Κομψότητα, chic, αλάνθαστο στυλ, διαχρονικότητα, ποιότητα, είναι μερικές μόνο από τις λέξεις που χαρακτηρίζουν τις παρακάτω προσωπικότητες. Το καθιερωμένο παρασκευιάτικο ταξίδι στο χρόνο φτάνοντας μέχρι και το σήμερα, με ανθρώπους που σίγουρα μικροί έπεσαν στο καζάνι της κομψότητας, σαν τον παχουλοκομψό Οβελίξ, και  όρισαν την μόδα του τότε και του τώρα.

The Coco Chanel

23915_10202420384624776_246952967_n

Τα’ χουμε πει, τα έχετε ξανακούσει και θα τα ξαναπούμε γιατί, σας αρέσει ή όχι, η Coco είναι η αρχή των πάντων. Γιατί; Διότι, σε αντίθεση με τα δεδομένα της εποχής (αρχές του 1900), αναζητούσε την απλότητα και εμπνεύστηκε από την αντρική μόδα. Φανταστείτε δηλαδή εκεί που όλες ήταν ντυμένες τύπου Μαρία Αντουανέτα, εκείνη είχε κοντά μαλλιά, φορούσε παντελόνι και ριγέ navy μπλούζα. Με λίγα λόγια της χρωστάς το «μικρό μαύρο φόρεμα», τα γυναικεία πουκάμισα, τις πλισέ φούστες, τα γυναικεία πουλόβερ, τα blazer, τις καμπαρτίνες, τα ταγιέρ, τα στράπλες φορέματα, τις πυτζάμες, την καπιτονέ τσάντα με την αλυσίδα, το άρωμα Chanel No 5 και πολλά άλλα, που με περηφάνια τώρα φοράς. Έμαθε στις γυναίκες να ντύνονται πιο απλά, αφαιρώντας τους κορσέδες και τα φανταχτερά καπέλα, χωρίς όμως να αφαιρέσει τη θηλυκότητα και την κομψότητα της γυναικείας φιγούρας. Είναι αυτή που καθόρισε την μόδα του 20ου αιώνα και χωρίς αυτήν πραγματικά δεν θέλω να ξέρω τι θα φορούσα αυτή τη στιγμή καθισμένη γράφοντας αυτό το άρθρο. Και αν και άσχετο με το θέμα είπε και το θεϊκό «Μην σπαταλάς χρόνο χτυπώντας πάνω σε ένα τοίχο, ελπίζοντας να γίνει πόρτα». Ε, τι να λέμε τώρα.

Christian’s  Dior New Look

1010478_10202420404945284_1897700560_n

Για την ιστορία λοιπόν, στις 12 Φεβρουαρίου το 1957, δύο χρόνια μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ο Christian Dior παρουσιάζει την πρώτη του συλλογή. Αν και κανονικά αυτό δεν ήταν το πραγματικό όνομα της συλλογής, η φράση  “It’s such a New Look!” από το στόμα της Carmel Show, fashion editor στο Harper’s Bazaar, ήταν αρκετή για να δημιουργήσει χαμό και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Κατά τη διάρκεια του πολέμου η ζωή της γυναίκας είχε αλλάξει, είχε σκληραγωγηθεί, δούλευε, έχτιζε, οδηγούσε αεροπλάνα κι ασθενοφόρα, φορώντας στολές. Θα μπορούσαν λοιπόν μετά τον πόλεμο οι γυναίκες να δουν τους εαυτούς τους ξανά σε τόσο θηλυκές γραμμές; Αυτό ακριβώς ήταν για τον Dior η νέα συλλογή. Μια επανάσταση. Ήθελε να δει τις γυναίκες να ανθίζουν ξανά, και τα κατάφερε. Όταν δημιουργούσε, σκεφτόταν λουλούδια, κομψότητα, σαγήνη και δομή που να κολακεύει τη γυναικεία φιγούρα, ήθελε να τις κάνει χαρούμενες.  Το θρυλικό “Bar suit” της συλλογής, αποτελούταν από ένα κρεμ σακάκι που δημιουργούσε σιλουέτα με λεπτή μέση ενισχύοντας το μπούστο, μία μαύρη φούστα κάτω από το γόνατο που κολάκευε τις καμπύλες, όπως τίποτα μέχρι τότε και ένα ζευγάρι λεπτεπίλεπτες γόβες. Ο Dior κατάφερε να επαναφέρει το Παρίσι ως πρωτεύουσα μόδας και να ανανεώσει τη παγκόσμια γυναικεία μόδα, αποκτώντας πελάτισσα μέχρι και την πριγκίπισσα Margaret, αδερφή της τωρινής Βασίλισσας Ελισάβετ.

Audrey Hepburn and the Givenchy Dress

  • 1724403_10202420426345819_521868889_n

Είμαι αρκετά σίγουρη ότι με το που ακούτε Audrey Hepburn σας έρχεται στο μυαλό η σκηνή από το “Breakfast at Tiffany’s”, να τρώει άνετη το πρωινό της μπροστά από το γνωστό κοσμηματοπωλείο, φορώντας εκείνο το υπέροχο Givenchy μαύρο φόρεμα, πέρλες, γάντια και γυαλιά ηλίου και ψελλίζετε το Moon River. Αν με ρωτάτε βέβαια, εμένα σαν χαρακτήρας αντικειμενικά στην ταινία λίγο με εκνεύριζε, έπιασα τον εαυτό μου να της λέει «μωρή Audrey!»αφού τον είχε λυπηθεί η ψυχή μου τον βαριόμοιρο τον Fred. Στο θέμα μας τώρα, η σχέση της με τον γάλλο σχεδιαστή Hubert Givenchy ήταν γνωστή, ήταν η μούσα του, ήταν ο καλύτερος της φίλος, ήταν σαν αδέρφια και η  ταινία αυτή ήταν η απόδειξη της άψογης και μοναδικής τους συνεργασίας. Η Hepburn έγινε συνώνυμο της κομψότητας, το φόρεμα έχει ονομαστεί ως ένα από τα πιο iconic κομμάτια του αιώνα και ίσως το πιο γνωστό Little Black Dress. Η ευγενική της φυσιογνωμία, η λεπτή σιλουέτα, ο σοφιστικέ κότσος στα μαλλιά και τα μεγάλα γατίσια μάτια της, την καθιέρωσαν ως πρότυπο ομορφιάς και απαράμιλλου στιλ της εποχής. Και παραδεχτείτε ότι όλες σας μικρές κρατούσατε τα καλαμάκια, ή ότι άλλο έμοιαζε, με εκείνο το μακρύ τσιγάρο που κρατάει στην αφίσα της ταινίας. Μετά το ρίξατε στα πουράκια.

Jackie Kennedy Onassis

  • 1017134_10202420437866107_1628704807_n

Κατά τη διάρκεια της προεδρίας του άντρα της, η Jackie Kennedy, έγινε σύμβολο μόδας παγκοσμίως. Το 1960 προσέλαβε τον οικογενειακό φίλο, Oleg Cassini, για να δημιουργήσει μια καινούρια γκαρνταρόμπα για εκείνη, ως «Πρώτη Κυρία». Τον πρώτο χρόνο της στο Λευκό Οίκο, ξόδεψε $45.446 για ρούχα παραπάνω από τον $100.000 ετήσιο μισθό του Kennedy ως πρόεδρος. Έγινε γνωστή για τα κλασσικά κοστούμια της (σακάκι- φούστα) συνήθως σε έντονα χρώματα, τα θηλυκά φορέματα, τις χαμηλοτάκουνες γόβες και τα καπελάκια (σε σχήμα μπολ). Εκτός από τις δημιουργίες του Cassini, φορούσε και κομμάτια γνωστών οίκων όπως Chanel, Dior και Givenchy (το ότι έχουμε μιλήσει για τους συγκεκριμένους τρεις παραπάνω είναι τυχαίο το ορκίζομαι). Μετά βέβαια τον θάνατο του Kennedy και τον γάμο της με τον Ωνάση, το στυλ της άλλαξε πολύ. Παντελόνια καμπάνες με μεγάλα παλτό και μεταξωτό μαντίλι στο κεφάλι ή λευκό jean με μαύρο ζιβάγκο, και πάντα με τα γνωστά μεγάλα Jackie O γυαλιά ηλίου, ήταν από τις χαρακτηριστικές της εμφανίσεις. Ήταν η πρώτη «Πρώτη Κυρία» που το στυλ της αντιγράφηκε και επηρέασε τις γυναίκες ανά τον κόσμο, και αυτή που συγκρίνουν με όλες τις επόμενες.

Ένα μεγάλο Υ.Γ. για τη Sarah Jessica Parker

1623575_10202420439146139_1375435506_n

Δεν θα πω πολλά. Sex and the city, Sarah Jessica Parker, τακούνια. Καταλαβαίνω ότι έχω αρχίσει και καταντάω γραφική, αφού την αναφέρω κάθε λίγο και λιγάκι, αλλά μεταξύ μας δεν νομίζω ότι κακοπερνάτε κιόλας. Χρόνια τη βλέπαμε να οργώνει τους δρόμους του Μανχάταν με τα αξιοζήλευτα παπούτσια της, γεμάτη στυλ και χάρη. Η Carrie κατά τη γνώμη μου, έχει δώσει πιο εποικοδομητικές συμβουλές στυλ παρά σχέσεων. Παρέδωσε μαθήματα  αυτοπεποίθησης, θηλυκότητας, ελευθερία έκφρασης μέσα από τη μόδα και το προσωπικό στυλ. Με αφορμή την καινούρια σειρά παπουτσιών της SJP σε συνεργασία με τον ταλαντούχο Manolo Blahnik, θυμηθήκαμε (όχι ότι μπορούμε να ξεχάσουμε κιόλας), το πόσο τα παπούτσια έχουν καθορίσει τη σειρά, και μετέπειτα τις ταινίες, αφού ξεχωρίζουμε τις σκηνές ανάλογα με το τι παπούτσι φορούσε η Carrie. Επίσης μας θύμισε το ρητό της Chanel “a woman with good shoes is never ugly”. Να ‘σαι καλά Coco, και εσύ Sarah.

Κοινό στοιχείο όλων των παραπάνω, είναι το ταλέντο και η ατελείωτη αγάπη για αυτό που έκαναν, εκφράζοντας δημιουργικά την ποιότητα της προσωπικότητάς τους. Γι’ αυτό λοιπόν να μην ξεχνάτε πώς μπορείτε να διασκεδάζετε και να εκφράζεστε μέσα από τη μόδα, γιατί κατά την (ταπεινή μου) γνώμη, γι’ αυτό ακριβώς υπάρχει.