9 λόγοι για να ξεκινήσεις τη γυμναστική στο νερό

9 λόγοι για να ξεκινήσεις τη γυμναστική στο νερό

Να γιατί πρέπει να κάνεις την πισίνα μέρος της προπόνησής σου

Τελειώνει το καλοκαίρι και αρχίζεις ήδη να νοσταλγείς τα μπάνια; Υπάρχουν και άλλοι λόγοι για να ξεκινήσεις να πηγαίνεις στην πισίνα και είναι πιο σημαντικοί, αφού αποδεικνύεται ότι η επαφή με το νερό αποτελεί δώρο για τον οργανισμό.

Άσκηση για όλους

Το νερό προσφέρει ένα ασφαλές περιβάλλον και η άσκηση σε αυτό αποτελεί δραστηριότητα που όλοι μπορούν να απολαύσουν, χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί λόγω φυσικής κατάστασης ή ικανότητας.

Το πλεονέκτημα της άνωσης

Η άνωση του νερού έχει την ιδιότητα να ωθεί το σώμα προς τα πάνω και να το αισθάνεσαι πιο ελαφρύ, μειώνοντας το βάρος του. Διευκολύνεται η κυκλοφορία του αίματος εξαιτίας της υδροστατικής πίεσης, δεν καταπονείται ο σκελετός από κραδασμούς, καταπολεμάται η δυσκαμψία των μυών και νιώθεις το σώμα σου δροσερό. Με όλα αυτά πώς να μην αναφωνήσεις και συ «Εύρηκα»;

Απώλεια βάρους και καταπολέμηση κυτταρίτιδας

Αν ο στόχος σου είναι να χάσεις κιλά ή να διατηρήσεις το βάρος σου, η αερόβια άσκηση στο νερό σε βοηθάει να καις μεγάλο ποσοστό θερμίδων. Βασική προϋπόθεση η ένταση με την οποία την εκτελείς και μια ισορροπημένη διατροφή. Την ίδια στιγμή, το νερό συσφίγγει και τονώνει τους ιστούς του δέρματος, πραγματοποιώντας ένα είδος μασάζ, ιδιαίτερα αποτελεσματικού για την κυτταρίτιδα. Δύο σε ένα, λοιπόν!

Kαρδιαγγειακή άσκηση και μυϊκή ενδυνάμωση

Η πυκνότητα του νερού πολλαπλασιάζει την ένταση της άσκησης, ενώ συγχρόνως σε προστατεύει από τους τραυματισμούς. Ουσιαστικά, είναι σαν να γυμνάζεσαι με αντιστάσεις. Τα αποτελέσματα είναι εμφανή σε ολόκληρο το σώμα, που τονώνεται μυϊκά, ενεργοποιώντας τον μεταβολισμό. Ειδικά για την καρδιά, η κολύμβηση την βοηθά στην αποτελεσματικότερη άντληση του αίματος και, κατά συνέπεια, στην καλύτερη ροή του.

Αύξηση ελαστικότητας

Η ευκαμψία είναι κάτι ακόμα που θα ανακαλύψεις με το κολύμπι και γενικά με την άσκηση στο νερό. Οι αρθρώσεις χαλαρώνουν, οι μυς τεντώνουν και αποκτάς ελαστικότητα.

Καταπολέμηση άγχους και στρες

Κι ενώ βοηθάει κάθε μυ σου να διαταθεί, αυξάνει την παραγωγή των ενδορφινών, των ορμονών της ευτυχίας και την παραγωγή χημικών ουσιών του εγκεφάλου που ενισχύουν την διάθεση και την θετική στάση ζωής, ανακουφίζοντας από την υπερένταση. Αν αυτό το συνδυάσεις με υδρομασάζ ύστερα από το κολύμπι και ένα ζεστό μπάνιο φεύγοντας, έχεις τον απόλυτο συνδυασμό εκτόνωσης, χαλάρωσης και ψυχολογικής ανάτασης.

Βελτίωση εγκεφαλικής λειτουργίας

Εκτός από τη μείωση του πανικού και των αισθημάτων στενοχώριας, επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι η βελτιωμένη ροή του αίματος, ως απόρροια της άσκησης στο νερό, ενισχύει τις γνωστικές λειτουργίες, βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου και αποκαθιστά τα φθαρμένα εγκεφαλικά κύτταρα.

Άντληση θετικής ενέργειας

Είναι ευχάριστος τρόπος να γυμνάζεσαι, νιώθεις ευεξία και τόνωση. Με προγράμματα, όπως το aqua aerobic, το aqua pilates ή την aqua yoga μοιράζεσαι τη σκληρή προπόνηση και διασκεδάζεις. Επιπλέον, βλέποντας και τα αποτελέσματα στο σώμα σου, νιώθεις αυτοπεποίθηση. Προβλέπονται λαμπερά χαμόγελα μετά από κάθε προπόνηση!

Μερικά extra tips

Αν επιλέξεις κολύμβηση, υπάρχουν κολυμβητήρια που διαθέτουν προπονητή, για να σε κατευθύνει και να σου φτιάξει ατομικό πρόγραμμα. Οι εναλλαγές στο στυλ και τις ασκήσεις, καθώς και στην ένταση των ασκήσεων (ήπια/γρήγορη), θα σε οδηγήσουν στο καλύτερο αποτέλεσμα. Επίσης, βοηθήματα, όπως κοντά πέδιλα, σανίδες, paddles είναι ιδανικά για μεγαλύτερη αντίσταση στο νερό και βελτίωση της τεχνικής.


featured photo: Seaham Hall
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.