Τρέχεις από το γραφείο στο σπίτι και από το σπίτι στο γυμναστήριο. Τα απογεύματά σου είναι όλο πήγαινε-έλα και τα πρωινά σου φευγαλέες στιγμές που ετοιμάζεσαι για δουλεία και που παίρνεις όπως-όπως πρωινό, άλλες φορές όρθια κι άλλες στο αμάξι. Ας μη συζητήσουμε καλύτερα για το βράδυ! Το πρόβλημα αυτό δεν είναι τόσο σύγχρονο όσο νομίζουμε, αφού σύμφωνα με το CNN οι σημερινοί άνθρωποι έχουν πολύ περισσότερο χρόνο απ’ όσο είχαν στο παρελθόν! Αν υποθέσουμε ότι οι παλιές νοικοκυρές έπλεναν τα ρούχα στο χέρι ένα προς ένα, ενώ σήμερα υπάρχει το πλυντήριο και άλλες συσκευές που ευκολύνουν τη ζωή μας, ο ελεύθερός μας χρόνος είναι πολύ περισσότερος απ’ όσο νομίζουμε. Συμπέρασμα: το πρόβλημα δεν είναι στην έλλειψη ελεύθερου χρόνου αλλά στην κακή διαχείριση του.

Για να γίνει  ζωή σου λίγο πιο ήρεμη, σου προτείνουμε τις λύσεις που εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψη σου ώστε να έχεις τον ελεύθερο χρόνο που χρειάζεσαι!

1. Καθόρισε την κατάστασή σου και τα θέλω σου

Αυτό ίσως είναι ένα από τα σημαντικότερα βήματα που έχεις να κάνεις. Το να καθορίσεις την κατάσταση που βρίσκεσαι αλλά και τα θέλω σου είναι μια κίνηση ρεαλισμού. Σταμάτα να ονειρεύεσαι βόλτα στα μαγαζιά ενώ δεν είναι εφικτό να την κάνεις. Θέσε προτεραιότητες που θα καθορίσουν τη διαχείριση του χρόνου σου. Η συμβουλή μας είναι να πάρεις μια ατζέντα όπου θα καταγράφεις κάθε βδομάδα αυτά που θέλεις να κάνεις και με σειρά προτεραιότητας. Αυτή η μια ώρα που σπαταλάς στο Instagram κάθε μέρα μπορεί να γίνει βόλτα στο πάρκο, στα μαγαζιά ή όπου αλλού θέλεις. Δραστηριότητες που πιστεύεις ότι δεν έχεις χρόνο να τις κάνεις, μπορεί να γίνουν πραγματικότητα αρκεί να βάλεις πρόγραμμα.

2. To-do list

Στο είπαμε άπειρες φορές. Η to-do list είναι αυτή που θα σε σώσει σε πολλές περιπτώσεις. Αρκεί στην καθημερινή σου λίστα να θέτεις μόνο τρεις βασικές υποχρεώσεις/δραστηριότητες που πρέπει να γίνουν, σύμφωνα με συμβουλές ειδικών διαχείρισης χρόνου. Μόλις τελειώσουν αυτές, ο υπόλοιπος χρόνος είναι δικός σου! Κάθε βδομάδα θέσε ένα me-time, που θα αποτελεί χρόνο αποκλειστικά για εσένα!

3. Πάρε βοήθεια

Εάν η προσωπική σου κατάσταση ακολουθεί το τρίπτυχο μητέρα – νοικοκυρά – εργαζόμενη, τότε σίγουρα χρειάζεσαι βοήθεια. Είναι λογικό ότι δεν μπορείς να τα κάνεις όλα μόνη σου και να έχεις και ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σου και αυτό είναι απολύτως κατανοητό. Πάρε τη βοήθεια του παππού και της γιαγιάς, μιας baby-sitter ή μιας κοπέλας για τις δουλειές του σπιτιού μια-δυο φορές την εβδομάδα. Τη βοήθεια κάποιου τρίτου, γενικά, που θα σου δώσει μια ανάσα ξεκούρασης ενώ παράλληλα δε θα παραλείψεις κάποια από τις υποχρεώσεις σου και θα απολαύσεις λίγο ελεύθερο χρόνο.

4. Δούλεψε έξυπνα

Μελέτες έχουν δείξει ότι κατανέμουμε περισσότερο χρόνο στις δουλειές μας απ’ όσο πραγματικά χρειάζεται. Αν για παράδειγμα έχεις έξι ώρες στη διάθεση σου για ένα project, θα σπαταλήσεις και τις έξι, ενώ στην πραγματικότητα μπορείς να το τελειώσεις μέσα στις πρώτες τρεις. Κακά τα ψέματα αυτό αποτελεί την πικρή αλήθεια. Σκέψου πόσες φορές έκανες μια εργασία για τη σχολή σου σπαταλώντας αρκετές ώρες, τις περισσότερες από τις οποίες χάζευες είτε στα social media είτε στο υπερπέραν! Προσπάθησε να είσαι πιο αυστηρή με τον εαυτό σου, δώσε μικρότερα deadlines και διαλείμματα και εκπαίδευσε τον εαυτό σου να εκπληρώνει μεγαλύτερα projects σε μικρότερα διαστήματα.

5. Χρησιμοποίησε τον ελεύθερο χρόνο ως κίνητρο

Αυτός είναι ένας τρόπος να κινηθείς γρηγορότερα και να ολοκληρώσεις τις υποχρεώσεις σου μια ώρα αρχύτερα. Σκέψου ότι όσο πιο νωρίς τελειώσεις τόσο περισσότερος θα είναι ο ελεύθερος χρόνος που θα έχεις στη διάθεση σου για να ξεκουραστείς, να πας βόλτες ή να κοιμηθείς. Κάνε τον ελεύθερο χρόνο κινητήρια δύναμη και κίνητρο και σταμάτα να τσεκάρεις το κινητό σου κάθε 15 λεπτά.

6. Ακολούθησε τα παρακάτω tips:

Ξύπνα νωρίτερα. Οι επιτυχημένοι άνθρωποι ξυπνάνε νωρίς. Κάνε το και θα εκπλαγείς από το πόσα πράγματα θα προλάβεις να κάνεις σε μια μέρα. • Ετοίμασε το outfit σου, την τσάντα σου και το φαγητό σου από το προηγούμενο βράδυ. • Μοιράσου με τους υπόλοιπους τις δουλειές του σπιτιού, κατάγραψε τι θα κάνει ο καθένας σε ένα post-it και κόλλησέ το στο ψυγείο. • Καθάριζε παράλληλα με την προετοιμασία του φαγητού σου. Μην τα αφήνεις όλα για μετά το τέλος του γεύματος σου. • Κάνε unsubscribe από e-mail που δε σου χρειάζονται και αποσπούν την προσοχή σου και τον χρόνο σου.

Διάβασε επίσης: 5 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου
feautured image: unsplash.com