5 σκέψεις που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις το άγχος

5 σκέψεις που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις το άγχος

Ο μεγαλύτερος εχθρός που μπορεί να έχεις για σύμβουλο στα βήματα και τις αποφάσεις σου είναι το άγχος. Είναι βέβαια αναπόφευκτο πολλές φορές. Οπότε, εφόσον ξέρεις ότι αυτό θα κάνει την εμφάνισή του, διεκδικώντας την προσοχή σου και αποσπώντας σε από τον στόχο σου, κάνε κάτι.

Αντί να το αγνοήσεις, βάλε σε μια σειρά τις σκέψεις που θα σε βοηθήσουν να το διαχειριστείς και να καταπολεμήσεις  τις αρνητικές επιδράσεις του.

Δεν είναι παράλογο να έχεις άγχος, μην κατηγορείς τον εαυτό σου

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν άγχος, αλλά δεν το εκδηλώνουν με τον ίδιο τρόπο. Τ’ ότι μερικοί το διαχειρίζονται καλύτερα, είναι θέμα προσωπικότητας και προσπάθειας. Αν υπάρχουν φορές που νομίζεις ότι μόνο εσύ έχεις άγχος αδικαιολόγητα, μην βιαστείς να κατηγορήσεις τον εαυτό σου. Σε κάποια άλλη στιγμή μπορεί να συμβαίνει το ίδιο στον διπλανό σου. Και να είσαι εσύ εκείνη που το αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη ηρεμία. Ο καθένας έχει τα όριά του. Δεν είναι παράλογο να αγχώνεσαι. Είναι φυσική σωματική και ψυχική αντίδραση του οργανισμού σε μια απαιτητική κατάσταση.

Είσαι πολύ δυνατότερη απ’ ότι νομίζεις

Καμιά φορά, σε καταστάσεις άγχους σε πιάνει ηττοπάθεια και σκέφτεσαι ότι δεν θα τα καταφέρεις. Αυτό γιατί το άγχος σε καταβάλλει. Όμως, η αλήθεια είναι ότι είσαι πολύ δυνατότερη από ό,τι το άγχος σου επιτρέπει να είσαι και είναι σημαντικό να το έχεις στο μυαλό σου.

«Μπορείς να το κάνεις»: είναι η φράση που πρέπει να αντικαταστήσει την ασφάλεια που σου δημιουργεί το άγχος σου. Χρειάζεσαι αποφασιστικότητα και σιγουριά, πίστη στον εαυτό σου και θετική σκέψη προκειμένου να συρρικνωθεί.

Πάρε τον χρόνο που χρειάζεσαι

Ο χρόνος είναι βοηθός σε κάθε δύσκολη κατάσταση. Σε κάθε αδιέξοδο που αντιμετωπίζεις. Καλό είναι ν’ αναγνωρίζεις πότε χρειάζεσαι λίγο παραπάνω για τον εαυτό σου. Σε μια εποχή που όλα τρέχουν με ανεξέλεγκτους ρυθμούς, είναι λογικό ότι το άγχος αυξάνεται. Υπάρχουν στιγμές που έχεις ανάγκη για ένα διάλειμμα προκειμένου να πάρεις την απόσταση απ’ όλα αυτά. Είναι τότε που χρειάζεται να "πατήσεις παύση", να πάρεις μια ανάσα και να επιστρέψεις όταν είσαι έτοιμη.

Unsplash|Anthony Tran

Η τεχνολογία εντείνει τις εκδηλώσεις άγχους

Η ψηφιακή εποχή που ζούμε, χωμένοι στα "έξυπνα" κινητά μας και τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες ύπαρξης του άγχους. Η αντικατάσταση της πραγματικής επαφής από την διαδικτυακή αφήνει κενά στην επικοινωνία που μας επηρεάζουν αρνητικά και αυξάνουν τις εκδηλώσεις του. Όπως και η αντικατάσταση της ενεργητικότητας και των πράξεων από την παθητικότητα και τη θεωρία της οθόνης. Η ελεγχόμενη επαφή με την τεχνολογία, η απόσταση και τα διαλείμματα βοηθούν στη μείωση του άγχους. Όπως και η στενότερη επαφή με την φύση ν’ αποβάλλεις τα αρνητικά συναισθήματα σου.

Το άγχος σου είναι χειρότερο απ’ ότι η πραγματικότητα που αντιμετωπίζεις

Αρνητικές σκέψεις, τραβηγμένα σενάρια, παράλογες υποθέσεις και υπερ-αναλύσεις κάνουν την πραγματικότητα να φαίνεται στα μάτια σου πολύ πιο δύσκολη και περίπλοκη απ’ ότι μπορεί να είναι. Σκέψεις ότι δεν είσαι αρκετά καλός, ότι δεν θα τα καταφέρεις, ότι δεν θα φτάσεις στον στόχο σου. Όλες δημιουργίες του άγχους που διογκώνουν στο μυαλό σου τα εμπόδια και σου προκαλούν πανικό. Τις περισσότερες φορές το αντιλαμβάνεσαι σε δεύτερο χρόνο, μετά το τέλος μιας κατάστασης, με καθαρό μυαλό πια. Συνειδητοποιείς πόσο υπερβολικά αντέδρασες και πόσο πιο μικρό τελικά ήταν σε σχέση με τα μεγέθη που είχες στο μυαλό σου.

Δες ακόμα: Τα σωματικά συμπτώματα που προέρχονται από το άγχος


featured image: Unsplash|Kinga Cichewicz
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.