5 υπερτοφές που θα πρέπει να καταναλώνει κάθε γυναίκα

5 υπερτροφές που θα πρέπει να καταναλώνει κάθε γυναίκα

Οι ανάγκες των γυναικών διαφέρουν αρκετά από αυτές των ανδρών. Στην καθημερινή τους ρουτίνα, προσπαθώντας να ισορροπήσουν τις ευθύνες σε δουλειά και οικογένεια, συχνά ξεχνούν να φροντίσουν διατροφικά τους ίδιους τους εαυτούς τους.

Παρακάτω θα βρεις 5 υπερτροφές γεμάτες θρεπτικά συστατικά, οι οποίες μπορούν να διασφαλίσουν την επαρκή ενέργεια που πρέπει να λαμβάνει μία γυναίκα σήμερα.

1. Κινόα

Θεωρείται η «μητέρα όλων των δημητριακών» και έχει μπει για τα καλά στην κουζίνα μας τα τελευταία χρόνια. Ελεύθερη γλουτένης και με μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες -διπλάσια σχεδόν- σε σχέση με άλλα δημητριακά, η κινόα κατέχει δικαιολογημένα την πρώτη θέση στην συγκεκριμένη λίστα. Είναι πλούσια επίσης, σε χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, ενώ αποτελεί καλή πηγή λυσίνης (αποκατάσταση βλάβης ιστών) και δύο ειδών φλαβονοειδών (κουερσιτίνη και καεμπερόλη) γνωστά για τις αντιφλεγμονώδεις, αντικαρκινικές και αντιβακτηριακές τους ιδιότητες.

2. Σπόροι chia

Πρόκειται για ένα ακόμα δημοφιλές, των τελευταίων ετών, τρόφιμο, με καταγωγή από το Μεξικό, με πολλά οφέλη τόσο θρεπτικά όσο και θεραπευτικά. Είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και ω3 λιπαρών οξέων καθιστώντας τους αρκετά επωφελείς για την υγεία της καρδιάς και του πεπτικού συστήματος. Είναι πλούσιοι επίσης, σε αντιοξειδωτικά, αλλά και σύμμαχοι της καλής υγείας τους δέρματος αποτρέποντας την πρόωρη γήρανση. Έχουν ακόμα, μεγάλη περιεκτικότητα σε ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο και βοηθούν στην δόμηση γερών και υγειών οστών και μυών. Η τακτική κατανάλωση τους βοηθάει στην αντιστροφή του οξειδωτικού στρες μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και την χοληστερόλη. Αυτοί οι σπόροι έχουν ένα ευρύ φάσμα θρεπτικών συστατικών κάνοντας τα ένα ιδανικό τρόφιμο για τη διατροφή των εγκύων και των μητέρων που θηλάζουν.

3. Αμάρανθος

Ο αμάρανθος (= δεν μαραίνεται), είναι ένα ακόμα ελεύθερο γλουτένης ψευδο – δημητριακό με την δημοτικότητα του ολοένα να αρχίζει να αυξάνεται χάρη στα οφέλη που προσφέρει στην υγεία. Είναι πλούσιο σε ασβέστιο, σίδηρο και φώσφορο, ενώ είναι αξιοσημείωτα πλούσιος σε πρωτεΐνη, δίνοντας περίπου 28 γρ στα 100 γρ. Με την περιεκτικότητα του σε ασβέστιο να είναι η διπλάσια από αυτή του γάλακτος, ο αμάρανθος μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. Το αμινοξύ λυσίνη, που περιέχει επίσης σε καλή ποσότητα, είναι απαραίτητο για την ενδυνάμωση των μαλλιών, και την προστασία από την πρόωρη γήρανση του δέρματος. Επιπλέον, προσφέρει ακόρεστα λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες και συμβάλλει στην καλή πέψη, τη δυσκοιλιότητα, στο γαστρικό και πεπτικό έλκος, αλλά και τις κράμπες των εντέρων. Τέλος, είναι καλή πηγή βιταμίνης C έχοντας λειτουργικό ρόλο στην παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο διατηρεί το δέρμα υγιές και νέο.

4. Φαγόπυρο

Ανήκει κι αυτό στην ομάδα των ψευδοδημητριακών, χωρίς γλουτένη, πλούσιο σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες αλλά και αντιοξειδωτικά όπως οι τανίνες, η ρουτίνη και οι κατεχίνες. Αυτό που το κάνει να είναι ιδιαίτερο, είναι η σύνθεση του σε αμινοξέα βοηθώντας στη μείωση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης, ενώ επίσης, βοηθάει στην διαδικασία της πέψης. Το φαγόπυρο έχει μεγάλη περιεκτικότητα επίσης, σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ψευδάργυρο και φολικό οξύ, τα οποία όλα είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος, δρουν ενάντια της κατάθλιψης, του πονοκεφάλου και του άγχους.

5. Μαύρο ρύζι

Γνωστό κι ως απαγορευμένο ρύζι, το μαύρο ρύζι καταναλωνόταν πριν από χιλιάδες χρόνια από την κινέζικη βασιλεία κι αν και όχι τόσο δημοφιλές όσο το λευκό, το κίτρινο ή ακόμα και το καστανό ρύζι, είναι το καλύτερο είδος όταν μιλάμε για συνδυασμό πρωτεϊνών, αντιοξειδωτικών, φυτικών ινών και φυτοθρεπτικών συστατικών. Το μαύρο ρύζι περιέχει επίσης, υψηλή ποσότητα σιδήρου και χαλκού και είναι μία από τις πιο γνωστές πηγές ανθοκυανίνης, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθά στην καταπολέμηση των βλαβών και των φλεγμονών των ελεύθερων ριζών αποτοξινώνοντας το σώμα. Αν και περιέχει υψηλά επίπεδα αρσενικού, η χρήση κατάλληλων μεθόδων μαγειρέματος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του σε ασφαλή όρια. Εκτός από αυτό, το μαύρο ρύζι βοηθάει ακόμα, στη διατήρηση της υγείας της καρδιάς και της χοληστερόλης σε φυσιολογικά επίπεδα.

www.facebook.com/dietliciousgr | www.instagram.com/dietlicious.gr/

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.