14 λόγοι που πεινάς συνέχεια

14 λόγοι που πεινάς συνέχεια

Μερικοί από αυτούς θα σε εκπλήξουν

Η συνεχής πείνα μπορεί να αποβεί καταστροφική για τους στόχους που έχεις θέσει στην διατροφή σου και για το πορτοφόλι σου, αφού αυξάνει τους λογαριασμούς σου στο super market. Εάν καταλάβεις τι την τροφοδοτεί, μπορείς να την καταπολεμήσεις. Παρακάτω, υπάρχουν 14 ξεκάθαροι λόγοι εξαιτίας των οποίων ίσως πεινάς και τώρα.

1. Η διατροφή σου στερείται πρωτεΐνης ή λίπους.

Μια διατροφή με πολλούς υδατάνθρακες μπορεί να σου δίνει ενέργεια, αλλά συχνά θα σε αφήνει πεινασμένη. Γιατί; Χωνεύεις τους υδατάνθρακες γρήγορα. Το σώμα σου, όμως, επεξεργάζεται τις πρωτεΐνες και τα υγιή λίπη - όπως τα καρύδια ή τα αβοκάντο - πολύ πιο αργά. Διατηρώντας σε χορτάτη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

2. Τρως αρκετή ζάχαρη.

Μια δίαιτα που περιλαμβάνει εξευγενισμένα σάκχαρα, όπως χυμούς και γλυκά, ακόμα και φυσικές πηγές ζάχαρης – όπως ένα μπολ με μούρα - μπορεί να σου προκαλέσει συχνά αίσθημα πείνας. Και αυτά τα τρόφιμα χωνεύονται γρήγορα. Εναλλακτικά, μπορείς να τρως λιγότερα γλυκά και να προσθέτεις πρωτεΐνες και υγιή λίπη στα γεύματα, όποτε είναι δυνατόν.

3. Πίνεις πολύ αλκοόλ.

Είτε είχες ένα διασκεδαστικό Σαββατοκύριακο, είτε πίνεις κρασί κάθε βράδυ, το αλκοόλ ξεγελά τον εγκέφαλό σου, για να σκεφτεί ότι λιμοκτονείς. Aκόμα κι αν μόλις έφαγες. Στην περίπτωση αυτή, κατανάλωσε παραπάνω νερό.

4. Τρως πάρα πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα.

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι πολύ βολικά, αλλά συχνά δεν έχουν μεγάλη θρεπτική αξία. Αντάλλαξε τα πρόχειρα σνακ και γεύματα με ολόκληρα, φρέσκα τρόφιμα, και θα αρχίσεις να αισθάνεσαι πιο χορτασμένη.

5. Καταναλώνεις τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Οι προσπάθειές σου να τρως πιο υγιεινά καταναλώνοντας τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, στην πραγματικότητα αυξάνει την πείνα σου. Ειρωνικά, σε προκαλεί να τρέφεσαι πιο συχνά. Αντί αυτού, σκέψου να εντάξεις στη διατροφή σου ορισμένα υγιή λίπη, όπως τα καρύδια. Θα σε κρατήσουν χορτάτη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

6. Τρως λίγες φορές μέσα στη μέρα.

Καλό να έχεις ένα μικρό γεύμα κάθε τρεις έως πέντε ώρες. Προτίμησε υγιεινά σνακ, για να μην αδειάζει το στομάχι ανάμεσα στα γεύματα. Βεβαιώσου ότι υπάρχει ισορροπία στους σύνθετους υδατάνθρακες, τις πρωτεΐνες και τα λιπαρά, για να κρατήσεις το σάκχαρο στο αίμα σου σταθερό.

7. Δεν κοιμάσαι αρκετά.

Η έλλειψη ύπνου όχι μόνο οδηγεί στην πείνα, αλλά σε κάνει να λαχταράς τρόφιμα με ζάχαρη και λιπαρά. Προσπάθησε να πηγαίνεις στο κρεβάτι νωρίτερα ή να ρυθμίσεις το ξυπνητήρι σου μια ώρα αργότερα. Όσο καλύτερα κοιμάσαι, τόσο πιο σωστά το σώμα σου θα επεξεργάζεται το φαγητό που τρως. Έτσι θα κάνεις καλύτερες επιλογές στην διατροφή σου.

8. Κάνεις καθιστική ζωή.

Αν κάθεσαι πολύ ώρα- είτε στο γραφείο, είτε για να δεις αγαπημένες σειρές στο Netflix - είναι πιο πιθανό να πεινάσεις. Για να αποφύγεις τους πόνους της πείνας, λοιπόν, κάνε ένα διάλειμμα κάθε 30 λεπτά.

9. Είσαι αφυδατωμένη.

Μπορεί να μην το έχεις συνειδητοποιήσει ποτέ, αλλά το να είσαι ακόμα και ελαφρώς αφυδατωμένη μπορεί να σε κάνει να νιώθεις πεινασμένη. Όταν το μόνο που χρειάζεσαι στην πραγματικότητα είναι νερό. Μια καλή συνήθεια είναι να πίνεις καθημερινά μισό μπουκαλάκι, όταν ξυπνάς. Προσπάθησε να έχεις νερό μαζί σου ανά πάσα στιγμή, για να πίνεις συχνότερα.

10. Έχεις stress

Το άγχος επηρεάζει το σώμα σου και, κατά συνέπεια, τα επίπεδα της πείνας σου. Ενώ βραχυπρόθεσμα το στρες μπορεί να καταστείλει την πείνα, αν παραμείνει ανεξέλεγκτο για πολύ καιρό, αυξάνει την κορτιζόλη στο σώμα σου. Και σε αντίθεση με την επινεφρίνη - η ορμόνη που σε κρατάει από το φαγητό - τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης θα αυξήσουν την όρεξή σου. Μήπως να βρεις έναν τρόπο να διατηρήσεις την ηρεμία σου;

11. Έχεις έναν γρήγορο μεταβολισμό.

Εάν ο μεταβολισμός σου κάνει υπερωρίες, ίσως είσαι ο φθόνος όλων των φίλων σου – αλλά, πιθανότατα είσαι και σχεδόν πάντα πεινασμένη. Αυτό συμβαίνει επειδή όσο γρηγορότερος είναι ο μεταβολισμός σου, τόσο περισσότερο πρέπει να φας. Τουλάχιστον, μπορείς να είσαι χαλαρή γνωρίζοντας ότι το σώμα σου καίει τις επιπλέον θερμίδες που τρως.

12. Έχεις υπερθυρεοειδισμό.

Ο υπερθυρεοειδισμός επιταχύνει τον μεταβολισμό. Όσο ταχύτερα καις, τόσο πιο γρήγορα θα αισθανθείς πάλι πείνα. Εδώ, καλύτερα να συμβουλευτείς τον γιατρό σου για τον πιο σωστό τρόπο αντιμετώπισης του και πώς μπορείτε να καταστείλεις και την πείνα σου.

13. Τρως, ενώ έχεις την προσοχή σου αλλού.

Ο εγκέφαλος είναι απασχολημένος, όταν βλέπεις τηλεόραση ή μιλάς και δεν καταγράφει το γεγονός ότι έχεις φάει - πράγμα που σημαίνει ότι θα το ξεχάσεις και θα νιώθεις ότι πρέπει να ξαναφάς σύντομα. Εστίασε στο φαγητό σου, λοιπόν, και θα είσαι σε θέση να μειώσεις την πείνα.

14. Δε μπορείς να αντισταθείς στο food porn.

Η θέαση νόστιμων γευμάτων στο Instagram ή στις οθόνες τηλεόρασης μπορεί να σε κάνει να νιώθεις πεινασμένη και να θέλεις να φας. Κανείς δεν σου προτείνει να κάνεις unfollow τα αγαπημένα σου food sites ή να κλείσεις την τηλεόραση κάθε φορά που εμφανίζεται μια διαφήμιση με φαγητό. Αλλά ίσως αν έχεις κατά νου ότι είναι οι εικόνες και όχι το αληθινό φαγητό που σου προκαλούν αυτούς τους πόνους της πείνας, ίσως να αποφύγεις το συναίσθημα.

Δες ακόμα:

6 λάθη που κάνεις όταν ξεκινάς μία keto δίαιτα

3 wellness στόχοι για να αφήσεις έξω από τη λίστα σου φέτος


featured image: LINE Today
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.