Ένα κείμενο της Jenna Arak από την συνεργασία μας με το Darling MagazineΤο να βρεις την δουλειά των ονείρων σου μοιάζει πιο δύσκολο από ποτέ.

17878530_shutterstock_156120980.limghandler

Σε έναν κόσμο που εκατοντάδες άνθρωποι κάνουν αίτηση για μία δουλειά και άλλοι τόσοι φτιάχνουν ιστοσελίδες για να διαδώσουν τα ταλέντα τους, μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο να ξεχωρίσεις, ειδικά όταν ο παραδοσιακός και πιο αποδεκτός τρόπος παρουσίασης των ικανοτήτων σου γίνεται μέσω ενός χαρτιού. Εκτός από τα παροδικά ελαττώματα -για παράδειγμα η έλλειψη χώρου, προσαρμοστικότητας ή δημιουργικότητας- το έντυπο βιογραφικό αναγνωρίζεται ακόμα παγκοσμίως σαν το περισσότερο προτιμώμενο μέσο για να παρουσιάσεις το σύνολο της επαγγελματικής σου εμπειρίας.

Το να φτιάξεις το τέλειο βιογραφικό μοιάζει πολύ με copywriting (η καριέρα επιλογής μου). Είναι ένας μοναδικός συνδυασμός marketing και του να διηγείσαι μια ιστορία. Πως μπορείς να συνοψίσεις ακριβώς αυτό που είσαι και όλα όσα έχει κάνει για το κατάλληλο κοινό σε μία ή δύο σελίδες;

Σίγουρα δεν είναι εύκολο. Και, σύμφωνα με μία μελέτη (www.shrm.org/research) που πραγματοποιήθηκε από τους managers ανθρώπινου δυναμικού το 2014, κανείς δεν σπαταλά πάνω από πέντε λεπτά  για να κοιτάξει το δημιούργημά σου.

Εκεί που αποτυγχάνουν όσοι αναζητούν εργασία είναι στο ότι φτιάχνουν ένα βιογραφικό που μοιάζει με όλων των υπολοίπων. Για να είμαστε δίκαιοι, είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεχωρίσεις όταν περιγράφεις την εργασιακή σου εμπειρία απλά και περιληπτικά. Επιπλέον το έντυπο βιογραφικό έχει μια πολύ συγκεκριμένη μορφή, από την οποί δεν μπορείς να αποκλείνεις ιδιαίτερα (για παράδειγμα 66% των ερωτηθέντων της προαναφερθείσας έρευνας προτειμούν την αναφορά στην εργασιακή εμπειρία και την ακαδημαϊκή μόρφωση να γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο: με χρονολογική σειρά).

Δεν είναι όμως ακατόρθωτο να ακολουθήσεις τους κανόνες και ξεχωρίσεις ταυτόχρονα.

Εδώ θα βρεις μερικούς τρόπους να κάνεις δικό σου το κλασικό έντυπο βιογραφικό:

1. Δώσε σημασία στην περιγραφή της θέσης εργασίας

Μια αλήθεια για τις περιγραφές θέσεων εργασίας: Είναι τόσο αστείο να τις γράφεις, όσο και να τις διαβάζεις. Ενώ συνήθως δεν έχουν και το πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο, έχουν γραφτεί με ένα συγκεκριμένο τρόπο για ένα συγκεκριμένο λόγο, γιατί η κάθε εταιρεία θέλει να είναι ξεκάθαρη σχετικά με τον άνθρωπο που θέλει να προσλάβει για την δουλειά.

Προσοχή!

Δώστε σημασία στις λέξεις που χρησιμοποιούν και στα προσόντα που επιθυμούν. Είναι βοηθητικό να συμπεριλάβεις λέξεις από την περιγραφή της θέσης στο βιογραφικό σου, πράγμα το οποίο σημαίνει να προσαρμόζεις το βιογραφικό σου σε κάθε θέση εργασίας που διεκδικείς (αν και πρέπει να το κάνεις ούτως ή άλλως).

Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό στην περίπτωση που το βιογραφικό σου θα διαβαστεί από έναν υπολογιστή και όχι από έναν άνθρωπο. Τόσο το πρόγραμμα ανάλυσης αιτήσεων, όσο και ο άνθρωπος θα αναγνωρίσουν άμεσα τις λέξεις – κλειδιά στο βιογραφικό σου σαν τις απαραίτητες ιδιότητες που επιθυμούν να έχει ένας υπάλληλος. Φυσικά, δεν πρέπει ποτέ να προσθέτεις λέξεις, προσόντα και ιδιότητες που δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα. Στην περίπτωση που οι λέξεις – κλειδιά δεν έχουν αντίκρυσμα, καλό θα ήταν να εξετάσεις εκ νέου την καταλληλότητά σου για την δουλειά. Ίσως χρειάζεται να κάνεις κάποιο μάθημα, σεμινάριο ή να κάνεις μία μαθητεία πριν κάνεις αίτηση για αυτή τη δουλειά.

2. Ποσότητα αντί ποιότητας

Ο τρόπος για να κάνεις το βιογραφικό σου να ξεχωρίσει; Μείωσε το γράψιμο και πρόσθεσε νούμερα. Το βιογραφικό σου δεν πρέπει να λειτουργεί σαν περιγραφή κάθε δουλειάς που έχεις κάνει. Πρέπει να δείχνει περισσότερα από αυτά που έκανες στο παρελθόν. Πρέπει ν δείχνει αυτά που πέτυχες.

Κάποτε δούλευα για μία digital marketing εταιρεία, όπου διαχειριζόμουν τους λογαριασμούς πολύ γνωστών brands. Ενώ τα ονόματα των brands ήταν πολύ εντυπωσιακά, το να τα συμπεριλάβω στο βιογραφικό μου δεν έλεγε πολλά για την δουλειά έκανα ή για  που κατάφερα. Αντί να γράψω τα ονόματα των προηγούμενων πελατών μου στο βιογραφικό μου (πράγμα το οποίο έκανα επιπροσθέτως), συμπεριέλαβα λεπτομέρειες από συγκεκριμένα projects που οργάνωνα, καθώς και τα αποτελέσματα που επέφεραν. Αυτές οι πληροφορίες ήταν μοναδικές και ενδιαφέρουσες.

Κάτι για σκέψη: Είναι πιο εύκολο να θυμάσαι την ακριβή δουλειά που έκανες και τι πέτυχες κατά τη διάρκειά της. Αντί να διορθώνεις το βιογραφικό σου όταν ψάχνεις για δουλειά, σημείωνε τις επιτυχίες σου τη στιγμή που συμβαίνουν. Μπορεί να σου φαίνεται ότι το βιογραφικό σου γίνεται λίγο μεγάλο -δεδομένου του πόσο καλός εργαζόμενος είσαι- αλλά μπορείς πάντα να το περιορίσεις αργότερα. Και δεν είναι καθόλου κακή ιδέα να έχει σημειωμένες όλες τις εργασιακές επιτυχίες σου!

Είναι γεγονός πως και άλλοι άνθρωποι μπορεί να έχουν τον ίδιο τίτλο με εσένα ή μπορεί να δουλεύουν με πελάτες και ιδέες μαζί με εσένα, αλλά κανείς δεν θα έχει τα ακριβώς ίδια αποτελέσματα με εσένα. Συνεπώς, συγκέντρωσε όλη τη δουλειά που έχεις κάνει και δείξε ότι εσύ (και μόνο εσύ) μπορεί να την κάνεις ξανά στο μέλλον.

4. Πρόσθεσε στυλ

Αυτό το σημείο σηκώνει συζήτηση. Οι λάτρεις του παραδοσιακού θα υποστηρίξουν πως το βιογραφικό δεν πρέπει να είναι φανταχτερό και να έχει διάφορα γράμματα, χρώματα και γραφικά που μόνο αποσπούν την προσοχή από αυτά που έχουν πραγματική σημασία.

Ίσως. Εγώ θεωρώ πως υπάρχει η μέση λύση. Εάν κάνεις αίτηση για μια θέση σε ένα πιο παραδοσιακό τομέα, μπορείς να μην έχεις στο κείμενό σου χρώματα ή clip art (σημείωση: ποτέ μην χρησιμοποιείς clip art) αλλά μπορείς να πειραματιστείς με γραμματοσειρές και μεγέθη. Η επικεφαλίδα σου μπορεί να είναι 16 μέγεθος, γραμματοσειρά Georgia, ενώ το υπόλοιπο κείμενο μέγεθος 12, γραμματοσειρά Helvetica. Δεν αποπροσανατολίζει, αλλά αντίθετα κάνει το βιογραφικό σου πιο ενδιαφέρον, πράγμα το οποίο είναι πολύ σημαντικό όταν βρίσκεται ανάμεσα σε ένα σωρό από άλλα.

Εάν, αντιθέτως, κάνεις αίτηση για μια πιο δημιουργική δουλειά, τότε η δημιουργικότητα ενθαρρύνεται συχνά. Το βιογραφικό σου αποτελεί μια ευκαιρία να δείξεις την ικανότητά σου να σκέφτεσαι διαφορετικά και να διηγηθείς την ιστορία σου με δημιουργικό τρόπο. Η λεξιλογική διατύπωση δεν θα είναι το μόνο μέσο που έχεις για να μιλήσεις για την καριέρα και τα προσόντα σου. Θα έχεις την ευκαιρία να δείξεις όχι μόνο αυτά που έχεις καταφέρει αλλά και αυτά που μπορείς να κάνεις τώρα.

5. Πες τους που μπορούν να σε βρουν

Τέλος, χρησιμοποίησε το βιογραφικό σου σαν μέσο για να ξέρει ο μελλοντικός σου εργοδότης που θα σε βρει. Δημοσιεύεις συχνά tweets για πράγματα σχετικά με την συγκεκριμένη δουλειά; Πρόσθεσε το link του twitter σου. Έχεις τα τελευταία σου σχέδια στο Instagram; Βάλε τη ηλεκτρονική διεύθυνση στο βιογραφικό σου.

Παίρνοντας ως δεδομένο ότι στο ίντερνετ βάζεις μόνο πράγματα που μπορεί να δει ο μελλοντικός σου εργοδότης (πράγμα το οποίο κάνεις, έτσι;), οδήγησε τον υπεύθυνο προσωπικού ή το μελλοντικό σου αφεντικό στην ιστοσελίδα σου ή στα social media profiles σου για να τους δώσεις μια ευκαιρία να σε γνωρίσουν και να διαπιστώσουν πόσο διαφορετικός είσαι από όλους τους υπόλοιπους που έκαναν αίτηση για την ίδια δουλειά.

Παρόλο που το έντυπο βιογραφικό είναι μία συμβατική μέθοδος, υπάρχουν πολλοί τρόποι να συμπεριλάβεις σε αυτό την εμπειρία και την προσωπικότητά σου. Λάβε υπόψιν σου τα μοναδικά προσόντα σου, τις επιτυχίες σου και τον τομέα – όπως και την συγκεκριμένη εταιρεία και θέση για την οποία κάνεις αίτηση – και ακολούθησε τις παραπάνω προτάσεις για να δείξεις σε αυτούς που απευθύνεσαι, με τον καλύτερο τρόπο. αυτά που έχεις να προσφέρεις.

Θα είσαι ο κατάλληλος!

Πρωτότυπο κείμενο: darlingmagazine.org