Υγιεινοί υδατάνθρακες που μπορείς να τρως στη δίαιτα

Υγιεινοί υδατάνθρακες που μπορείς να τρως στη δίαιτα

Μερικοί από τους κακούς υδατάνθρακες που θα πρέπει να αποφεύγουμε είναι το λευκό ψωμί, το λευκό ρύζι,τα λευκά ζυμαρικά, τα αναψυκτικά, τις καραμέλες, τα σιρόπια του εμπορίου, τη ζάχαρη, τα αρτοποιήματα και την πατάτα.
Όμως, ειδικότερα τα τελευταία χρόνια, όλο και πιο πολλοί διαιτολόγοι τονίζουν πως είναι απαραίτητο να συμπεριλάβουμε τους υδατάνθρακες στη διατροφή μας για να έχουμε μια ισορροπημένη διατροφή. Επίσης, χρειαζόμαστε τους υδατάνθρακες για να προσλάβουμε την απαραίτητη ενέργεια της ημέρας.
Παρακάτω,λοιπόν, σας αποκαλύπτουμε τους καλούς υδατάνθρακες.

Κινόα

Δεν περιέχει γλουτένη, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και είναι γεμάτη με αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά όπως ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος και το μαγνήσιο. Η Κινόα είναι μια πλήρης πρωτεΐνη που προσφέρει εννέα απαραίτητα αμινοξέα ενώ εξακολουθεί να είναι χαμηλή σε θερμίδες. Η κατανάλωση κινόα προάγει την υγεία, την απώλεια βάρους και τη βελτίωση της υγείας.

 Κριθάρι

Το κριθάρι είναι πλούσιο σε βιταμίνες και ορυκτά ολικής αλέσεως που βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής και την πρόληψη των ασθενειών. Η πλούσια περιεκτικότητα σε χαλκό, φωσφόρο και μαγγάνιο του κριθαριού, το καθιστά εξαιρετικό για την υγεία των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης. Επίσης, είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, σε αμινοξέα και ευεργητικά ένζυμα. Έτσι, αποτοξινώνεται ο οργανισμός, μειώνεται το πρήξιμο στη κοιλιά και ενισχύεται το ανοσοποιητικό σύστημα.

 Όσπρια με υψηλή περιεκτικότητα πρωτεϊνης

Ορισμένα όσπρια, όπως τα μαύρα φασόλια, και οι φακές είναι μια εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεΐνης καθώς και βιταμίνες Β, όπως το φυλλικό οξύ, το οποίο σε βοηθά να παράγεις και να διατηρείς νέα υγιή κύτταρα. Τα όσπρια είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αποκτήσεις σίδηρο που καταπολεμά την κόπωση και προάγει την υγιεινή γνωστική λειτουργία. Είναι, επίσης, πλούσια σε φυτικές ίνες για υγιή πέψη. Τα φασόλια και τα μπιζέλια είναι το ιδανικό πρωινό για την απώλεια βάρους και τη συντήρηση.

Λαχανικά

Περιέχουν τις βασικές φυτικές ίνες, τις βιταμίνες και τα απαραίτητα αντιοξειδωτικά για να καταπολεμηθούν οι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τη αύξηση τού σωματικού βάρους, του καρκίνου και άλλων σοβαρών ασθενειών.

Αξίζει να τονίσουμε και μερικούς άλλους καλούς υδατάνθρακες όπως:
• Αβοκάντο
• Φρούτα
• Σπόροι Ζέας
• Δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης
• Καστανό ρύζι
• Βρώμη
• Βραστό αυγό
• Ξηροί καρποί
• Βραστή πατάτα

0 replies


Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *