5 πράγματα που κάνει ένας διατροφολόγος κάθε χειμώνα

5 πράγματα που κάνει ένας διατροφολόγος κάθε χειμώνα

Διώξε μακριά τη γρίπη και επιβίωσε από το κρύο με αυτές τις απλές συμβουλές για τον χειμώνα. Σύμφωνα με το Cosmopolitan.

1. Πρόσθεσε σκόρδο στα πάντα

Δε χρειάζεται να είναι κάτι εντυπωσιακό και με δύσκολο όνομα για να το ονομάσουμε superfood. Το σκόρδο είναι φυτικό αντιβιοτικό με αντιική, αντιβακτηριακή και αντιμυκητιακή δράση. Βοηθάει το ανοσοποιητικό σου σύστημα στις γρύπες του χειμώνα. Το ενεργό συστατικό του σκόρδου, η αλλισίνη, “απελευθερώνεται” όταν πολτοποιείται. Έτσι όταν θέλεις να μαγειρέψεις κάτι με σκόρδο και το πολτοποιείς ή το κόβεις σε μικρά κομματάκια, άφησέ το στην άκρη για 10 λεπτά και μετά είναι έτοιμο.

STOCKSY

2. Να έχεις πάντα γεμάτο στομάχι

Αναρωτιέσαι αν το πεπτικό σου σύστημα επηρεάζει και το ανοσοποιητικό σου σύστημα; Η αλήθεια είναι πως αλληλοεπηρεάζονται αρκετά. Το 70-80% του ανοσοποιητικού μας συστήματος έχει να κάνει με το πόσο γεμάτο είναι το στομάχι μας.

Μπορείς να ενδυναμώσεις τις άμυνες του οργανισμού σου καταναλώνοντας “φιλικά βακτήρια”, που βρίσκεις κυρίως στο γιαούρτι.

3. Να πίνεις τσάι με τζίντζερ

Έχει αποδειχθεί ότι οι φρέσκες ρίζες τζίντζερ είναι αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και έχουν αντιμικροβιακή δράση. Το τσάι από τζίντζερ είναι ό,τι πρέπει όταν νιώθεις το κρύωμα να πλησιάζει, μιας που μπορεί να ζεστάνει το “μέσα” σου.

Προκαλεί επίσης εφίδρωση, η οποία βοηθάει στην μείωση του πυρετού, στο να ηρεμήσει το σώμα και να αποβάλει τις τοξίνες από το σύστημά σου. Για να κάνεις ένα φρέσκο τσάι από τζίντζερ πρέπει να καθαρίσεις μια μικρή ποσότητα από τη ρίζα του τζίντζερ. Να την αφήσεις σε ζεστό νερό μαζί με μια βιταμίνη C και λίγες σταγόνες από χυμό λεμονιού για 5 λεπτά και είναι έτοιμο.

4. Συνέχισε να “γεμίζεις” με βιταμίνη D

Συνήθως ο οργανισμός μας παράγει την βιταμίνη D αυτόματα όταν βρισκόμαστε έξω στον ήλιο. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι σημαντική για τον οργανισμό μας. Μιας και η χαμηλή περιεκτικότητά της προκαλεί κατάθλιψη ή και απότομες αλλαγές των συναισθημάτων μας. Υπάρχουν ωστόσο τροφές που περιέχουν βιταμίνη D, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες, τα αυγά καθώς και μερικά δημητριακά.

Ωστόσο, δεν γίνεται να παίρνεις βιταμίνη D μόνο από το φαγητό, γι’ αυτό μπορείς να σκεφτείς να πάρεις και κάποιο συμπλήρωμα διατροφής.

5. Προσπάθησε να γυμνάζεσαι όσο πιο συχνά γίνεται

Μπορεί να είναι το τελευταίο πράγμα που σκεφτόμαστε ένα κρύο, σκοτεινό και χειμωνιάτικο βράδυ (πόσο μάλλον όταν κρατάμε ένα ποτήρι κρασί στο χέρι). Αλλά η άσκηση είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Φυσικά και δεν εννοούμε να ξεκινήσεις να τρέχεις χιλιόμετρα και να κάνει push-ups μόλις εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα του κρυολογήματος. Γιατί σε αυτή τη περίπτωση το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι η ξεκούραση. Ωστόσο, για προληπτικούς λόγους, η συχνή άσκηση θα βοηθήσει αρκετά το ανοσοποιητικό σου.

Πρόσεχε, όμως, να μην το παρακάνεις με μαραθωνίου και εξαντλητικές προπονήσεις στο γυμναστήριο, γιατί έτσι θα φέρεις τα αντίθετα αποτελέσματα.

GIPHY

Δες ακόμα:
6 συνδυασμοί τροφών που θα βελτιώσουν τον ύπνο σου
5 τρόποι να βάλεις το γιαούρτι στη διατροφή σου

featured image: GETTY IMAGES
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.