Η Kelly Reichardt, η Αμερικανίδα σκηνοθέτης και σεναριογράφος του «στοχαστικού» κινηματογράφου, η οποία είναι γνωστή για τις μινιμαλιστικές ταινίες της, απεικονίζοντας γυναίκες της εργατικής και κατώτερης τάξης στην καθημερινότητα και τις δυσκολίες της περιπλάνησης.

Η συνεργασία της με την υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιό Michelle Williams, μετρά πολλά χρόνια καθώς έχει πρωταγωνιστήσει σε τέσσερις ταινίες της.

Η ταινία πραγματεύεται τα άγχη της καλλιτεχνικής δημιουργίας και εστιάζει στη νεαρή καλλιτέχνιδα κεραμικής Lizzy Carr κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας προετοιμασίας της για μια τοπική έκθεση σε γκαλερί. H Lizzy εργάζεται παράλληλα ως διοικητικός σύμβουλος στην τοπική σχολή τέχνης.

Η ταινία Showing Up, εξερευνά τον ρόλο της απόσπασης της προσοχής ως δημιουργικό εμπόδιο, καθώς και το πώς οι δουλειές της οικιακής ζωής και η ρουτίνα της καθημερινότητας εμπεριέχουν τις δικές τους μοναδικές μορφές καλλιτεχνίας.

Η γένεση της ταινίας έγκειται σε ένα αποτυχημένο πρότζεκτ που ήλπιζε να κάνει η Reichardt γύρω από την Emily Carr, καθώς και σε δύο μικρού μήκους ταινίες που γύρισε η Reichardt για τις καλλιτέχνιδες Michelle Segre και Jessica Jackson Hutchins. Οι χαρακτήρες του “Showing Up” ενσαρκώνουν αυτό το πνεύμα της καθημερινότητας και της τέχνης, διαπραγματευόμενοι ανάμεσα στα δικά τους ατομικά καλλιτεχνικά οράματα και τις μικρές ατυχίες της ζωής.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Holy FFilms! (@holyffilms)

Σύμφωνα με συνέντευξη που παραχώρησαν στη Vogue, η Kelly Reichardt και η Michelle Williams αναφέρουν πως η ταινία “Showing Up” βασίζεται σε μια βιογραφική ταινία για τη μη παραγωγική δεκαετία της Emily Carr, ενώ η ταινία “First Cow” της Williams προέκυψε από μια αποτυχημένη ταινία.

Ως εκ τούτου, η Reichardt πιστεύει ότι οι αποτυχίες, τα μη υλοποιημένα σχέδια και τα ατυχήματα, εμπνέουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το έργο της κινηματογράφησης. Αισθάνεται ότι κάθε ταινία που γυρίζει θα μπορούσε να είναι η τελευταία της και θέλει να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα για να αναπληρώσει τον χρόνο που δεν μπόρεσε να γυρίσει ταινίες.

Είχε αρχίσει να εργάζεται πάνω στο “Old Joy”, “Wendy and Lucy” και “Showing Up” πριν από περίπου 17 χρόνια. Γνώρισε τη Michelle και συνεργάστηκε με τον Chris Blauvelt και τον Christopher Carroll. Πέρασε επίσης από το κομμάτι της διδασκαλίας και ανακάλυψε ότι αυτή η ενασχόληση ήρθε σε μια εξαιρετική ισορροπία με την κινηματογραφική δημιουργία. Οι τακτικές εμπειρίες αναβολών και προσμονής της, αντικατοπτρίζονται στον τρόπο με τον οποίο φαντάζεται την καθημερινή της ζωή ως καλλιτέχνης. Και η Williams και η Reichardt συμφωνούν πως το άγχος της εργασίας, είναι ο φόβος για τη δημιουργία ενός νέου έργου.

Η Reichardt παράλληλα εξηγεί ότι την κατακλύει το άγχος, όταν έχει μια ταινία να κυκλοφορήσει, αλλά ποτέ δεν σκέφτεται ότι αυτό έχει σχέση με την ταινία. Η Williams από την άλλη, υποστηρίζει ότι το εργασιακό άγχος μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα, τα οποία ανακυκλώνονται.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Film Stage (@thefilmstage)

Περνώντας στην ταινία, θα δεις την πρωταγωνίστρια Lizzy, η οποία εργάζεται σε κεραμικά και μικρά γλυπτά. Είναι απαιτητική, με εμμονή στη λεπτομέρεια και βυθίζεται στην εσωστρέφειά της. Η Williams πέρασε χρόνο με τη Cynthia Lahti, μια καλλιτέχνιδα κεραμικής, για να μπορέσει να αποτυπώσει σωστά την προσωπικότητα της Lizzy, τον τρόπο που μιλούσε, τον τρόπο που περπατούσε και τον τρόπο που αλληλεπιδρούσε με τον κόσμο. Η Williams αγάπησε το στούντιο της Cynthia, αφού ήταν ένα μέρος όπου μπορούσε να έχει τον έλεγχο και να παρακολουθεί την εξέλιξη του έργου της κατά το πέρασμα του χρόνου.

Η ταινία είναι διαφορετική από τις υπόλοιπες ταινίες της Reichardt και αυτή η διαφορά αποτυπώνεται ξεκάθαρα στον χαρακτήρα της Lizzy. Η Lizzy είναι κλεισμένη στο σπίτι και έχει υλικές ανάγκες, αλλά οι ανησυχίες της αφορούν λιγότερο την υλική ανάγκη και περισσότερο την καλλιτεχνική παραγωγή. Η Williams την προσεγγίζει διαφορετικά από οποιονδήποτε άλλο χαρακτήρα, καθώς είναι σαν να λύνει ένα μυστήριο. Απολαμβάνει να θέτει τον εαυτό της στη διάθεση των απροσδόκητων εμποδίων και των ατυχημάτων στο πλατό.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Letterboxd (@letterboxd)

Το “Showing Up” είναι η πρώτη ταινία μετά το “Wendy and Lucy” που διαδραματίζεται σε μια πόλη. Το σενάριο της Reichardt γράφτηκε γύρω από το Oregon College of Art and Craft, το οποίο έχει μακρά ιστορία στον κόσμο της κεραμικής τέχνης στον βορειοδυτικό Ειρηνικό. Η σχολή ήταν άδεια όταν πήγαν εκεί, αλλά η Reichardt επέστρεφε συνεχώς για να γράψει το σενάριο.

Το “Showing Up” είναι ένα αστικό συνονθύλευμα πολύχρωμης τέχνης, πρασίνου και νέων ανθρώπων στη δουλειά και στο παιχνίδι. Ωστόσο υπάρχουν στιγμές ασχήμιας και μοναξιάς, όπως ακριβώς συμβαίνει και στη ζωή.