10 superfoods που πρεπει να τρωμε καθημερινα

10 superfoods που πρεπει να τρωμε καθημερινα

Αν έπρεπε να πάμε στο διάστημα ή να ναυαγήσουμε σε ένα ερημικό νησί (πολύ ρεαλιστικά σενάρια και τα δύο) ποια τρόφιμα θα έπρεπε να πάρουμε μαζί μας; Και αν έπρεπε να πάρουμε μόνο 10 να τρώμε καθημερινά ποια θα ήταν αυτά; Η λέξη superfood ακούγεται πλέον παντού. Πρόκειται για τρόφιμα με εξαιρετικές ιδιότητες που έχουν μεγάλη συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών σε μικρή ποσότητα. Η λίστα που έφτιαξα με μεγάλη προσοχή αν μετοικίσουμε στον Άρη:

  1. μούρα: σε οποιαδήποτε μορφή ακόμα και φράουλες. Είναι γεμάτα αντιοξειδωτικές ουσίες και ακόμα και σε περιορισμένη κατανάλωση κάνουν θαύματα. Μεταξύ άλλων τα μούρα βοηθούν στο αδυνάτισμα και την καλή εγκεφαλική λειτουργία.
  2. γιαούρτι ή κεφίρ: τα προβιοτικά είναι απαραίτητα για τα πάντα! Η δράση τους περιλαμβάνει την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, την καταπολέμηση των φλεγμονών, του καρκίνου ακόμα και της κατάθλιψης!
  3. μπρόκολο: όλα τα κραμβοειδή λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια βρυξελλών κλπ) κερδίζουν στα σημεία τα υπόλοιπα. Το μπρόκολο βοηθάει την υγεία του πεπτικού συστήματος και δρα προστατευτικά ενάντια στο διαβήτη.
  4. ελαιόλαδο: το απόλυτο ελληνικό Το ζηλεύουν όλες οι κουζίνες για τα μονοακόρεστα λιπαρά που εξασφαλίζουν μακροζωία.
  5. ξηροί καρποί: είναι πλέον γνωστό το πόσο σημαντική είναι η δράση των ξηρών καρπών στη διατροφή μας και μπορούμε και να τους χρησιμοποιήσουμε και σε όλα τα γεύματα. Έχουν καλά λιπαρά, ασβέστιο, μαγνήσιο, φυτικές ίνες και λιποδιαλυτές βιταμίνες.
  6. βρώμη: μειώνει τη χοληστερόλη και συμβάλει σημαντικά στην καλή λειτουργία του εντέρου και στον κορεσμό. Ρυθμίζει τη γλυκόζη στο αίμα, την πίεση και βοηθά στη διατήρηση του σωματικού βάρους.
  7. ντομάτα: τα χρωματιστά λαχανικά στη φύση κατά κανόνα περιέχουν ουσίες που μας κάνουν καλό. Το λυκοπένιο της ντομάτας το οποίο ενισχύεται στην ψητή μορφή (στην πλειοψηφία δηλαδή των ελληνικών πιάτων) μειώνει την κακή χοληστερόλη και προστατεύει από διάφορες μορφές καρκίνου. Τέλος περιέχει βιταμίνη C για το ανοσοποιητικό και την αντιγήρανση.
  8. αυγό: τώρα που απενοχοποιήθηκε, μπορούμε να το καταναλώνουμε καθημερινά! Περιέχει βιταμίνη Α, Β12, D, ασβέστιο, φυλλικό οξύ και ω-3 λιπαρά οξέα. Τρώγεται με άπειρους τρόπους και μας δίνει καθαρή πρωτεΐνη με λίγες θερμίδες.
  9. μαύρη σοκολάτα: προστατεύει την καρδιά και όταν καταναλώνεται σε μικρές ποσότητες μπορεί να είναι ευεργετική για τον οργανισμό. Βελτιώνει τη διάθεση, μειώνει την πίεση και είναι γεμάτη πολυφαινόλες με αντιοξειδωτικές ιδιότητες
  10. τέλος εγώ θα έπαιρνα μαζί μου και καφέ! και για ψυχολογικούς λόγους αλλά και για τα αντιοξειδωτικά του και γιατί αυξάνει τις καύσεις. Θα μπορούσαμε να πάρουμε και ένα τσάι εναλλακτικά αλλά οι παλιές αγάπες πάνε παντού!

www.facebook.com/grafeiodiatrofis | www.instagram.com/kliodim

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.