαδικασία φέρνοντας στο νου σου ένα αντικείμενο που είσαι ευγνώμων που έχεις στη ζωή σου. Μπορεί να είναι οτιδήποτε, το κινητό σου, ένα κόσμημα, ένα στρωματάκι γιόγκα, ένα ποδήλατο ή τα αθλητικά σου παπούτσια που τα φοράς για τρέξιμο.

*Τέλος, επανέλαβε πάλι την ίδια διαδικασία φέρνοντας στο νου ένα αγαπημένο πρόσωπο.

Αναγνωρίζοντας ό,τι έχουμε στη ζωή μας και νιώθοντας ευγνώμονες για αυτό, επιστρέφουμε στις ποιότητες της καρδιάς μας. Γεμίζουμε με αισιοδοξία, καλή διάθεση, αγάπη, καλοσύνη και αποδοχή, ενώ η ζωή έτσι γίνεται λίγο (ή και πολύ) πιο γλυκιά.

Ας αφήσουμε λοιπόν την αναλυτική σκέψη και ας έρθουμε σε επαφή με τη δύναμη των συναισθημάτων μας.

Το κείμενο επιμελήθηκε η Χριστίνα Σολωμού Certified Iyengar Yoga Teacher (CIYT) & Meditation Instructor (Mindfulness and Active Meditations) Instagram: holisticbodymind Facebook: Holistic BodyMind
featured image: thethirty.whowhatwear.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.