7 τακτικές που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις την αϋπνία

7 τακτικές που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις την αϋπνία

Το να μετράς προβατάκια δεν περιλαμβάνεται για ευνόητους λόγους

Τι κι αν μεγάλωσες με τη συμβουλή «Μέτρα προβατάκια και θα σε πάρει ο ύπνος», εσύ ξέρεις πολύ καλά ότι αυτό δεν δουλεύει τις περισσότερες φορές. Όταν ξαπλώνεις και στο μυαλό σου γυρνάνε πολλά από αυτά που σε απασχολούν στην καθημερινότητά σου, ακόμα και αν δεν έχεις προβλήματα αϋπνίας, αποκτάς.

Ακολουθούν, όμως, και τακτικές που μπορείς να ακολουθήσεις ώστε να σε βοηθήσουν να αποφύγεις το 2ωρο στριφογύρισμα στο κρεβάτι.

Μέτρα ανάποδα

Αυτή η τακτική είναι ένας συνδυασμός βαρετής και κουραστικής εργασίας για το μυαλό και θα θέλεις γρήγορα να τελειώσει. Διάλεξε έναν αριθμό π.χ. 100 και ξεκίνα να μετράς αργά προς τα πίσω. Δεν θα περάσουν πολλοί αριθμοί μέχρι να σε έχει πάρει ο ύπνος.

Προσπάθησε να μείνεις ξύπνια

Πολλές φορές το μυαλό κάνει το αντίθετο από αυτό που το αναγκάζουμε να κάνει. Όταν προσπαθείς να κοιμηθείς, το μυαλό σου θα αντιδράσει. Αν προσπαθείς να μείνεις ξύπνια, χωρίς όμως περισπασμούς, πάλι το μυαλό θα αντιδράσει και θα το πολεμήσει. Οπότε την επόμενη φορά φρόντισε να κοροϊδέψεις το μυαλό σου, ώστε να εξασφαλίσεις έναν ήρεμο ύπνο.

Άδειασε ο μυαλό σου πριν τον ύπνο

Ειδικοί συστήνουν να γράφεις όλες σου τις σκέψεις σε ένα τετράδιο πριν πέσεις για ύπνο. Δεν χρειάζεται να γράφεις ολοκληρωμένες προτάσεις ή ένα μακροσκελές κείμενο, αρκούν μερικές φράσεις οι οποίες θα αποτυπώνουν ό,τι σε απασχολεί και εμποδίζει να χαλαρώσεις και το μυαλό σου να απελευθερωθεί.

Κάνε την άσκηση 4-7-8

Εισπνέεις από τη μύτη μετρώντας μέχρι το 4, κρατάς την αναπνοή σου μετρώντας μέχρι το 7 και τέλος εκπνέεις ελεγχόμενα μετρώντας μέχρι το 8. Επαναλαμβάνεις. 3-4 φορές είναι το ιδανικό για να χαλαρώσεις.

Σφίξε και χαλάρωσε τους μύες σου

Ξεκινώντας από πάνω προς τα κάτω, σφίξε κάθε μυ του σώματός σου, μετρώντας μέχρι το 5 και μετά χαλάρωσε. Συνέχισε με τον επόμενο. Μέχρι να φτάσεις στο κάτω μέρος των ποδιών όλο σου το σώμα θα είναι πιο χαλαρό και έτοιμο για ύπνο.

Φτιάξε νοητές λίστες

Μπορείς να μετρήσεις αυτά για τα οποία είσαι ευγνώμων – από πράγματα που έχεις καταφέρει, μέχρι ανθρώπους που έχεις κοντά σου- πράγμα που θα σου φτιάξει τη διάθεση και θα σε χαλαρώσει. Μπορείς ακόμη να κάνεις και μια to-do-list για την επόμενη μέρα στην οποία θα εντάξεις και κάτι ευχάριστο για το οποίο να ανυπομονείς. Θα κρατήσεις το μυαλό σου απασχολημένο και σιγά-σιγά θα ξεχαστείς και θα κοιμηθείς.

Δημιούργησε νοητά μια ωραία εικόνα

Οραματίσου τον εαυτό σου σε ένα γαλήνιο περιβάλλον, π.χ. στη θάλασσα, σε ένα δάσος, στο χωριό σου όταν ήσουν μικρή. Ό,τι σε κάνει να νιώθεις όμορφα και σου δημιουργεί ευχάριστους συνειρμούς. Μαζί με την ηρεμία που θα σου προσφέρει, η εικόνα αυτή μπορεί να σε βοηθήσει να έχεις και ευχάριστα όνειρα.

Διάβασε επίσης: Μήπως ο ύπνος αγκαλιά με τον σκύλο σου, είναι ο λόγος που είσαι συνέχεια κουρασμένη;
featured image: stylecaster.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.