Με αφορμή το μουσείο Cantytopia, αξίζει να ξεκινήσει μία συζήτηση γύρω από τα σύγχρονα μουσεία και τους τρόπους με τους οποίους επικοινωνούν με το κοινό τους. Για αρχή, να εξηγήσουμε πως το Candytopia είναι μία από τις εντυπωσιακότερες εκθέσεις ζαχαρωτών και γλυκών και προσφέρει στους επισκέπτες μία διασκεδαστική γευστική εμπειρία. Διαθέτει ποικιλία με θεματικά δωμάτια στα οποία τα γλυκά έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο με κάθε δυνατό τρόπο. Ένα μουσείο γλυκών εκθεμάτων, όπου τα γλυκά συναντούν την τέχνη και την φαντασία έχει ανοίξει τις πόρτες του σε Νέα Υόρκη και Σαν Φρανσίσκο.

Social Media

Η βίωση μίας κατάστασης έχει αλλάξει κατά πολύ τις απαραίτητες προϋποθέσεις από τότε που τα social media απέκτησαν δύναμη. Όσο περνάει ο καιρός, τα μουσεία προσπαθούν με τον τρόπο τους να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να γίνουν όσο το δυνατόν πιο διαδραστικά και προσιτά. Δηλαδή τα μουσεία θέτουν ως στόχο να κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον των επισκεπτών, αλλά και να εξελίσσουν το branding τους. Η περιήγηση σ’ έναν εκθεσιακό χώρο είναι πιο εύκολη, όταν εντάσσεται στην κυριακάτικη βόλτα στην πόλη. Αντιθέτως, η έννοια της ξενάγησης σ’ένα μουσείο αποτελεί κάπως παρωχημένη έννοια από την άποψη ότι σήμερα δεν αρκεί ο καθαρά εκπαιδευτικός ρόλος των μουσείων με τη βοήθεια ενός ξεναγού. Ο καθένας μπορεί ελεύθερα να κινηθεί σ’έναν τέτοιο χώρο, να ερμηνεύσει τα ερεθίσματα που του δίνονται απλόχερα από τα εκθέματα. Γενικότερα, η βαρύτητα πλέον μετατίθεται στην εμπειρία και την ψυχαγωγία. Κάτι το οποίο με τη βοήθεια της τεχνολογίας γίνεται παιχνιδάκι. Και τελικά το πιο φωτογραφίσιμο μουσείο, είναι και το πιο διαφημισμένο μουσείο.

CANDYTOPIA

Το Candytopia ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της κατηγορίας, καθώς έχει προβλέψει πού μπορείς να βγάλεις την ιδανική selfie, την οποία θα ποστάρεις αμέσως. Θυμίζει τη Disneyland, καθώς παρέχει μία γευστική εμπειρία για μικρούς και μεγάλους.

Αυτή η ιστορία ξεκίνησε το 2016 ανοίγοντας την πρώτη έκθεση στο Μανχάταν. Έπειτα, ακολούθησαν στο Λος Άντζελες, το Σαν Φρανσίσκο και το Μαϊάμι. Τα δωμάτια πέρα από το ότι είναι φτιαγμένα με γλυκά, ζαχαρωτά έχουν κι έντονα χρώματα και σχέδια, τρισδιάστατα σχήματα, ψευδαισθήσεις και ποπ-απς τα οποία κερδίζουν την προσοχή του επισκέπτη.

Το Candytopia δεν είναι μία απλή έκθεση γλυκών, αλλά μία περισσότερο μία γκαλερί που συνδυάζει τέχνη και γλυκά. Κατά κύριο λόγο, το Candytopia δεν είναι ένα μουσείο, αλλά οικειοποιείται τον τίτλο ενός μεγάλου εμπορικού λούνα παρκ. Μας θυμίζει εργαστήριο γλυκών και χώρο σύγχρονης τέχνης ταυτόχρονα. Συνδυάζει έργα τέχνης από διάφορες εποχές χωρίς να ξεχνάει τα κλασσικά. Τα συνδυάζει με κομμάτια του «σήμερα», διαμορφώνοντας έτσι ένα σύγχρονο στυλ. Για παράδειγμα, τους τοίχους του μουσείου φιλοτεχνούν έργα τέχνης σαν αυτό της Frida Kahlo, αλλά και της της Katy Perry και της Cardi B.

Αξίζουν την προσοχή μας τα έργα, που μιμούνται τα πρωτότυπα εκθέματα του Andy Warhol και Vincent Van Gogh. ‘Η μάλλον αποτελούν μία εκδοχή τους που δεν είχαμε σκεφτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο:

Αν και δεν είναι το πρώτο μουσείο που περιστρέφεται γύρω από το φαγητό, έχει κάτι που το κάνει ιδιαίτερα ελκυστικό. Το καλό περιεχόμενο, σε συνδυασμό με την καλή τοποθεσία και τις σύγχρονες τεχνικές προβολής και προώθησης οδηγούν στην επιτυχία το Candytopia. Έτσι, οι όμορφες στιγμές στο μουσείο, η βόλτα και οι γεύσεις αποτυπώνονται, φωτογραφίζονται και η ίδια η εμπειρία αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση.