ΖΥΓΑΡΙΑ, Η ΜΕΡΑ ΜΕΤΑ…

ζυγαρια

Παίρνεις βαθιά ανάσα, ξεφυσάς και ανεβαίνεις. Δε θέλεις να κοιτάξεις κάτω το αποτέλεσμα, αλλά μιας και ανέβηκες μια ψυχή που είναι να βγει ας βγει… Η ζυγαριά είναι φίλη μας και καλό είναι να μην την αποφεύγουμε. Τώρα που οι γιορτές τελείωσαν (όπως και τα άλλοθι για να ξαναμπούμε σε πρόγραμμα) πρέπει να τη συμβουλευτούμε για να πάρουμε τα μέτρα μας και να οργανώσουμε το πλάνο μας από εκεί και έπειτα. 

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε πως αυτό που δείχνει η ζυγαριά μπορεί να μην είναι απόλυτα αληθινό. Για να πάρουμε ένα κιλό πρέπει να φάμε επιπλέον 7000 θερμίδες. Δεν είναι δύσκολο να φτάσουμε σε αυτά τα νούμερα αλλά είναι πολύ πιθανό η ζυγαριά να μας λέει ψέματα, καθώς μπορεί να έχουμε κάνει κατακράτηση υγρών από το υπερβολικό αλάτι των μαγειρευτών φαγητών ή από το αλκοόλ που ενδεχομένως καταναλώσαμε. Αν η μέτρηση βέβαια της ζυγαριάς επιμένει και μετά από 2-3 μέρες φυσιολογικής διατροφής τότε μάλλον τις κλέψαμε τις επιπλέον θερμίδες και θα πρέπει να τις αφαιρέσουμε σταδιακά είτε από τη διατροφή μας είτε αυξάνοντας τη φυσική μας δραστηριότητα.

Τα έφερε λοιπόν έτσι η ζωή που η ζυγαριά δεν αλλάζει γνώμη και τίθεται το ερώτημα: «αποτοξίνωση», ναι ή όχι; Πολλοί συνάδελφοι λένε κατηγορηματικά όχι, γιατί πράγματι δεν είναι σωστό να κάνουμε κινήσεις πανικού. Από την άλλη εγώ θα πω ναι για δύο λόγους. Ο οργανισμός έχει την ικανότητα να αποτοξινώνεται από μόνος του, αλλά από την άλλη πλευρά συχνά οι τύψεις δε μας βοηθούν να ξαναμπούμε στο ρυθμό μας. Με την αποτοξίνωση λοιπόν, κάνουμε μια ψυχολογική επανεκκίνηση που μας επιτρέπει να ξεκινήσουμε ένα πρόγραμμα διατροφής με καλύτερη διάθεση προς τον εαυτό μας. Ο δεύτερος λόγος βασίζεται στο ότι η αποτοξίνωση θα διώξει την κατακράτηση υγρών από τον οργανισμό μας και θα νιώσουμε έστω και λίγο πιο ανάλαφροι.

Ας οργανωθούμε:
• διώξτε τα γλυκά από το σπίτι, φτιάξτε όμορφα ταπεράκια και πηγαίνετέ τα στη δουλειά (οι συνάδελφοι θα το εκτιμήσουν και σε τελική ανάλυση…ας παχύνει κάποιος άλλος)
• κάντε μια μέρα αποτοξίνωση. Πρόταση: σαλάτες – φρούτα – γιαούρτια. Αυτές οι τροφές είναι πλούσιες σε κάλιο το οποίο δρα ανταγωνιστικά στο νάτριο που κρατάει τα υγρά στο σώμα μας (προσοχή: μόνο μια μέρα αρκεί, αν το παρακάνετε δε θα έχετε τα αποτελέσματα που περιμένετε καθώς οι πολύ χαμηλές θερμίδες μειώνουν τις καύσεις)
• φτιάξτε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα με ποικιλία και με βάση ένα φυσιολογικό τρόπο διατροφής (λαδερά, όσπρια, ψάρια, ψητό κοτόπουλο, άπαχο ψητό κρέας, ζυμαρικά ολικής άλεσης και βγήκε η βδομάδα)
• καταναλώστε άφθονα υγρά! Προσθέστε στην καθημερινότητα σας εκτός από νερό και 1-2 ποτήρια πράσινο τσάι που θα αυξήσει το μεταβολισμό σας
• αφήστε για λίγο την κατανάλωση αλκοόλ να προλάβει το καημένο το συκώτι να συνέλθει
• γραφτείτε επιτέλους στο γυμναστήριο, ξεκινήστε χορό ή τρέξιμο, κάντε κάτι! Με το νέο έτος δε λέγατε; ε να το, έφτασε!

Ο Ιανουάριος είναι για τη διατροφή όπως ο Σεπτέμβριος για τα σχολεία. Αν τα τελευταία χρόνια μέσα στα πρώτα resolutions της νέας χρονιάς είναι να κάνετε κάτι για τη διατροφή σας, φέτος κάντε το. Δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία να τα καταφέρει και θα με θυμηθείτε! Καλή νέα αρχή!

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

Be first to comment

Solve : *
4 − 2 =