Πολλές φορές στη δουλειά θέλουμε να δίνουμε το 100% του εαυτού μας προκειμένου να κρατάμε τον εργοδότη μας ευχαριστημένο. Επειδή είμαστε άνθρωποι, πολλές φορές θα τύχει να νιώσουμε πελαγωμένοι και κουρασμένοι. Αντί να προσποιούμαστε τους υπερήρωες έχοντας ή προσπαθώντας να έχουμε όλα στην εντέλεια, είναι καλό να κάνουμε ένα μικρό διάλειμμα. Και αυτό ώστε να μπορούμε να είμαστε το ίδιο ή ακόμη περισσότερο παραγωγικοί και να διατηρούμε καλά την ψυχική μας υγεία. Εδώ θα βρεις 8 τρόπους που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις την εργασιακή κούραση που νιώθεις και να επιστρέψεις πιο δυνατή από ποτέ.

Ξέχνα τη φράση “Τρέχω και δε φτάνω”

Παραδέξου ότι παίρνεις μια παράξενη δόση ικανοποίησης όταν λες “τρέχω και δεν φτάνω”. Νιώθεις σημαντική και ότι σε χρειάζονται. Ωστόσο, η συνήθεια αυτή είναι αρκετά ανθυγιεινή. Σε κάνει κουρασμένη, νευρική, και εν τέλει λιγότερο παραγωγική. Επίσης, δε θα σου δώσει τη ευκαιρία να βρεις τη λύση για το φορτισμένο συναίσθημα που νιώθεις.

Αντίθετα, θυμήσου την καθημερινή σου to-do λίστα και σκέψου μερικές ειλικρινείς απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως τις παρακάτω. Είναι οι προτεραιότητες μου ξεκάθαρες; Τι δε καταφέρνω να τελειώσω ποτέ; Τι πρέπει να αναθέτω σε κάποιο άλλο μέλος της ομάδας; Συνειδητοποιώντας πώς πραγματικά περνάς τον χρόνο σου θα σε βοηθήσει να καταλάβεις ποιες πράξεις θα επιφέρουν αλλαγές.

Αποδέξου όσα δε γνωρίζεις 

Είναι εύκολο να δέχεσαι νέα projects επειδή θες να ευχαριστείς και να ικανοποιείς τον εργοδότη σου. Ωστόσο, όσο εύκολο είναι να τα αναλαμβάνεις τόσο δύσκολο είναι να προσπαθείς να βρίσκεις λύσεις μόνη σου. Να θυμάσαι ότι είναι οκ να αποδέχεσαι ότι δεν ξέρεις πώς να επιλύσεις το πρόβλημα. Ίσα ίσα που οι εργοδότες πολλές φορές εκτιμούν την αλήθεια και μπορεί να σε ανταμείψουν ή ακόμη να σου προφέρουν extra βοήθεια.

Πλησίασε ένα συνάδελφο 

Όταν τρελαίνεσαι στη δουλειά, μερικές φορές βοηθά να μιλήσεις σε κάποιον που εμπιστεύεσαι και ξέρεις ότι μπορεί να σε βοηθήσει να ηρεμήσεις. Αφού μοιραστείς το πρόβλημα που σε απασχολεί μαζί του, θα μπορείς ευκολότερα να συγκεντρωθείς στη δουλειά χωρίς εκνευρισμό και ένταση. Ακόμη και αν χρειάζεσαι βοήθεια για να βγάλεις εις πέρας τις αρμοδιότητές σου, είναι καλό να προσπαθήσεις να τη ζητήσεις από κάποιον που εμπιστεύεσαι.

Πάρε σχόλια από κάποιον με τον οποίο δε συνεργάζεσαι

Όταν νιώθεις “κολλημένη” σε ένα project, ρώτα κάποιον εκτός της ομάδας ή του κλάδου σου για συμβουλές. Είναι εύκολο να περνάς αρκετή ώρα σε ένα project σε σημείο που να μη μπορείς να δεις που πηγαίνεις. Επιπλέον, δε χρειάζεται να προσπαθείς να είσαι ο genius μοναχός. Συνήθως η καλύτερη δουλειά χρειάζεται πολλές διορθώσεις και μια μεγάλη ομάδα πριν το τελικό προϊόν.

Σταμάτα να λες “ναι” σε περισσότερα πράγματα

Για τον εργοδότη είναι ευχάριστο να μπορείς να εκτελείς πράγματα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, πρέπει να ξέρεις τα όριά σου. Μέχρι που φτάνεις δηλαδή ώστε να μπορείς να αναλαμβάνεις πράγματα χωρίς άγχος και κούραση. Τα περισσότερα πράγματα δεν είναι αναγκαστικά καλύτερα, είναι απλά παραπάνω. Και αν νιώθεις πελαγωμένη, χρειάζεται να αναπροσδιορίσεις το πρόγραμμα σου, και όχι να προσθέσεις περισσότερες υποχρεώσεις στο καλάθι σου.

Κατάλαβε τι είναι προσωρινό 

Πολλές δουλειές έχουν εποχιακό άγχος και κούραση. Με άλλα λόγια, γνωρίζουν ότι μερικές περίοδοι του χρόνου θα είναι πιο δύσκολες και αγχωτικές. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει θετικά καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να προετοιμαστείς ψυχολογικά για όσα θα έρθουν. Επίσης, θυμήσου ότι αυτό το άγχος και η κούραση διαρκούν μόνο μια συγκεκριμένη περίοδο και αφού περάσει θα μπορέσεις να ηρεμήσεις.

Κάνε ένα διάλειμμα και εξήγησε γιατί 

Αν νιώθεις ότι δε μπορείς να εκτελέσεις ένα project, αφιέρωσε μια ημέρα το 100% του εαυτού σου μόνο για αυτό και μετά προχώρησε σε κάτι άλλο. Αν ξυπνάς πολύ νωρίς κάθε μέρα για τη δουλειά ή μένεις ξύπνια έως αργά ή δουλεύεις τα Σαββατοκύριακα, δοκίμασε να κάνεις ένα διάλειμμα όταν ο χρόνος σου το επιτρέπει. Παράλληλα, είναι σημαντικό να είσαι ξεκάθαρη με τα όρια σου και την ανάγκη σου για διάλειμμα. Έτσι, θα μπορείς να διαχειρίζεσαι την ενέργεια σου καλύτερα και οι πιθανότητες να πάθεις ένα burnout είναι λιγότερες.

Πρότεινε μια λύση στο αφεντικό σου 

Εάν δυσκολεύεσαι να νιώσεις καλύτερα αφού προσπαθήσεις μόνη σου, η επόμενη λύση είναι να μιλήσεις με το αφεντικό σου. Όσο τρομακτικό και αν φαίνεται, να θυμάσαι ότι είναι φυσιολογικό. Όλοι οι άνθρωποι όσο τέλειοι και αν δείχνουν χρειάζονται καθοδήγηση. Σκέψου πού χρειάζεσαι περισσότερη βοήθεια, που δυσκολεύεσαι, τι είναι τελείως ακατόρθωτο αλλά και το τι ακριβώς χρειάζεται προκειμένου να τα καταφέρεις. Χρειάζεσαι περισσότερα άτομα στην ομάδα; Περισσότερες γνώσεις; Ένα διάλειμμα;

Να θυμάσαι ότι δε φαίνεσαι αδύναμη όταν ζητάς βοήθεια. Επικεντρώσου στην προσωπική και επαγγελματική σου εξέλιξη και θα δεις ότι στο τέλος η λύση στο πρόβλημά σου θα έρθει.