Κι όμως το ανοσοποιητικό μας σύστημα έχει ανάγκη αυτές τις τροφές

Κι όμως το ανοσοποιητικό μας σύστημα έχει ανάγκη αυτές τις τροφές

Σίγουρα αυτές τις ημέρες που βιώνουμε το 2ο lockdown κανείς μας δεν θέλει να κρυολογήσει ούτε ο Covid-19 να του χτυπήσει την πόρτα. Για να λέμε τα πράγματα όμως σωστά, δεν υπάρχουν μαγικές τροφές, που μπορούν να θωρακίσουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ούτε να υποσχεθούν το οτιδήποτε.

Υπάρχουν όμως ουσίες και συγκεκριμένα βιταμίνες, που εμπλέκονται σε μεταβολικά μονοπάτια του ανοσοποιητικού συστήματος και μπορούν να μας βοηθήσουν. Διάφοροι παράγοντες, όπως η κακή διατροφή, οι διαταραχές ύπνου, η έλλειψη άσκησης, αλλά και το στρες, παράγοντες που μπορεί να έχουν διαταραχθεί αυτό το καιρό λόγω του εγκλεισμού μας στο σπίτι, μπορούν να επηρεάσουν την άμυνα του οργανισμού μας.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Βιταμίνη Α

Εμπλέκεται όντως σε μεταβολικά μονοπάτια του ανοσοποιητικού. Πλούσιες διαιτητικές πηγές βιταμίνης Α είναι τα καρότα και το παντζάρι. Εάν δεν θέλετε να τα καταναλώσετε σαν σαλάτα δοκιμάστε να φτιάξετε ένα ωραιότατο smoothie με καρότα και παντζάρι.

Επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β, με ποιο πολυσυζητημένη τη Β6, να εμπλέκεται στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Το σύμπλεγμα βιταμινών Β, αυτό το διάστημα πέρα από την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, θα βοηθούσε στην καλύτερη ψυχική υγεία, ενάντια δηλαδή στην κατάθλιψη και την καλή λειτουργία του εγκεφάλου μας.

Πλούσιες διαιτητικές πηγές βιταμινών Β είναι το κόκκινο κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι αλλά και για τους χορτοφάγους τα δημητριακά ολικής, τα φασόλια και οι φακές. Ένα συμπλήρωμα συμπλέγματος βιταμινών Β, θα ενίσχυε αυτή τη στιγμή, ακόμη περισσότερο το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Πολυσυζητημένη επίσης βιταμίνη από την παιδική μας ηλικία για ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος η βιταμίνη C

Θυμόμαστε όλοι το "πιες την πορτοκαλάδα σου". Σίγουρα μια πορτοκαλάδα δεν μπορεί να μας σώσει. Η βιταμίνη C δεν θα προλάβει το κρυολόγημα, αλλά θα μειώσει την ένταση και τα συμπτώματα ενός κρυολογήματος. Άλλες διαιτητικές πηγές πλούσιες σε βιταμίνη C εκτός από το πορτοκάλι, είναι οι πιπεριές και το μπρόκολο που μπορείτε να εμπλουτίσετε τις σαλάτες σας.

Επίσης η βιταμίνη του ήλιου, βιταμίνη D, εμπλέκεται σε πολλές ασθένειες και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Μπορούμε να την βρούμε σε διαιτητικές πηγές, κυρίως σε προϊόντα ζωικής προέλευσης και στο γιαούρτι, δυστυχώς όμως δεν μπορούμε να καλυφθούμε πλήρως. Κρίνεται αναγκαία η πρόσληψη ενός συμπληρώματος βιταμίνης D, σύμφωνα με την καθοδήγηση των ειδικών.

Εκτός από τις βιταμίνες, δεν ξεχνάμε να διατηρούμε ένα υγιές βάρος. Το υγιές βάρος είναι το πρώτο που θα μας βοηθήσει να αμυνθούμε έναντι οποιασδήποτε ασθένειας. Μη ξεχνάμε ότι η καλή σχέση μας με τον περίγυρο μας βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Ας μη μείνουμε μοναχικοί και ας πάρουμε τηλέφωνο τα αγαπημένα μας πρόσωπα!

Και δεν ξεχνάμε eat clean!

Η Dr Σοφία Τσαλουχίδου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος και πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής Α.Π.Θ. Facebook STsalouhidouDietandWellnessCoach και Instagram stsalouhidou.
featured photo: Unsplash.com/@apostolosv
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.