ΠΑΓΩΤΟ (ΤΟ)

pagwto-5701-800x533-1

Μια λατρεμένη παιδική ανάμνηση που μετατρέπεται στο απόλυτο comfort food στην ενήλικη ζωή, το παγωτό έχει τους εποχιακούς λάτρεις του, αλλά και αυτούς που το καταναλώνουν όλο το χρόνο με τρέλα! Πιθανώς όσο και η σοκολάτα, το παγωτό είναι ένα τρόφιμο το οποίο δημιουργεί εξάρτηση σε τέτοιο βαθμό, που υπάρχουν ψυχολόγοι οι οποίοι ισχυρίζονται ότι όπως στους χρήστες ηρωίνης θα πρέπει να χορηγηθεί μεθαδόνη, έτσι και στους παγωτομανείς θα πρέπει να γίνει μια προσπάθεια απεξάρτησης με smoothies!

Το πρόβλημα με το παγωτό (το δικό μας πρόβλημα, όχι το δικό του) είναι ότι έχει θερμίδες… πολλές θερμίδες και ότι τρώγεται εύκολα… πολύ εύκολα! Μια μπάλα παγωτό μας δίνει περίπου 150-250 θερμίδες. Τα κύρια συστατικά του παγωτού είναι: το γάλα, κάποια λιπαρή ουσία που είναι συνήθως κρέμα γάλακτος ή βούτυρο, κάποια γλυκαντική ουσία όπως ζάχαρη ή υποκατάστατο, ίσως αυγό, καθώς και ορισμένα πρόσθετα πχ. χρωστικές, σταθεροποιητές, άρωμα, ξηροί καρποί, μπισκότο κλπ. Ανάλογα με την αναλογία στην οποία έχουν χρησιμοποιηθεί τα διάφορα υλικά, υπάρχουν και οι διάφοροι τύποι παγωτού:

  • κλασικό παγωτό (τζελάτο)
  • παρφέ: πλούσιο σε γεύση και σε βούτυρο, περιέχει συνήθως και πολλά αυγά
  • σορμπέ και γρανίτα: δεν περιέχουν γάλα και αποτελούνται από φρούτα και σιρόπι/ ζάχαρη με τη διαφορά ότι το σορμπέ έχει περισσότερη ζάχαρη, άρα και θερμίδες
  • παγωτό γιαούρτι: η μόδα που συνεχίζεται, παγωτό με βάση το γιαούρτι
  • παγωτό 0%: χρειάζεται προσοχή τι 0 είναι αυτό, δηλαδή μπορεί να περιέχει μηδενική ζάχαρη ή μηδενικό λίπος ή και τα δύο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε μας δίνει καθόλου θερμίδες

Είναι όμως τόσο επιβαρυντικό το παγωτό; Όχι το καημένο. Χάρη στο γάλα που περιέχει είναι πλούσιο σε ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο, βιταμίνες Α, D, E, K, και C. Επίσης, περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και είναι καλή πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας. Το σορμπέ και η γρανίτα δεν έχουν λιποδιαλυτές βιταμίνες, αλλά από την άλλη δεν έχουν λιπαρά, οπότε γλιτώνουμε τη χοληστερόλη! Το κύριο ζήτημα είναι η συχνότητα και η ποσότητα που καταναλώνουμε (όπως και σε όλα τα τρόφιμα). Η συνιστώμενη κατανάλωση είναι 2 παγωτάκια (προσοχή στο υποκοριστικό) ανά εβδομάδα.

Και επειδή στο εξωτερικό το έχουν εξελίξει το θέμα, έχουν βγάλει και ολόκληρες, χαριτωμένες δε λέω, θεωρίες για το πώς σχετίζεται η προσωπικότητα με τις προτιμήσεις για τις γεύσεις των παγωτών. Ενδεικτικά αναφέρονται τα χαρακτηριστικά όσων προτιμούν τις κλασικές γεύσεις:

  • βανίλια: περιπετειώδης, ριψοκίνδυνος, ιδεαλιστής, εσωστρεφής
  • φράουλα: προτιμάς να ακολουθείς από το να ηγείσαι, δεν επιδιώκεις τους προβολείς
  • σοκολάτα: ενθουσιώδης, δημιουργικός, ζωντανός, η ψυχή της παρέας
  • στρατσιατέλα: γενναιόδωρος, ανταγωνιστικός, κοινωνικός, ικανός 

Απολαύστε υπεύθυνα :p

Την Κλειώ την βρίσκεις και στο grafeiodiatrofis

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

3 Comments

Leave a Reply

Solve : *
4 + 24 =