Τα 6 πράγματα που πρέπει να αποφεύγεις πριν τον ύπνο

Τα 6 πράγματα που πρέπει να αποφεύγεις πριν τον ύπνο

Εάν περνάς και εσύ ώρες στριφογυρίζοντας στο κρεβάτι πριν τελικά καταφέρεις να αποκοιμηθείς, πιθανότατα κάτι κάνεις λάθος. Πάμε να δούμε τα 6 πράγματα που θα ήταν φρόνιμο να αποφεύγεις για να απολαμβάνεις ποιοτικό και απολαυστικό ύπνο.

1. Το να τρώς βαριά και λιπαρά φαγητά.

Γυρίζεις από τη δουλειά και ανυπομονείς να βρεθείς με τους κολλητούς σου και να φάτε μερικά λαχταριστά burger λέγοντας τα νέα της εβδομάδας; Ναι, αυτό ίσως σου στερεί τον ύπνο σου. Το στομάχι σου θα πρέπει να καταβάλει τη διπλή προσπάθεια για να επεξεργαστεί και να χωνέψει ένα λιπαρό γεύμα, προκαλώντας σου αίσθημα δυσφορίας και δυσκολεύοντας πολύ τον οργανισμό σου να χαλαρώσει.

2. Το να έχεις ανοιχτή οθόνη ή φώς.

Το ανθρώπινο σώμα είναι προγραμματισμένο να “ξυπνάει” με την ύπαρξη του φωτός και να “αποκοιμιέται” όταν πέφτει το σκοτάδι. Έχοντας ανοιχτή τη τηλεόραση ή την οθόνη του υπολογιστή ως αργά ή τσεκάροντας τα social media με το κινητό σου, μπερδεύεις τους ρυθμούς του σώματός σου, κάνοντάς το να πιστεύει πως είναι ακόμη μέρα. Προτίμησε να διαβάζεις ένα βιβλίο ή να ακούς λίγη μουσική μετά τις 9 το βράδυ.

3. Η έντονη άσκηση.

Το να γυμνάζεσαι έχει πολλαπλά ωφέλη για το σώμα και το πνεύμα σου, όμως οι ορμόνες που παράγονται από την έντονη άσκηση “ξυπνούν” τις ορμόνες της ενέργειας και δεν ευνοούν τη χαλάρωση. Προτίμησε να κάνεις έντονη άσκηση τις πρωινές ώρες, δίνοντας ένα boost στον οργανισμό σου, και άσε τα μαθήματα yoga για τις απογευματινές ώρες.

4. Η κατανάλωση καφεΐνης ή αλκοόλ.

Μπορεί να ξέρεις ότι ο καφές σε κρατάει σε εγρήγορση, αλλά ξέρεις ότι το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα έχει και μια κούπα τσάι ή ένα ποτήρι κρασί λίγο πριν τον ύπνο; Αν έχεις ανάγκη ένα ζεστό ρόφημα προτίμησε λίγο χαμομήλι ή φασκόμηλο που θα σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις.

5. Το να δουλεύεις ως αργά.

Εάν έχεις μια μεγάλη συνάντηση το πρωί ή ένα έργο που αναμένεται στο τέλος της εβδομάδας, το να κάνεις κάποια εργασία μετά το βραδινό μπορεί να σε δυσκολέψει. Απλά φρόντισε να αφήσεις τη δουλειά μακριά τουλάχιστον μια ώρα πριν πάς για ύπνο για να δώσεις στον εγκέφαλο σου ένα διάλειμμα, ώστε να μπορείς να πάς να κοιμηθείς νιώθοντας ήρεμη.

0 replies


Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *