Διατροφικα tips για να μην νιωθεις τυψεις για οσα εφαγες στις διακοπες

Διατροφικα tips για να μην νιωθεις τυψεις για οσα εφαγες στις διακοπες

Οι διακοπές ήταν υπέροχες. Ναι, το παραέκανες λίγο, αλλα απόλαυσες κάθε στιγμή. Έφαγες πολύ και για να «πάει κάτω» ήπιες και λίγο περισσότερο.

Τώρα, πρώτη εβδομάδα πίσω στην δουλειά και την καθημεινότητα σου και αναρωτιέσαι αν όλα αυτά που έφαγες και ήπιες ήταν τελικά τόσο καλή ιδέα.

Θα σου πω μερικά μικρά διατροφικά και fitness hacks για να το εξισορροπήσεις.

Κρασί

Θερμιδικά: 510 – 740 θερμίδες το μπουκάλι (λευκό ξηρο τις λιγότερες και γλυκό λευκό τις περισσότερες)

Πρόβλημα: Βασικά, το κρασί με μέτρο είναι καλό, ειδικά το κόκκινο που έχει και κατεχίνες και κάνει καλό και στην κυκλοφορία του αίματος στην καρδιά κτλ. Αλλα με μέτρο…. Αν η ποσότητα που ήπιες αυτές τις 2 εβδομάδες των διακοπών φτάνει ή/και ξεπερνάει τα 5 μπουκάλια (20 ποτήρια – δια 15 μέρες μεταξύ αυτών Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Φώτων και λοιπές γιορτές δεν είναι ιδιαίτερα παράλογο) τότε μπορεί να επηρεάσει την απορρόφηση της βιταμίνης Β και να σ δημιουργήσει θέμα στο έντερο αφήνωντας έτσι τον οργανισμό σου να απορροφήσει περισσότερες τοξίνες.

Λύση: Για μια σωστή αποτοξίνωση του συκωτιού φάε πολύ μπρόκολο και λάχανο όπως και σκουρόχρωμα φρούτα σαν τα μούρα, βατόμουρα, σταφύλια – ειδανικό αφέψημα για ένα ωραίο detox είναι και ο παντζαροχυμός- Μέσα σε 3 εβδομάδες πιο σωστής και εμπλουτισμένης διατροφής θα είναι σαν να μην το έριξες ποτέ ΤΟΣΟ έξω τα Χριστούγεννα!!!

Μπύρα

Θερμιδικά: από 176 – 365 θερμίδες το κουτί/ποτήρι (εξαρτάται το μέγεθος και είδος)

Πρόβλημα: Από θέματα υγείας αρχίζει να επηρεάζει το συκώτι από τα 4 κουτάκια (330ml) την ημέρα και πάνω , ΑΛΛΑ η μπύρα ενθαρύνει τα κιλά να έρθουν πιο εύκολα και κάνει τετοιου είδους κατακράτηση ώστε η πρώτη αλλαγή που θα δείς πάνω σου μετά από τόση κατανάλωση μπλυρας θα είναι στην μέση σου, στην κοιλίτσα σου και φυσικά στο κουπί του παντελονιού σου που θα αρχίσει να σε σφίγγει επικύνδινα σιγά σιγά! (Δεν βγήκε τυχαία ο όρος μπυροκοιλιά!)

Λύση: Ελάφρια μείωση θερμίδων στην καθημερινλη διατροφή με προτίμηση μιας διατροφής άπαχου κρέατος, σαλάτας και σούπας λαχανικών (και όχι μπύρας!!!!) Επίσης ξεκίνα την αερόβια άσκηση, είτε αυτό είναι να ανεβαίνεις στο σπίτι με την σκάλα αντι για το ασανσέρ, να πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ με τα πόδια αντι να παίρνεις το αμάξι είτε να ξεκινήσεις τρέξιμο, ποδήλατο, διάδρομο, να ξέρεις, όλα θα σε βοηθήσουν έστω και λίγο παραπάνω!

Σνακ

Και μιλάμε γι αυτά τα αλμυρά ωραία ορεκτικούλια και σνάκ τύπου, σαλαμάκια, κριτσινάκια, τυροπιτάκια και όλα αυτά τα ωραία και φουλ αλμυρά –άκια που συνοδεύουν τα κρασάκια μας και προπορεύονται –ιδιαίτερα των γιορτινών- γευμάτων μας.

Θερμίδες: Ανάλογα… από 150 τα 5 κριτσινάκια μέχρι…. Εεε… δεν ξέρω πόσο τρώς, αλλα να ξέρεις, τα τυριά και αλλαντικά ΕΧΟΥΝ θερμίδες. Αρκετές!!!!!

Πρόβλημα: Φούλ φούσκωμα και κατακράτηση υγρών – γι αυτό νιώθεις μόνιμα πρησμένη, ω ναι- και γι αυτό επίσης μπορέι να σου ανέβει η πίεση! Επίσης είναι φαγητά γεμάτα τρανς και άσχημα λιπαρά και δυστυχώς όλοι ξέρουμε που καταλήγουν αυτά (*κοιτάς θλιμμένα την κοιλίτσα σου*)

Λύση: Ο καλύτερος τρόπος να διώξεις το περιττό αλάτι από το σώμα σου είναι το σέλινο μιας και περιέχει πολύ ένα συστατικό (biosodium) που βοηθάει το χημικό σόδιο (αυτό του αλατιού) να διαλύεται.

Τιπ: Επειδή μπορέι να μην σ αρέσει πολύ, ή να μην μπορέις να φάς αρκετό, δοκίμασε να το κάνεις χυμό!

Γλυκά

Ξέρεις πολύ καλά που αναφέρομαι – κουραμπιέδες, γκουχ, μελομακάρονα, γκουχ, γκουχ, βασιλόπιτα και παει λέγοντας-

Θερμιδικά: Ας μην ξεκινήσουμε να το συζητάμε καν *ένα δάκρυ κύλησε*

Πρόβλημα: Εκτός από το θέμα θερμίδων, κιλών, κτλ κτλ τα γλυκά μπορούν χάρης στην υπερβολίκη ζάχαρη να μας δημιουργησουν υπεργλυκαιμίες οι οποίες θα μας κάνουν να νιώθουμε συνεχώς την ανάγκη να φάμε κάτι, άγχος και ανισσοροπία στα επίπεδα ινσουλίνης. Σαν να λέμε πως υπερφορτώνεις το πάγκρεας σου!

Λύση: Ξεκινα μια διατροφή με μειωμένη ζάχαρη και αυξημένες φυτικές ίνες όπως είναι η βρώμη και το ρύζι, έτσι αυτός ο αργά αποροφήσιμος υδατάνθρακας βοηθάει στο να απορροφηθεί εξίσου αργά και ότι ζάχαρη μπορέι να έχει το φαγητό σου έτσι αποτρέπει τις κρίσης υπεργλυκαιμίας που μπορεί να κουράσουν το πάγκρεας σου!

Τέλος, επειδή ξέρω πως ήταν δύσκολες μέρες και το παρακάναμε λίγο με τον καφέ, να ξέρεις οτιότικαφές είναι σαν ναρκωτικό και η μεγάλη κατανάλωση μπορεί αν δημιουργήσει από στρες μέχρι και κρίσεις πανικού! Πρόσεξε το και μείωσε το σιγά σιγά, βάλε κανέναν ντεκαφεϊνέ στην καθημερινότητα σου και πιές και κανένα χαμομηλάκι να σε χαλαρώσει και να σε ηρεμήσει.

Θα χρειαστεί νομίζω μετά από τις γιορτές!

Καλή αποτοξίνωση!

Photo: Francesco Gallarotti

2 replies

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] τότε τσεκάρε τε το τελευταίο μου άρθρο για τις λιχουδιές των γιορτών και πως να τις […]


Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.