6 υγιή πράγματα που μπορείς να κάνεις φεύγοντας από μια τοξική σχέση

Τα πρώτα βήματα που μπορείς να κάνεις φεύγοντας από μια τοξική σχέση

Εάν έχεις φύγει πρόσφατα από μια τοξική σχέση, μπορεί να αισθάνεσαι πληγωμένη και μπερδεμένη. Από τη μία πλευρά, μπορεί να ανακουφίστηκες πάρα πολύ που ο πρώην σου δεν είναι πλέον στη ζωή σου. Ίσως μάλιστα να έχεις αρχίσει να ονειρεύεσαι τη νέα αρχή που σε περιμένει.

Ταυτόχρονα, ένα μέρος σου μπορεί να αισθάνεται μοναξιά. Μπορεί κάποια πράγματα από αυτόν να σου λείπουν, παρά το γεγονός ότι σου φέρθηκε άσχημα. Αυτό δεν είναι ασυνήθιστο όσο άβολα και εάν αισθάνεσαι. Αν έχεις αγαπήσει και έχεις δεθεί με κάποιον, είναι αδύνατο να διαγράψεις τα συναισθήματά σου εν μία νυκτί. Είναι φυσιολογικό να αισθάνεσαι μια συγκρουόμενη σειρά συναισθημάτων και μπορεί να συνεχίσεις να νιώθεις έτσι για πολλές εβδομάδες ή μήνες. Θυμήσου, τα συναισθήματα μας δεν είναι πάντα λογικά. Μερικές φορές, πρέπει απλά να αποδεχτείς ότι θα χρειαστεί χρόνος για να μπορέσεις να προχωρήσεις.

Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι για να σε βοηθήσουν να περάσεις πιο όμορφα και δημιουργικά σε αυτήν τη φάση της ζωής σου. Εδώ είναι έξι από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις αφού αφήσεις πίσω σου ένα τοξικό άτομο:

Πήγαινε μόνη σου μια εκδρομή

Η σχέση σου μπορεί να σε έκανε να αισθάνεσαι αβέβαιη για την ταυτότητά σου και να έχασες την εμπιστοσύνη στον εαυτό σου. Εάν έχεις υποστεί κακοποίηση, με κάθε τρόπο, ίσως να πιστεύεις ότι δεν είσαι πλέον ικανή να λαμβάνεις τις δικές σου αποφάσεις και να φροντίζεις τον εαυτό σου. Διώξε αυτές τις σκέψεις σχεδιάζοντας ένα solo trip.  Δεν χρειάζεται να πας μακριά. Μόλις ένα σαββατοκύριακο σε μια νέα πόλη μπορεί να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή σου. Διαλέξτε τα καλύτερα τοπικά αξιοθέατα και απόλαυσε αυτό το νέο περιβάλλον.

Γράψε για τα συναισθήματά σου

Το journaling είναι ένα δημοφιλές χόμπι για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς είναι πως είναι θαυμάσιος τρόπος να εκφράζεις τις δύσκολες σκέψεις και τα συναισθήματα σου. Αγόρασε ένα σημειωματάριο ή ένα sketchbook και ξεκίνα να γράφεις, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις. Δεν χρειάζεται να δείξεις σε κανέναν άλλο τι έχεις κάνει, οπότε μην ανησυχείς για το εάν ότι δημιουργείς είναι αρκετά καλό ή εάν έχει νόημα.

Ξεκίνα ένα νέο hobby ή δοκίμασε ξανά μια παλιά σου δραστηριότητα

Οι τοξικές σχέσεις τείνουν να καταστρέφουν την ψυχή μας. Μέχρι να απομακρυνθείς από ένα τοξικό άτομο, ίσως να μην γνωρίζεις ποια είσαι ή τι σου αρέσει. Μπορεί να έχεις χάσει το ενδιαφέρον για τα προηγούμενα χόμπι σου. Ξέφυγε από τη ρουτίνα σου αφιερώνοντας όσο χρόνο θέλεις την εβδομάδα για να εξερευνήσεις νέα ενδιαφέροντα ή να συνεχίσεις κάτι που λάτρευες πριν συναντήσεις τον πρώην σου.

Μάθε πως να ξεχωρίζεις τους τοξικούς ανθρώπους

Όποιος έχει επιβιώσει από μια τοξική ή καταχρηστική σχέση γνωρίζει ότι το να μάθεις να αναγνωρίζεις τους τοξικούς ανθρώπους, ναρκισσιστές ή όποιον δεν έχει τις καλύτερες προθέσεις είναι μια ζωτική δεξιότητα. Μείνε single για λίγο και ξεκίνα να μαθαίνεις σχετικά με τις ανθυγιεινές δυναμικές σχέσεων, την κακοποίηση και τα προειδοποιητικά σημάδια που δείχνουν πότε είναι ώρα να βγεις από μια σχέση. Ακόμα κι αν δεν σκοπεύεις να μπεις σε άλλη σχέση, αυτή η γνώση θα σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις άλλους ανθρώπους στη ζωή σου, όπως συναδέλφους και φίλους.

Μην επικοινωνήσεις με τον πρώην σου

Το τέλος μιας σχέσης μπορεί να προκαλέσει ένα είδος απελπισίας. Ίσως δεν θέλεις τίποτα περισσότερο από το να δεις ή να μιλήσεις στον πρώην σύντροφό σου. Ίσως θέλεις να τον παρακαλέσεις να επιστρέψει, παρά το γεγονός ότι δεν έχει τίποτα θετικό να σου προσφέρει. Το να απαντήσεις στα μηνύματά του μπορεί να σε κάνει να νιώσεις ευχάριστα για λίγο, αλλά αν θέλεις να θεραπευτείς από μια τοξική σχέση, η μόνη επιλογή είναι να κόψεις κάθε επαφή.  Σταμάτα να επικοινωνείς μαζί του, απέκλεισε τον από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μην σηκώνεις το τηλέφωνο σου όταν καλεί.

Μπορείς να ξεκινήσεις ψυχοθεραπεία

Τέλος, να θυμάσαι ότι δεν χρειάζεται να ντραπείς εάν νιώσεις την ανάγκη να αναζητήσεις επαγγελματική βοήθεια. Δεν είναι σημάδι αδυναμίας. Στην πραγματικότητα, η αναγνώριση ότι παλεύεις να αντιμετωπίσεις μια κατάσταση απαιτεί πολύ θάρρος. Το να βλέπεις έναν θεραπευτή δεν σημαίνει ότι είσαι «τρελός» ή ανίκανος. Σημαίνει ότι προσπαθείς να μάθεις καλύτερα τον εαυτό σου και να γίνεις καλύτερη.

featured photo: unsplash.com/@verneho
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.