Διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες μύθος ή παρεξηγημένη αλήθεια;

Διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες: μύθος ή παρεξηγημένη αλήθεια;

Οι μύθοι περί διατροφής πληθαίνουν όλο και περισσότερο σήμερα. Εσφαλμένες ιδέες και διατροφικές συνταγές επιτυχίας δημιουργούνται καθημερινά από μη ειδικούς του τομέα, με αποτέλεσμα εμείς, οι ακόμη πιο μη-ειδικοί, να βρισκόμαστε σε σύγχυση σχετικά με το τι ισχύει και τι όχι. Μία τέτοια χρόνια παραπλανητική διατροφική ιδέα, είναι η έλλειψη ή ελάχιστη ποσότητα σε υδατάνθρακες σε μία διατροφή. Με στόχο τη γρήγορη απώλεια βάρους.

Είναι αλήθεια πως πολλοί προτιμούν το fast dieting, τις διατροφές δηλαδή που θα τους χαρίσουν σύντομα το σώμα που ονειρεύονται

Είναι επίσης αλήθεια, πως πολλές φορές, θυσιάζονται ωφέλιμα για τον οργανισμό στοιχεία στο βωμό του πολυπόθητου αριθμού που θέλεις να δεις στη ζυγαριά. Αυτές όμως οι μαγικές συνταγές επιτυχίας, που δεν είναι κάτι άλλο πέρα από πειράματα με τον οργανισμό μας, κοστίζουν ακριβά τόσο στην ενέργεια μας όσο και στο μεταβολισμό μας.

Μία δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες για παράδειγμα, ίσως μπορέσει να σου φέρει το γρήγορο αποτέλεσμα που επιθυμείς και το ιδανικό μέγεθος για εκείνο το φόρεμα που έλεγες να φορέσεις στο γάμο της κολλητής σου. Ωστόσο, το αποτέλεσμα αυτό θα είναι βραχυπρόθεσμο και η διαφορά θα φανεί άμεσα μόλις αρχίσεις να λαμβάνεις υδατάνθρακες ξανά. Με άλλα λόγια, η προσπάθεια που θα έχεις καταβάλλει θα πάει στο μηδέν και θα αρχίσεις να απογοητεύεσαι.

10 τροφές που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή κάθε γυναίκας

Elite Daily

Γιατί όμως οι υδατάνθρακες είναι τόσο παρεξηγημένοι;

Γιατί πολλοί είναι αυτοί που τους αποφεύγουν από τη διατροφή τους; Πιθανόν, επειδή οι περισσότεροι συνδυάζουν την έννοια του υδατάνθρακα μόνο με τα μακαρόνια ή το ψωμί. Αλλά υδατάνθρακες, είναι επίσης, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα δημητριακά, το μέλι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Όλες αυτές οι τροφές αποτελούν «καύσιμα» για τον οργανισμό και την υγεία μας και όπως καταλαβαίνεις, όλες μπορούν να σε ωφελήσουν αν ληφθούν ισορροπημένα.

Αυτή η ισορροπία όμως θα πρέπει να υπάρχει τόσο σωματικά όσο και ψυχικά κατά τη διάρκεια μιας διατροφής. Οι γρήγορες λύσεις, τα πολύ απαιτητικά και ουσιαστικά ελλιπή διατροφικά πλάνα, μπορούν μόνο να σε κάνουν πρόσκαιρα ικανοποιημένο. Το θέμα δεν είναι να δεις το πολυπόθητο νούμερο στη ζυγαριά αλλά να δεις τη διατροφή σου σαν μία ευκαιρία να μάθεις να τρέφεσαι σωστά γενικά στη ζωή σου. Μπορεί ένα «έτοιμο» διαιτολόγιο να φαντάζει ιδανικό, αλλά μπορεί απλά να μην ανταποκρίνεται στις δικές σου ανάγκες ή προτιμήσεις.

Είναι προτιμότερο να συμβουλευτείς κάποιον ειδικό στον τομέα της διατροφής και να δημιουργήσετε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα, παρά να ακολουθείς πιστά οποιαδήποτε «θαυματουργή» διατροφική "τάση" κυκλοφορεί. Άλλωστε, μην ξεχνάς πως αρχικά όλες οι τροφές έχουν οφέλη. Αρκεί να συνδυαστούν και να ληφθούν με σωστό τρόπο και έπειτα, η προσπάθεια αυτή γίνεται από εσένα για εσένα. Αν δεν βοηθήσεις εσύ σωστά τον εαυτό σου, ποιος θα το κάνει;

Πηγή πληροφοριών & featured image: theweeklycut.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.