Τα κίνητρα για να κάνεις τη δουλειά σου καλύτερα, ίσως είναι αρκετά. Ωστόσο, από τη θεωρία ως την πράξη υπάρχει μία απόσταση. Και ίσως χρειάζεσαι ένα push.

Πολλές φορές, όταν η δουλειά σου γίνεται χαοτική, δεν ξέρεις από που να αρχίσεις. Δεν μπορείς να οργανώσεις εύκολα τα καθήκοντα σου, τις υποχρεώσεις σου και κυρίως, το μυαλό σου. Κι όμως, αν θέλεις να βελτιώσεις την παραγωγικότητα σου και να στραφείς στα tasks που αξίζουν να ολοκληρωθούν, υπάρχει τρόπος. Το κλειδί είναι στο να “σπάσεις” τα καθήκοντα σου σε μικρότερα. Και υπάρχουν 6 τρόποι για να το πετύχεις.

  1. Εφάρμοσε την τεχνική Pomodoro

Αν δεν γνωρίζεις την παραπάνω τεχνική, είναι ένας έξυπνος τρόπος να οργανώσεις τη δουλειά σου. Βρίσκεις τον εαυτό σου να μη μπορεί να συγκεντρωθεί ή να κάθεται ώρες στο γραφείο χωρίς ουσιαστικά να ολοκληρώνει κάτι; Με την τεχνική Pomodoro, θέτεις ένα χρονικό όριο τον εαυτό σου, με συχνά διαλλείματα για να ανανεώνεται τόσο το μυαλό όσο και το σώμα σου. Ρυθμίζεις το ρολόι/ χρονόμετρο/ ξυπνητήρι σου στα 25′ εργασίας να κάνεις ένα πεντάλεπτο διάλλειμα. Αυτό το κάνεις για τέσσερα 25λέπτα. Αφού τα ολοκληρώσεις, επιβραβεύεις τον εαυτό σου με ένα καλό 20′ λεπτό διάλλειμα.

2. Περιόρισε το συνεχόμενο έλεγχο των email σου

Αφήνοντας πολλά tabs ανοιχτά στο laptop σου, μπαίνεις στον πειρασμό να τα τσεκάρεις. Τα email σου είναι ένα από αυτά. Όρισε λοιπόν συγκεκριμένο χρόνο που θα ασχολείσαι με τις απαντήσεις στα μηνύματα σου, προκειμένου να είσαι και πιο συγκεντρωμένη σε αυτά. Ειδικά αν πρόκειται και για κάποια αίτηση δουλειάς για παράδειγμα ή επικοινωνία με ανωτέρους σου, φρόντισε να μην το κάνεις σαν παράπλευρη δραστηριότητα.

3. Κάνε μία  to-do list με ένα δικό σου σύστημα

Ακούς συνέχεια για to-do lists και βρίσκεσαι σε μία σύγχυση γιατί απλά δεν ξέρεις πως να το κάνεις. Ή πως να τις τηρήσεις. Βρες λοιπόν, ένα σου δικό σου σύστημα να ολοκληρώσεις. Μπορείς να επιβραβεύεις τον εαυτό σου με μία αγαπημένη σου δραστηριότητα όταν κάνεις κάποιο task σου ή μπορείς να τα μοιράζεσαι με κάποιον φίλο σου για να επικοινωνείς τις ανησυχίες σου ως προς αυτά που έχεις να κάνεις.

4. Βάλε προτεραιότητες σε αυτή τη λίστα

Η παραγωγικότητα δεν έχει να κάνει με περισσότερα από το ν διαχειρίζεσαι απλώς το χρόνο σου. Πρέπει να διαχειριστείς και την ενέργεια σου. Είναι σημαντικό λοιπόν πέρα από το πόσα έκανες μέσα σε κάποια ώρα, να δίνεις και την ενέργεια σου εκεί που πρέπει. Η δουλειά είναι ένα θέμα το οποίο απορροφά αρκετή ενέργεια. Ταξινόμησε λοιπόν τις υποχρεώσεις σου σε επείγουσες και μη, σε χρήσιμες και μη. Έτσι, θα αποκλείσεις πράγματα που δεν χρειάζεται να κάνεις ή που μπορούν να μεταφερθούν για κάποια άλλη μέρα.

5. Κάνε μικρά βήματα κάθε φορά

“As you start to walk on the way, the way apperas”. Έχει σημασία να ξεκινήσεις με ένα βήμα για να καταφέρεις να ολοκληρώσεις μία διαδρομή. Όπου διαδρομή, βάλε κάποιο project που έχει να φέρεις εις πέρας. Θέσε λοιπόν μικρούς στόχους για να καταφέρεις να κάνεις τη δουλειά σου πιο ενδιαφέρουσα και λιγότερο  χαοτική.

6. Μην ξεχνάς το χρόνο για τον εαυτό σου

Το me time, δεν είναι απλά ένα hashtag. Έχει σημασία να σε φροντίζεις, ειδικά όταν υπάρχει πίεση και άγχος στη δουλειά. Βρες λίγο χρόνο να κάνεις αυτό που σου αρέσει. Να αποφορτίζεσαι μετά από μία δύσκολη ημέρα ή ακόμη και ένα δύσκολο τηλεφώνημα. Να μιλάς στο εαυτό σου όπως θα μιλούσες σε ένα καλό σου φίλο. Να ξεκουράζεσαι, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά.

featured photo: @alesha_macarosha