6 συμβουλές wellness για τον πιο αγχώδη ταξιδιώτη

6 συμβουλές wellness για ανθρώπους που αγχώνονται στα ταξίδια

Όταν πρόκειται για ταξίδια είναι σαν να έχεις διπλή προσωπικότητα; Από τη μια, λατρεύεις τις εικόνες, τις γεύσεις και τη ξεγνοιασιά, αλλά το ταξίδι είναι ο χειρότερος εφιάλτης σου; Κακά τα ψέματα, ειδικά σε περίοδο μαζικής εξόδου, οι διακοπές γίνονται μια απειλητική οδύσσεια στην οποία πρέπει να υπολογίσεις και να αντιμετωπίσεις καθυστερημένες πτήσεις, πυκνή κυκλοφορία και πιθανό οικογενειακό δράμα.

Μελέτη του Healthline to 2015 διαπίστωσε ότι το 61% των millennials παρουσίαζε αύξηση του άγχους κατά τις διακοπές. Μια άλλη μελέτη της Wakefield Research το 2018 αναφέρει ότι το ταξίδι διακοπών μπορεί να μας κάνει πιο ευερέθιστους: Το ένα τρίτο των συμμετεχόντων δήλωσε ότι είχε φωνάξει σε έναν ξένο κατά τη διάρκεια των ταξιδιών. Ενώ σχεδόν το ένα τέταρτο ότι το άγχος τους είχε αναγκάσει να ακυρώσουν ένα ταξίδι συνολικά.

Μέχρι τη στιγμή που φτάνεις στον έλεγχο του εισιτηρίου σου περισσότερο τρέχεις. Για την αγορά όσων θα χρειαστείς, για τις ρυθμίσεις της τελευταίας στιγμής. Κάπου εκεί μεταξύ των πολλών αποσκευών μπορεί να καταρρεύσεις. Άμα προσθέσεις στην εξίσωση ότι είναι πάνω από 100 φορές πιθανότερο να κρυολογήσεις κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, τα πράγματα δυσκολεύουν.

Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να συνειδητοποιήσεις, όμως, είναι ότι το άγχος των διακοπών δεν οφείλεται πάντοτε σε εξωτερικές αιτίες. Ο νούμερο ένα παράγοντας στρες; Η χαρά των διακοπών. Η πίεση να είναι όλα τέλεια αναδεικνύει την όχι τόσο τέλεια πολλές φορές ψυχολογία μας. Οι προσδοκίες των περισσότερων ανθρώπων για τις διακοπές που θέλουν τα πάντα να είναι άψογα. Μπορεί να είναι, όμως, και αρκετά αγχωτικά.

Τι μπορείς να κάνεις για να μην έχεις στρες; Ακολουθεί ο απόλυτος οδηγός για τη φροντίδα του σώματος και του νου. Αντί να σφίγγεις τα δόντια, λοιπόν, διάβασε τις παρακάτω συμβουλές για ταξίδια και δες τι μπορείς να κάνεις, ώστε να αποφύγεις την κατάρρευση πριν τις ονειρεμένες σου διακοπές.

Προετοιμάσου για το στρες

Να περιμένεις τα αεροδρόμια να είναι γεμάτα, οι ουρές στον έλεγχο μεγάλες, ότι τα αεροπλάνα θα καθυστερήσουν και οι εθνικές οδοί θα είναι γεμάτες κίνηση. Δώσε στον εαυτό σου αρκετό χρόνο για το ταξίδι. Φαντάσου την ημέρα αναχώρησης, όπως και αν μπορεί να μοιάζει. Αυτό βοηθά να αισθάνεσαι πιο γειωμένος και μπορεί να μειώσει το άγχος.

Πρόσθεσε την… άνεση στην χειραποσκευή σου

Πάρε ένα κομμάτι από το σπίτι μαζί σου. Αν έχεις μια άνετη κουβέρτα, μαξιλάρι, ακουστικά ή αιθέριο έλαιο που σε βοηθά, πάρε το μαζί. Θα εκπλαγείς από το πόση άνεση θα σου φέρει.

«Προπόνησε» τις ανησυχίες σου

Η άσκηση μπορεί να είναι το τελευταίο πράγμα στο μυαλό σου, αλλά θα σου προσφέρει μια σημαντική ποσότητα ενδορφινών για την καταπολέμηση του άγχους. Πάρε καθημερινά βιταμίνες, κράτησε το smartphone σου στο μπάνιο, ενώ κοιμάσαι και ώθησε τον εαυτό σου να κινηθεί. Δεν υπάρχει συμπλήρωμα που να αντικαθιστά την άσκηση - βοηθά το σώμα σου, αλλά μεταμορφώνει και το μυαλό σου.

Κάνε μια διακοπή από τις διακοπές σου

Πάρε ένα λεπτό για τον εαυτό σου. Όπου κι αν βρίσκεσαι, βρες ένα λεπτό ή πέντε, ώστε να μπορείς να κάνεις check-in με τον εαυτό σου. Πιάσε ένα νερό ή ένα φλιτζάνι τσάι και χαλάρωσε. Ορισμένα αεροδρόμια διαθέτουν καρέκλες μασάζ, που είναι εξαιρετικά χρήσιμες, καθώς βοηθούν στην τέντωμα των μυών σου και στη βελτίωση της ροής του αίματος.

Φρόντισε το στομάχι σου

Για να διατηρήσεις τα πάντα σε ισορροπία, προσπάθησε να τρως πολλά τρόφιμα με προβιοτικά. Τροφές, όπως το γιαούρτι, το ξινολάχανο και το kombucha είναι τόσο εύκολο να προστεθούν στο πιάτο σου και να κάνουν μια τεράστια διαφορά στο έντερο σου.

Άφησε τον εαυτό σου να συνέλθει

Το άγχος δεν σταματά το λεπτό που φτάνεις το σπίτι σου. Μην ξεχάσεις να επιτρέψεις στον εαυτό σου λίγη επιπλέον αυτο-φροντίδα μετά το ταξίδι. Προγραμμάτισε μερικές τέτοιες στιγμές μετά τις διακοπές για ανακούφιση από το άγχος. Είτε είναι ένα μασάζ, είτε μια θεραπευτική συνεδρία, ένας διαλογισμός ή μια ημέρα σπα. Ό,τι λειτουργεί για εσένα.

Αποδέξου το άγχος σου

Εδώ είναι η αλήθεια: Το άγχος δεν είναι μια περίσταση. Είναι μια κατάσταση του νου. Είναι πάρα πολύ εύκολο να χαθείς σε αυτό. Μπορεί να ακούγεται ή να είναι τρομακτικό αλλά η αποδοχή του άγχους των διακοπών σου έχει μια ισχυρή φωτεινή πλευρά: Σημαίνει ότι έχεις περισσότερο έλεγχο απ ό, τι νομίζεις.

Δες ακόμα:

8 tips για να εξοικονομείς χρήματα στα ταξίδια σου

12 συμβουλές για ταξίδια που θα σε γλιτώσουν από το άγχος της τελευταίας στιγμής


featured image: Stocksy
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.