ΥΓΙΕΙΝΗ ΖΩΗ ΜΕ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ

Νέα αρχή, καινούρια ζωή, γεμάτη περιπέτειες και δυστυχώς… έξοδα! Πριν αρχίσεις να πελαγώνεις και να σκέφτεσαι ότι θα τρέφεσαι μόνο με σουβλάκια, ξεκίνα με ενθουσιασμό να οργανώνεσαι και πίστεψέ με, λύσεις υπάρχουν, αρκεί να έχεις την κατάλληλη διάθεση!

fit

            Ας ξεκινήσουμε αναλύοντας κάθε γεύμα ξεχωριστά:

  • Πρωινό: κλασική λύση το γάλα με τα δημητριακά. Οι μπάρες δημητριακών είναι κάπως «τσιμπημένες», οπότε θα μπορούσες να φτιάξεις τις δικές σου με διάφορες συνταγές που θα βρεις στο διαδίκτυο. Επίσης, φρυγανιές (ολικής άλεσης) με μελάκι ή τη μαρμελάδα της μαμάς/ γιαγιάς/ θείας που ίσως σνόμπαρες μέχρι τώρα. Ας μην ξεχνάμε το τοστάκι το οποίο δεν είναι και η πιο φτηνή λύση αλλά σίγουρα θα σε κρατήσει χορτάτο για περισσότερη ώρα! Τέλος, από τις πιο υγιεινές λύσεις είναι η βρώμη η οποία μαγειρεύεται με γάλα (με χαμηλά λιπαρά) και προσθέτοντας λίγο μέλι και κανέλα μετατρέπεται σε εξαιρετική λιχουδιά που θυμίζει ρυζόγαλο που διατηρείται στο ψυγείο για 3 ημέρες και μπορείς να το καταναλώσεις σαν πρωινό ξανά, σαν σνακ ή σαν βραδινό, αν βρίσκεσαι σε δίαιτα. Ας ξεχάσουμε κρουασάν/ τσουρεκάκια κλπ τα οποία ούτε οικονομικά είναι, ούτε υγιεινά (τουλάχιστον όχι για καθημερινή κατανάλωση). Αν έχεις όρεξη βέβαια, θα μπορούσες να φτιάξεις ένα νόστιμο και υγιεινό carrot cake ή κάποιο άλλο κατά προτίμηση νηστίσιμο κέικ το οποίο θα σου δώσει τη γεύση χωρίς το βούτυρο και τα αυγά.
  • Δεκατιανό: λογικά θα βρίσκεσαι στη σχολή ή τώρα που το σκέφτομαι θα κοιμάσαι και όταν ξυπνήσεις θα φας πρωινό. Αν πάντως ανήκεις στην κατηγορία «τυπικός φοιτητής» προσπάθησε να αποφύγεις τις σφολιάτες και αν έχεις σκοπό να πίνεις πολλούς καφέδες μέσα στη μέρα , κάνε μια προσπάθεια να φτιάχνεις κάποιους από αυτούς στο σπίτι. Το κουλουράκι Θεσσαλονίκης είναι μια καλή λύση, όπως και το τοστάκι που μπορείς να έχεις ετοιμάσει από το πρωί και να το έχεις πάρει μαζί σου. Οι φρέσκοι χυμοί είναι αρκετά ακριβοί και καλό είναι να μην καταφεύγεις διαρκώς στους συσκευασμένους. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να παίρνεις μαζί σου κάποια φρούτα (ακόμα και αποξηραμένα) τα οποία χάρη στις φυτικές ίνες που περιέχουν θα σε χορτάσουν περισσότερο.
  • Μεσημεριανό- η πονεμένη ιστορία: ας το πούμε καλύτερα το κυρίως γεύμα της ημέρας, όποτε και να το καταναλώσεις… Θα μπορούσες να τρως στην εστία ή σε κάποιο μαγειρείο γιατί καταλαβαίνω πως μάλλον σου φαίνεται βουνό να μαγειρέψεις. Δυστυχώς, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για την ποιότητα και πιθανότατα θα σου κοστίσει περισσότερο. Τα πράγματα όμως, δεν είναι τόσο τραγικά! Κατ’ αρχάς δε χρειάζεται να μαγειρεύεις κάθε μέρα. Άκου μια ιδέα: να μαγειρεύεις 2-3 φορές την εβδομάδα από 2-3 μερίδες και να τρως 1-2 φορές έξω. Δε θα γίνεις master chef ξαφνικά, αλλά σίγουρα μπορείς να φτιάξεις μακαρόνια, κοτόπουλο (το οποίο είναι και φτηνό) με ρύζι ή με πατάτες στο φούρνο, μπιφτέκια (ο κιμάς είναι αρκετά οικονομικός), όσπρια ακόμα και σε μορφή σαλάτας αν δεν ξέρεις να τα μαγειρεύεις, φασολάκια ή αγκινάρες και ομελέτα (τα αυγά είναι ό,τι πιο φτηνό και χορταστικό υπάρχει). Το ψάρι είναι το πιο περίπλοκο και ίσως πιο ακριβό πιάτο, αλλά υπάρχουν και τα κατεψυγμένα τα οποία είναι έτοιμα φιλέτα και αν δεν έχεις ιδέα πώς να τα μαγειρέψεις, μπορείς να τα βράσεις με λαχανικά!
  • Απογευματινό: φρουτάκια ή γιαούρτι ή ξηροί καρποί ή όλα μαζί. Συμβουλή: μπορεί για ένα φοιτητικό budget ακόμα και τα γιαούρτια να είναι ακριβά, αλλά μπορείς να αγοράζεις τη συσκευασία του κιλού και να τρως μια μικρή ποσότητα κάθε μέρα.
  • Βραδινό: γενικά δεν πετάμε τίποτα! Πριν αρχίσεις να ξεφυλλίζεις τα φυλλάδια του delivery, άνοιξε το ψυγείο σου και τσέκαρε τι μπορεί να έχει περισσέψει. Αν είναι φτιαγμένο από τα χεράκια σου θα είναι πιο υγιεινό σίγουρα. Σε περίπτωση που βρίσκεσαι και σε διατροφή, είναι μια καλή στιγμή να φτιάξεις μια σαλάτα (οι πρασινάδες είναι πολύ οικονομικές).
  • Δραστηριότητα: κουνήσου! περπάτα, χόρεψε, κάνε κάτι! αν δεν έχεις τη δυνατότητα να γραφτείς γυμναστήριο κάνε σχοινάκι στο σπίτι ή βάλε κάποιο από τα άπειρα βιντεάκια στο youtube με γυμναστική όλων των ειδών και όλων των επιπέδων.

Καλή ακαδημαϊκή χρονιά!

www.facebook.com/grafeiodiatrofis

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

Be first to comment

Solve : *
27 × 29 =