TEST: ΝΙΩΘΕΙΣ ΕΘΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΦΑΓΗΤΟ;

article-new-thumbnail-ehow-images-a01-ud-18-overcome-food-addiction-800x800

Απάντησε τις ερωτήσεις δίνοντας ως πιθανές απαντήσεις:

ποτέ (σκορ 0)

1 φορά το μήνα (σκορ 1)

2-4 φορές το μήνα (σκορ 2)

2-3 φορές την εβδομάδα (σκορ 3)

περισσότερες από 4 φορές την εβδομάδα (σκορ 4)

  1. Πιάνω τον εαυτό μου να καταναλώνει ορισμένα φαγητά ενώ δεν πεινάω πια (ανώτατο σκορ 4)
  2. Ανησυχώ μήπως πρέπει να μειώσω ορισμένα τρόφιμα (ανώτατο σκορ 4)
  3. Αισθάνομαι κουρασμένος και νωθρός από την υπερκατανάλωση φαγητού (ανώτατο σκορ 3)
  4. Σπαταλάω χρόνο νιώθοντας άσχημα για κάποια τρόφιμα που παραέφαγα, αντί να διαθέσω χρόνο σε σημαντικές δραστηριότητες όπως: δουλειά, ξεκούραση, οικογενειακές ή φιλικές σχέσεις (ανώτατο σκορ 4)
  5. Έχω σωματικά συμπτώματα στέρησης, όπως εκνευρισμός και άγχος, όταν κόβω συγκεκριμένα φαγητά (εξαιρούνται τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη) (ανώτατο σκορ 3)
  6. Η διατροφική μου συμπεριφορά, μου προκαλεί πολύ άσχημη διάθεση (ανώτατο σκορ 3)
  7. Θέματα που σχετίζονται με τη διατροφή επηρεάζουν την ικανότητά μου να δράσω αποτελεσματικά στην καθημερινότητα (δουλειά, σπουδές, κοινωνικές ή οικογενειακές δραστηριότητες, ζητήματα υγείας) (ανώτατο σκορ 3) 

Απάντησε τις παρακάτω ερωτήσεις με ΝΑΙ ή ΟΧΙ

Τον τελευταίο χρόνο:

  1. Συνέχισα τις ίδιες διατροφικές συνήθειες παρ’ ότι μου προκαλούσαν συναισθηματικά ή και σωματικά προβλήματα
  2. Τρώγοντας την ίδια ποσότητα φαγητού, όπως στο παρελθόν, δεν παρατήρησα μείωση σε κάποια αρνητικά αισθήματα ή αύξηση της ευχαρίστησης (όπως παλιότερα)

Σύμφωνα με τους ερευνητές του Yale καλό θα είναι να προβληματιστείς ή να επισκεφτείς κάποιον ειδικό, αν έχεις απαντήσει στις ερωτήσεις 6 ή 7 με σκορ πάνω από 3 (2-3 φορές/ εβδομάδα ή συχνότερα) και αν έχεις ξεπεράσει το ανώτατο σκορ ή έχεις απαντήσει θετικά σε 3 από τις υπόλοιπες…

Η αλήθεια είναι πως το φαγητό επηρεάζει διάφορους νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλό μας, και επακόλουθα και τη διάθεσή μας. Το φαγητό ακόμη, είναι απόλαυση και πρέπει να το απολαμβάνουμε. Ας μη βιαστούμε ωστόσο, να βγάλουμε συμπεράσματα. Είναι πολύ απλοϊκό και ίσως και βολικό να θεωρήσουμε ότι είμαστε εθισμένοι στο φαγητό, γιατί με αυτόν τον τρόπο αφήνουμε το φαγητό να καθορίσει τη ζωή μας. Μια εσωτερική κουβέντα, μια ερώτηση πριν (και όχι μετά) από κάθε γεύμα (γιατί θέλω να φάω; πεινάω πραγματικά;), ένα ημερολόγιο με τα συναισθήματα και τις σκέψεις που συνοδεύουν την κάθε φορά που τρώμε, ίσως να αποκαλύψουν κάποια πράγματα που μπορεί να μη γνωρίζαμε για εμάς ή να βγάλουν κάποιο πρόβλημα στην επιφάνεια, το οποίο πνίγαμε μέσα σε νόστιμες μπουκιές.

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

Be first to comment

Solve : *
4 + 20 =