Πώς η beauty βιομηχανία αλλάζει τα πρότυπα αρρενωπότηταςΠώς η beauty βιομηχανία αλλάζει τα πρότυπα αρρενωπότητας

Πώς η beauty βιομηχανία αλλάζει τα πρότυπα αρρενωπότητας

Η αφορμή για το άρθρο δόθηκε από ένα σύντομο Facebook βίντεο της σελίδας ASOS, λίγους μήνες πριν. Το ASOS είναι λίγο πολύ γνωστό. Μια σελίδα που ειδικεύεται στα προϊόντα μόδας. Στο εξαιρετικά λιτό βίντεο, διακρίνουμε έναν νεαρό άνδρα να εφαρμόζει μια μίνι ρουτίνα περιποίησης και μακιγιάζ. Ξεκινώντας από την κρέμα προσώπου και καταλήγοντας σε concealer και πούδρα. Τόσο απλά και περιεκτικά. Το βίντεο αυτό έχει συγκεντρώσει αρκετές χιλιάδες views μέχρι στιγμής. Τι έχει συμβεί; Έχουμε ως κοινωνία επαναπροσδιορίσει τον ορισμό για την αρρενωπότητα;

Έχει γίνει πλέον η βιομηχανία ομορφιάς ένας φιλόξενος τόπος ανεξαρτήτως φύλου; Μήπως αποτελεί απλά ένα μέσο όπου βρίσκει έδαφος έκφρασης η ανδρική ματαιοδοξία;

Πώς η beauty βιομηχανία αλλάζει τα πρότυπα αρρενωπότητας

Ότι και αν συμβαίνει από τα δύο, οφείλουμε να παραδεχτούμε ένα πράγμα. Η ανάγκη να νιώθει κανείς όμορφα μέσα στο σώμα του δεν γνωρίζει φύλο. Η ανάγκη περιποίησης του εαυτού μας είναι unisex. Ας μη μας κάνει όμως εντύπωση κάτι τέτοιο. Η συζήτηση σχετικά με την ανάγκη των ανδρών να κατακτήσουν το δικαίωμα σε έναν παραδοσιακά γυναικείο χώρο, υπάρχει εδώ και χρόνια. Ποιος δεν θυμάται την κουβέντα από τις αρχές του ’00 σχετικά με το alpha male και τον metrosexual τύπο άνδρα; Χαρακτηριστικό παράδειγμα της τελευταίας κατηγορίας αποτελούσε ο David Beckam. Το talk of the town ήταν πόσο επηρεαζόταν η αρρενωπότητα του από την παραδοχή της περιποίησης του προσώπου του.

Συνεχίζοντας την κουβέντα, σε έρευνα που έγινε στη Μ. Βρετανία σε ανδρικό πληθυσμό, όχι πολύ πίσω, το 2016, έδειξε ότι περίπου οι μισοί εφάρμοζαν κάποιου είδους περιποίηση προσώπου.

Οι χώρες της Άπω Ανατολής υπήρξαν πάντα πρωτοπόρες στα θέματα που άπτονται της ομορφιάς. Στο πνεύμα αυτό κινείται και ο David Yi, εμπνευστής του site Very Good Light. Κατά τον Yi, η αρρενωπότητα δεν ορίζεται από στερεότυπες πράξεις και ιδέες. Αρρενωπότητα είναι το αίσθημα του να αισθάνεται κανείς αυτοπεποίθηση, του να μπορεί να είναι ο εαυτός του και να αισθάνεται άνετα «μέσα στα παπούτσια του» δήλωσε στο CNN. Μισός Κορεάτης, ο Yi παραδέχεται ότι στην Κορέα το να χρησιμοποιήσει κάποιος άνδρας bb cream ή κάποιο cushion foundation, δεν είναι έκπληξη. «Πρόκειται για μια επένδυση στον εαυτό μας» συμπληρώνει. «Το θέμα είναι ότι δεν γίνεται δημόσια κουβέντα γι’ αυτό.»

Η Δύση συνήθως ακολουθεί κατά πόδας τις επιταγές των χωρών της Ασίας στα θέματα ομορφιάς. Η αρρενωπότητα, όπως αυτή ορίστηκε τους προηγούμενους αιώνες, παίρνει μια διαφορετική μορφή. Όπως όλες οι αλλαγές για βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις χρειάζεται χρόνος. Χρόνος απαραίτητος για να επαναπροσδιορίσουμε αν είναι σημαντικότερο να ακολουθούμε τα στερεότυπα αιώνων ή να ακολουθήσουμε αυτό που μας δίνει αυτοπεποίθηση.

Featuring image: allure.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.