Και φτάσαμε στην τελευταία μέρα του ταξιδιού… ΟΚ, όχι εντελώς τελευταία γιατί είχαμε άλλη μία μέρα για να γυρίσουμε στη «βάση» μας, στην Αθήνα, αλλά στην πρακτικά τελευταία. Η Νις και η Σερβία γενικότερα ήταν ίσως η μεγάλη έκπληξη του ταξιδιού και από άποψη ομορφιάς, αλλά και από άποψη ανθρώπων. Εντάξει και από άποψη τιμής τι θες τώρα; Μα 1,5€/ποτό, ακόμα το λέω και δεν με πιστεύουν! Σήμερα ο προορισμός ήταν η Σόφια.

Ή «τα» Σόφια όπως το έλεγε κάποιος από το γκρουπ που δεν θα ονοματιστεί. Το να έχεις περάσει τα 20 και να λες λάθος ολόκληρη πρωτεύουσα νομίζοντας ότι είναι «τα» Σόφια όπως λέμε «τα» Τρίκαλα με ξεπερνάει. Ακούς Χρήστο; Ή Γιάννη; Ή Χρήστο; Επίσης, κάποιος άλλος που και πάλι δε θα ονοματιστεί θα πρέπει να είναι πιο προετοιμασμένος για το ταξίδι και να στείλει ένα ευχαριστήριο στην COSMOTE γιατί σχεδόν κάθε MB που κερδίζαμε από την COSMOTE Prepaid Mastercard το «στέλναμε» σε εκείνον. Και σκέψου απλά ότι κάθε € ήταν 5ΜΒ ε… με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη κάρτα ήταν η «τράπεζά μας» είχαμε μίνιμουμ τη μέρα 700ΜΒ μόνο από ξενοδοχεία… Πρόσθεσε σε αυτό φαγητά, ποτά βενζίνη και μάνι-μάνι ξεπερνούσαμε την ημέρα το 1GB. Και σχεδόν κάθε μέρα του κάναμε… refuel!

Η διαδρομή

Χωρίς παρεξήγηση στους φίλους Σέρβους και –κυρίως- στις φίλες Σέρβες, αλλά ρε παιδιά τι δρόμοι είναι αυτοί έλεος! Βέβαια οκ, είχατε πόλεμο πριν 20 χρόνια οπότε μάλλον πρέπει να σκάσω. Η διαδρομή μέχρι τη Σόφια (ΤΗ Σόφια λέω) ήταν η δεύτερη πιο βαρετή ολόκληρου του ταξιδιού με εξαίρεση ένα σημείο μερικών χιλιομέτρων μέσα από το Nature Park Sicevachka Klisura που ήταν πραγματικά θεσπέσιο και γεμάτο βλάστηση! Ο υπόλοιπος δρόμος ήταν απλά μια εθνική οδός.

Μάλιστα εδώ αξίζει να αναφέρω ένα ενδιαφέρον στατιστικό. Σε ολόκληρο το ταξίδι, περάσαμε από 3 χώρες, 2 μεγάλες γέφυρες πάνω από τον Δούναβη (τύπου Ρίο-Αντίριο), από δρόμους που είναι από τους πιο τουριστικούς στην Ευρώπη και διασχίζουν τα Καρπάθια (Transfagarasan, Transalpina) και πληρώσαμε συνολικά οι 4 μηχανές 1,60€ (ένα ευρώ και εξήντα λεπτά) διόδια. Τα διόδια για Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πίσω μας κόστισαν συνολικά 240€.

Ο προορισμός

(Τα) Σόφια είναι από τις πιο όμορφες πρωτεύουσες των Βαλκανίων παιδιά. Ναι ναι και δεν (τους) το είχα. Η πόλη έχει ένα πολύ όμορφο vibe, μπορείς να την περπατήσεις πολύ άνετα και το «κέντρο» έχει έναν πεζόδρομο τύπου Ερμού γεμάτο με μπαράκια και εστιατόρια που μπορείς να αράξεις και να πιείς απογευματινό ποτάκι κάνοντας χάζι. Πραγματικά μιλάμε αξίζει να πας έτσι για τριήμερο. Άλλωστε Ελληνικά ακούς παντού, μέχρι και Kiss FM ακούγαμε στο φοβερό “Martini Bar”. Και επειδή καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού το σκίσαμε στις τοπικές σπεσιαλιτέ, αυτή τη φορά παίξαμε δυνατό μπεργκεράκι και βρωμιά δίχως αύριο. Είπαμε ότι χρειαζόμασταν τους υδατάνθρακες γιατί την άλλη μέρα θα κάναμε 800χλμ σε εθνική οδό και θέλαμε ενέργεια. Μμμμ…

Πού να φας: Κοίτα, εμείς φάγαμε μπέργκερ στο… (κάθεσαι; Κάτσε καλύτερα) Skaptobara. Πριν κάνεις μορφασμό διάβασε καλύτερα το όνομα. Μιλάμε μπέργκερ που εύκολα το βάζω στο top10 μου. Και οι πατάτες τέλειες. Και μας φέρανε κέρασμα τηγανιτές μπουκίτσες από mac and cheese που ήταν άρρωστες.

Πού να μείνεις: Εμείς μείναμε στο COOP Hotel και ήταν σούπερ! 4 αστέρων, πολύ φτηνό (κάπου στα 35€/άτομο) και έχει και πάρκιν και πρωινό. Μόνο ρε παιδιά που στο πρωινό, ανάμεσα στα αβγουλάκια και τις μαρμελάδες είχε και ρέγγα! Κανονική παστή ε… με λαδολεμονάκι τσίλικο! Δεν ξέρω γιατί.

Τι να κάνεις: Πρωτεύουσα είναι, όλο και κάτι θα βρεις να κάνεις, αλλά αξίζει να την περπατήσεις. Είναι πολύ όμορφη και πιστεύω υποτιμημένη.