Ακούμε συνέχεια για καλούς και κακούς υπαλλήλους, συνεργάτες, πελάτες και εργοδότες. Το καλό και το κακό βέβαια είναι πολύ υποκειμενικά και σίγουρα όχι τόσο περιγραφικά όταν πρόκειται για ανθρώπους και δουλειά. Μάλλον αυτό που εννοούμε και ψάχνουμε από όλους, όσον αφορά τον εργασιακό τομέα τουλάχιστον, είναι ένα: επαγγελματισμός. Εύκολο να το λες, δύσκολο να το βρεις. Αλήθεια… Εσύ πόσο επαγγελματίας δείχνεις να είσαι τελικά;

epppwcvtzeo-helloquence

  1. Ευθύτητα

Ειλικρινείς και ξεκάθαρες συζητήσεις είναι το πρώτο και πιο βασικό σημάδι επαγγελματισμού. Κανείς δεν πρόκειται να εμπιστευτεί κάποιον που χάνει τα λόγια του ή φαίνεται να προσπαθεί να κρύψει πράγματα.

        2. Τακτ

Οι καλοί τρόποι, που μάλλον θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητοι, αλλά δυστυχώς ΔΕΝ είναι. Όσο φιλική ή στενή και αν είναι η σχέση σου με τους συνεργάτες σου, το να γίνεσαι αγενής μαζί τους κάθε άλλο παρά επαγγελματία σε κάνει να δείχνεις.

  1. Συνέπεια

Καταλαβαίνω ότι μπορεί να βρίσκεις δύσκολο το πρωινό ξύπνημα αλλά και το ότι μπορεί να υπάρχει πολύ κίνηση στο δρόμο που δεν είχες προβλέψει. Όμως ο σωστός επαγγελματίας δε στήνει ποτέ κάποιον που θεωρεί σημαντικό, ακόμη και εάν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεκινήσει τουλάχιστον 2 ώρες πριν το ραντεβού ή το meeting.

  1. «Καθαρά» social media

Μη ξεχνάς ότι στα social media δικτυώνεσαι όχι μόνο με φίλους και γνωστούς αλλά και με συναδέρφους και συνεργάτες. Κανείς δε πρόκειται να σε πάρει στα σοβαρά όταν το μόνο που μπορεί να βρει στο προφίλ σου είναι φωτογραφίες από μεθύσια ή ατελείωτα status για το πόσο μισείς τους πρώην σου.

  1. Υπομονή

Με νεύρα και πίεση δεν υπήρξε ποτέ σωστή συνεργασία. Όσο ανυπόμονος και εάν είσαι… συγκρατήσου! Εάν θέλεις πραγματικά να αναδείξεις τον επαγγελματισμό σου θα πρέπει να είσαι σε θέση να λειτουργείς υπό πίεση και να κρατάς τη ψυχραιμία σου… Ό,τι και αν συμβεί!

  1. Μνήμη

Τα ονόματα που πρέπει να συγκρατήσεις πιθανότατα είναι πολλά, αλλά δεν υπάρχει τίποτα πιο προσβλητικό από το να μη θυμάσαι αυτά των σημαντικών προσώπων με τα οποία συναναστρέφεσαι λόγω δουλειάς. Τι εννοείς όταν λες «δεν είναι όλοι τόσο σημαντικοί»; Αν  θες να ανέβεις πραγματικά στην εκτίμησή τους θα πρέπει να τους κάνεις να αισθάνονται ότι είναι.