Έχει ενδιαφέρον να τρέξεις μέσα στο λιβάδι γεμάτο από άνδρες της Τζούλη Αγοράκη, δηλαδή το ”Ανδρολίβαδο” της. Θα διαβάσεις αυτοτελείς ερωτικές ιστορίες που έληξαν άδοξα ,επειδή οι πρωταγωνιστές δεν βρίσκονταν κάτω από τον ίδιο παρονομαστή.

Κυρίως δεν τα βρίσκουν στις σεξουαλικές τους προτιμήσεις, το οποίο είναι βασική προϋπόθεση για να συμβαδίσει ένα ζευγάρι. Δεν είμαι σύμφωνη με την προσέγγιση την οποία χρησιμοποιεί η συγγραφέας στο συγκεκριμένο θέμα, καθώς θεωρώ ότι ακόμα κι αν δεν μας αρέσει κάτι που αρέσει στο σύντροφό μας στο σεξ μπορούμε απλώς να το αρνηθούμε και να αποχωρήσουμε, αλλά να μην διακωμωδήσουμε τις προτιμήσεις του, όμως αυτό δεν κάνει τις ιστορίες λιγότερο ενδιαφέρουσες.

Όταν δυο ενήλικες βρίσκονται σε ένα δωμάτιο αφ’ ενός πρέπει να υπάρχει συναίνεση για να κάνουν ότι θέλουν στο σεξ, αφ’ ετέρου όμως αν τα όριά τους διαφέρουν, δεν χρειάζεται ο ένας να γελάσει με τα γούστα του άλλου.

Είναι οπωσδήποτε παράξενο ένα ανδρολίβαδο που ανάμεσα στα λουλούδια του συμπεριλαμβάνεται ένας sniffer, ένας ποδολάγνος και ένας λάτρης του role playing. Ειδικά στο mainstream κοινό που μάλλον έχει εξαντλήσει τη φαντασία του σε πιο vanilla σεξουαλικές επιλογές θα κάνει μεγάλη εντύπωση.

Ακόμα μεγαλύτερη όμως έκανε σε εμένα, το πώς μερικοί άνδρες προσπαθούν να κρύψουν τεράστιες αλήθειες για τους εαυτούς τους, οι οποίες όμως τελικά, αργά ή γρήγορα αποκαλύπτονται και τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά για τις σχέσεις τους. Γιατί σε τελευταία ανάλυση, ένας ειλικρινής φετιχιστής είναι πιο έντιμος από έναν ψεύτη που για να ρίξει μια γκόμενα πουλάει παραμύθι ότι είναι διάσημος τραγουδιστής της pop. Το δεύτερο δεν είναι μόνον ανόητο, είναι και θλιβερό,

Δεν είμαι απολύτως βέβαιη ότι θα ταυτιστείς με τους χαρακτήρες που συνάντησε η πρωταγωνίστρια στην ερωτική της πορεία καθώς πρόκειται στην πλειοψηφία τους για ακραίες περιπτώσεις. Σίγουρα όμως, θα ταυτιστείς με την αποτυχία των σχέσεων που και σε εσένα θα έχει προκύψει όταν γνώρισες κάποιον με τον οποίο δεν θέλατε τα ίδια πράγματα, καταρρίπτοντας τον τεράστιο μύθο της φυσικής ότι ‘τα ετερώνυμα έλκονται’. Στον έρωτα τα ετερώνυμα και να έρθουν αρχικά κοντά δεν μπορούν να μακροημερεύσουν. Και οι 18 ιστορίες αυτού του βιβλίου είναι μία ακόμη απόδειξη.

Κάναμε στη συγγραφέα έξι ερωτήσεις και αυτές είναι οι απαντήσεις της:

Σε πολλές από τις ιστορίες του βιβλίου, η πρωταγωνίστρια έρχεται αντιμέτωπη με διάφορα σεξουαλικά φετίχ. Ποια είναι η άποψή σου για το φετιχισμό; Θεωρείς ότι σήμερα εκεί έξω υπάρχουν πολλά kinky αγόρια και αυτό αποτελεί πρόβλημα;

«Φετίχ είναι να χρησιμοποίεις ένα φτερό, ενώ διαστροφή είναι μια κότα. Δεν έχω πρόβλημα με τίποτα, δεν ξέρω τι είναι κίνκυ, για μένα το απλό είναι το πιο δύσκολο, το πιο ουσιαστικό. Η νιότη θέλει πειραματισμό για να καταλήξεις στο ότι μπορείς ερωτικά να περάσεις υπέροχα χωρίς αεροπλανικά. Ό,τι θέλει βέβαια ο καθένας.»

Η ηρωίδα σου δείχνει ενοχλημένη από τις ιδιαίτερες σεξουαλικές συμπεριφορές των συντρόφων της: τις χλευάζει, τις αποδοκιμάζει, τις διακωμωδεί. Γιατί δεν προσέγγισε με τρόπο ” δεν τις υιοθετώ, αλλά τις σέβομαι;”

«Η ηρωίδα μου ζει τη ζωή της με συνέπεια σ’ αυτό που είναι . Τι ακριβώς έπρεπε να κάνει σε ένα σκοτεινό εργοστάσιο που ο άλλος με μια ντουντούκα της έλεγε βγάλε τον στηθόδεσμο; να του πει σέβομαι την διαστροφή σου; Νομίζω ότι ελευθερία είναι να έχεις την εξυπνάδα να φύγεις από κάθε ιστορία που σε κάνει να νιώθεις άβολα. Νομίζω οτι σε πολλες ιστορίες η ηρωίδα αυτοσαρκάζεται δεν στέκεται σε ένα βάθρο και κρίνει. Αλλά είναι μήνυμα σε όλες τις γυναίκες οτι μπορούν να σταματήσουν ανά πάσα ώρα και στιγμή το ερωτικό παιχνίδι αν νιώθουν άβολα και παράξενα.»

Σε αρκετές περιπτώσεις η πρωταγωνίστρια ακολουθεί τον εκάστοτε άντρα στο χώρο του. Παρόλο που είναι φανερό ότι κάτι δεν πάει καλά εκείνη του δίνει χρόνο να την απογοητεύσει παταγωδώς. Πιστεύεις πως γενικά οι γυναίκες είναι εκ φύσεως ανεκτικές και υποχωρητικές εξαντλώντας κάθε περιθώριο προκειμένου να απορρίψουν κάποιον; Κι αν ναι γιατί δυσκολεύονται να το κάνουν εξ αρχής;

«Νομίζω ότι καμιά φορά οι προσδοκίες είναι πιο δυνατές και από την ίδια την ιστορία και υπάρχει δυσκολία να φύγεις γιατί σε κρατούν δέσμιο αυτές οι αρχικές προβολές που έκανες για τον άλλο. Στη δική μου περίπτωση έχω μια περιέργεια για το παρακάτω των πραγμάτων σαν να πρέπει να το φτάσω μέχρι το τέλος για να γράψω γι αυτό. Λογοτεχνική διαστροφή. Να μια διαστροφή μου λοιπόν.»

Γιατί η πρωταγωνίστρια ελκύει σχεδόν αποκλειστικά άνδρες που έχουν ψυχολογικά άλυτα θέματα; Είναι τυχαίο; Έχει λάθος κριτήρια; Κάτι πάνω της τους ελκύει; Αποτελεί κάποιου είδους παραβολή; Γιατί πιστεύεις ότι οι γυναίκες επαναλαμβάνουν τις λάθος επιλογές συντρόφων με κλισέ ” Έχω το μαγνήτη”;

«Αυτό είναι ένα βιβλίο γραμμένο με παράξενες ιστορίες δεν σημαίνει οτι η ηρωίδα ή εγώ δεν έχω γνωρίσει και ένα σωρό σωστούς και στοργικούς άντρες. Αν έχεις μια περιέργεια για τα πράγματα και είσαι φύση ανήσυχη και περιπετειώδης θα σου συμβούν πιο πιπεράτες ιστορίες εξ ορισμού ίσως γιατί είσαι ανοιχτή στις προκλήσεις και τον πειραματισμό»

Έχεις γράψει συνειδητά ή τυχαία ένα ανθολόγιο έρωτα στο οποίο η πλειοψηφία των ιστοριών αναφέρεται στη σεξουαλική διαφορετικότητα; Αναφέρεσαι στην ποδολαγνεία ως διαστροφή, ενώ αγγίζεις κι άλλες εναλλακτικές σεξουαλικές συμπεριφορές όπως το role playing με αρνητικό πρόσημο. Τελικά όλοι αυτοί οι τύποι δεν είχαν το δικαίωμα στο κρεβάτι τους να κάνουν ότι θέλουν;

«O καθένας έχει δικαίωμα στο κρεβάτι να κάνει ότι θέλει αρκεί να θέλουν και οι δυο, αν δεν θέλουν και οι δυο εκεί ξεκινάει το πρόβλημα. Στις ιστορίες που αναφέρω η ηρωίδα χωρίς να θυματοποιείται δεν ήταν σύμφωνη για την τροπή που έπαιρναν αυτές οι ιστορίες.»

Γιατί να διαβάσει κάποιος το ” Ανδρολίβαδο;”

«Για να γελάσει , για να διαβάσει κάποιες παράξενες ερωτικές ιστορίες για να ξορκίσει και κάποιες δικές του. Ο κόσμος μου λέει ότι πέρασε καλά διαβάζοντας το αυτό μου αρκεί.»