Άγχος για τα οικονομικά Πώς να διαχειριστείς τις ανησυχίες σου

Άγχος για τα οικονομικά: Πώς να διαχειριστείς τις ανησυχίες σου

Αν παλεύεις να τα βγάλεις πέρα με τα οικονομικά σου ζητήματα, τότε κατά πάσα πιθανότητα αισθάνεσαι ανά τακτά χρονικά διαστήματα το άγχος να σε κυριεύει ή ακόμα και η κατάθλιψη ή η μελαγχολία.

Για να σε καθησυχάσουμε λίγο, αξίζει να υπογραμμίσουμε σε αυτό το σημείο πως δεν είσαι μόνη. Παρακάτω, λοιπόν, σου παραθέτουμε ορισμένα χρήσιμα και πολύ απλά tips για να καταφέρεις να διαχειριστείς με αποτελεσματικό τρόπο τα προαναφερθέντα συναισθήματα σου.

Αναζήτησε βοήθεια

Αν συγκαταλέγεσαι στην κατηγορία αυτών που προβληματίζονται έντονα για τα οικονομικά τους, τότε δεν έχεις παρά να μοιραστείς τις ανησυχίες σου με τα οικογενειακά και φιλικά σου πρόσωπα. Ακόμη κι αν δεν μπορούν να σε στηρίξουν σε οικονομικό επίπεδο, θα σου προσφέρουν σίγουρα συναισθηματική στήριξη, θα σε συμβουλεύσουν και θα σε κάνουν να αποβάλλεις το ψυχολογικό βάρος που “κουβαλάς”. Αν ακόμα και μετά από αυτό δεν νιώσεις καλύτερα, μπορείς να απευθυνθείς σε έναν ψυχολόγο ή οικονομολόγο, ώστε να δομήσεις ένα αποτελεσματικό σχέδιο, βάζοντας τα οικονομικά σου σε μια σειρά.

Οργάνωσε τα οικονομικά σου

Μην κάνεις το λάθος να αγνοήσεις τα οικονομικά σου. Οργάνωσε τα όσο καλύτερα μπορείς για να προλάβεις τα χειρότερα όσο είναι νωρίς. Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν;

  • Όρισε ένα συγκεκριμένο budget
  • Ρύθμισε άμεσα την αποπληρωμή των λογαριασμών σου, ώστε να μην συσσωρευτούν
  • Πλήρωνε με μετρητά παρά με κάρτα τα εβδομαδιαία ψώνια για να είσαι σίγουρη για τα ποσά που καταναλώνεις
  • Προσπάθησε να ελέγχεις το τραπεζικό σου υπόλοιπο καθημερινά ή κάθε εβδομάδα για να είσαι σίγουρη για το πόσα χρήματα ξοδεύεις και πότε
  • Κατηγοριοποίησε τις ανάγκες σου σε πρωταρχικές και δευτερεύουσες

Παράμεινε ενεργή και κοινωνική

Όταν προβληματίζεσαι για τα οικονομικά σου, και όχι μόνο, θέματα μπορεί να γίνεις περισσότερο εσωστρεφής από ότι ήσουν. Έτσι, ενδέχεται να περάσεις παραπάνω χρόνο στο σπίτι, παρά κοντά στους οικείους σου. Παρόλα αυτά, προσπάθησε να διατηρήσεις την επικοινωνία σου με τον “έξω κόσμο”, καθώς αυτό θα σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα. Παράλληλα, αν είσαι άνεργη μπορείς να αναβαθμίσεις το βιογραφικό σου, να λάβεις μέρος σε εθελοντικές οργανώσεις ή να αρχίσεις να ασχολείσαι περισσότερο με τον εαυτό σου και με τη φυσική σου κατάσταση, αφού κάτι τέτοιο σίγουρα θα σου φτιάξει τη διάθεση.

Ισορροπημένη διατροφή

Διατηρώντας μια ισορροπημένη διατροφή θα βρεις πολύ εύκολο το να βελτιώσεις την ψυχολογική σου κατάσταση. Άλλωστε, αν καταναλώνεις συχνά έτοιμα γεύματα δεν προσφέρεις στον εαυτό σου τα θρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες που έχει ανάγκη, κάτι που ενδέχεται να έχει αντίκτυπο και στα συναισθήματα σου. Ταυτόχρονα, εκείνοι που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσχέρειες στρέφονται κατά κύριο λόγο στην ανεξέλεγκτη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Παρόλα αυτά, χρειάζεται να γνωρίζεις πως το αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του άγχους και όχι στην αντιμετώπιση του.

Κλείνοντας, μην ξεχνάς πως δεν είσαι η μόνη που έχει οικονομικές ανησυχίες. Αυτό το φαινόμενο παρατηρείται στην πλειονότητα των ατόμων σε όλο τον πλανήτη κάθε χρόνο ανεξαιρέτως. Εκείνο που πρέπει να κάνεις είναι να ακολουθήσεις τα παραπάνω tips και να προχωρήσεις δυναμικά στη ζωή σου, δίχως να ξεχνάς πως ακόμα και οι δυσκολίες στον βίο μας είναι πολύτιμα μαθήματα.

featured photo: @wilsvanzyl
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.