5 λογοι που ενα μικρο διαλειμμα απο την γυμναστικη κανει καλο

Έχουμε συνηθίσει να μετράμε τα βήματα μας, τις θερμίδες που τρώμε, τις θερμίδες που καταναλώνουμε, τις επαναλήψεις μας, τα κιλά που σηκώνουμε… Και είναι όλα τόσο σημαντικά. Αυτό που δεν έχουμε μάθει να μετράμε όμως είναι οι ώρες ξεκούρασης, οι ώρες ύπνου και τα διαλείμματα μας. Κι όμως είναι τόσο σημαντικό!

Ορίστε 5 γιατί είναι τόσο σημαντικό να τηρείς τα rest days σου όπως πρέπει.

  1. Η ξεκούραση προλαμβάνει τους τραυματισμούς

Αρχικά, με το να ξεκουράζεσαι αποφεύγεις την υπερβολή στην προπόνηση σου (και ναι υπάρχει τέτοιο πράγμα!). Όταν κάνεις συστηματικά κάτι, είτε αυτά είναι περπάτημα, τρέξιμο, crossfit, στίβος ή απλά γυμναστήριο, δεν μπορείς να καταλάβεις πόση πίεση «τραβάει» ο οργανισμός σου μέχρι να ξεκουραστείς. Αν κάνεις συστηματικά πού δυνατές προπονήσεις χωρίς διάλειμμα οι μυς σου και οι αρθρώσεις σου θα υποφέρουν από την υπερβολική «χρήση» που τους κάνεις και κάπως έτσι γίνονται οι τραυματισμοί…

  1. Οι μυς σου χρειάζονται ξεκούραση

Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις για τις προπονήσει δύναμης. Θα στο εξηγήσω με πολύ απλά λόγια:  Όταν σηκώνεις βάρη, τυπικά «σκίζεις» τις μυικές σου ίνες – και χωρίς ένα σωστό διάστημα ξεκούρασης ώστε ο οργανισμός σου να επαναφέρει και αυξήσει τον μυ, δεν θα δεις καν τα σωστά αποτελέσματα της προπόνησης σου-. Γι αυτό πρέπει να εναλλάσσεις και την προπόνηση σου από την μια μυική ομάδα στην άλλη και να μην γυμνάζεις κάθε μέρα την πλάτη σου ή τα πόδια σου!

  1. Δεν θα χαλάσεις!

ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΛΑΣΕΙΣ με λίγη ξεκούραση, ούτε θα πέσουν οι μυς σου, ούτε η δύναμη σου. Γενικά, το σώμα σου χρειάζεται περίπου 2 εβδομάδες καθόλου άσκησης μέχρι ν αρχίσει να πέφτει και μυϊκά αλλά και σε επίδοση. Το τριήμερο σου στο χωριό λοιπόν δεν θα σε ρίξει, μάλλον καλό θα σου κάνει. Ξεκουράσου!

  1. Η υπερβολική γυμναστική δημιουργεί αϋπνίες

Το αναφέραμε κι εδώ η πολύ γυμναστική, ειδικά το βράδυ μπορεί να σου δημιουργήσει, χάρη στην αύξηση της τεστοστερόνης και την έκκριση αδρεναλίνης αϋπνίες, ανησυχίες και ταχυκαρδίες (κάτι που έτσι κι αλλιώς θα σε αγχώσει παραπάνω και δεν θα μπορείς να κοιμηθείς!) Το ρεπό σου θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις λίγο και να κοιμηθείς πιο σωστά και να καταφέρεις να επαναφέρεις τον ύπνο σου σε ένα σωστό πρόγραμμα.

  1. Σε επαναπρογραμματίζει.

Από ψυχολογικής πλευράς και μόνο, το να πάρεις 2-3 μέρες συνεχόμενα ρεπό, ή 1 εβδομάδα άδειας, ας πούμε, μπορεί να αυξήσει την επιθυμία σου για άσκηση, να σου δώσει περισσότερη όρεξη και να μπεις ακόμα πιο δυνατός στις προπονήσεις σου όταν γυρίσεις από το διάλειμμα σου! Η νοητική κούραση του γυμναστηρίου –το κομμάτι του μυαλού σου που σου λέει ότι ΠΡΕΠΕΙ να πας, πρέπει να ανέβεις, να ζοριστείς,κτλ κτλ- είναι εξίσου σοβαρή με την σωματική κούραση.

Πρέπει να καταλάβεις και δεχθείς ότι ο οργανισμός σου χρειάζεται την ξεκούραση και να του δώσεις τον απαραίτητο χρόνο να επανέλθει δριμύτερος!

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.