Έχεις βγάλει το φίδι από την τρύπα στη δουλειά  (έχεις ηρεμήσει έναν θυμωμένο πελάτη, έχεις αναλάβει μια δύσκολη παρουσίαση ή πρότεινες την τελευταία στιγμή μια καινοτόμα ιδέα), νιώθεις φορτισμένη αλλά ταυτόχρονα περήφανη γι’ αυτό που έκανες. Ενώ, λοιπόν, περιμένεις να ακούσεις το πολυπόθητο μπράβο, ο εργοδότης σου κατευθύνεται προς το διπλανό γραφείο και συγχαίρει για κάποιο λόγο τον/τη συνάδελφό σου. Ορίστε;

Δυστυχώς πολλές φορές μπορεί να νιώσεις ότι οι προσπάθειές σου περνούν απαρατήρητες γιατί υπάρχουν άνθρωποι στο εργασιακό σου περιβάλλον οι οποίοι με κάποιο μυστηριώδη τρόπο καρπώνονται τον δικό σου κόπο, χωρίς κανέναν ενδοιασμό. Θα παρουσιάσουν σαν ιδέα τους τη δική σου, θα πάνε στο τέλος ενός meeting έχοντας στην ουσία προσφέρει τίποτα αλλά με έναν τρόπο θα κάνουν να φανεί ότι ήταν η ψυχή της ομάδας. Υπάρχουν τρόποι, όμως, να μπορέσεις να εξασφαλίσεις την αναγνώριση για τις ιδέες και τα επιτεύγματά σου, χωρίς να επιτρέψεις σε κανέναν να “κλέψει” αυτό που έχεις κερδίσει με την αξία σου.

Μη διστάζεις να γνωστοποιείς και να δίνεις έμφαση στα επιτεύγματα σου

Για τους άντρες είναι πιο εύκολο να το κάνουν αυτό από ό,τι οι γυναίκες. Παρόλο που πολλές γυναίκες χαρακτηρίζονται «αλαζονικές» στον χώρο εργασίας, η γυναικεία φύση έχει την τάση να υποσκάπτει τη θέση της και όχι να επαινεί αυτό που έχει καταφέρει. Δεν είναι κακό, όμως, όταν έχεις στα χέρια σου ένα project, να ενημερώνεις κάθε τόσο τον προϊστάμενό σου (και τους συναδέλφους σου) για την πρόοδό σου, χωρίς να περιμένεις να το ολοκληρώσεις και να περιμένεις να πάρεις τα εύσημα στο τέλος. Βεβαιώσου ότι υπάρχουν αποδείξεις για ό,τι κάνεις και φρόντισε να κάνεις αισθητή την ενασχόλησή σου με το εκάστοτε project.

Χρησιμοποίησε το «εγώ» και όχι το «εμείς»

Αυτό ισχύει για τις περιπτώσεις που έχεις κάνει την περισσότερη δουλειά. Γιατί ενώ μπορεί να πρόκειται για μια ομαδική συνεργασία, αν το 90% του αποτελέσματος υπάρχει χάρη σε εσένα, δεν είναι κακό μιλώντας για αυτό να χρησιμοποιήσεις το “εγώ” αντί του “εμείς”. Μπορεί να ενοχληθούν κάποιοι από τους συναδέλφους σου αλλά εσύ θα γίνεις πιο ισχυρή στα μάτια των προϊσταμένων σου. Αν συνεχίσεις με την τακτική του να καλύπτεις τους συναδέλφους σου, δεν θα μάθει ποτέ κανένας την πραγματική διάσταση των πραγμάτων και τη δουλειά που εσύ έχεις κάνει.

Μίλησε την κατάλληλη στιγμή

Φαντάσου κάποιος να συγχαίρει έναν συνάδελφό σου μπροστά σου για κάτι που έφερες εσύ εις πέρας. Προφανώς θα θυμώσεις μένοντας παράλληλα άφωνη. Εκείνη όμως είναι και η στιγμή που πρέπει να μιλήσεις ή το πολύ μέσα σε 5 λεπτά. Μην γίνεις επιθετική γιατί είναι πολύ πιθανό να χάσεις το δίκιο σου. Δείξε σεβασμό στους απέναντί σου αλλά φρόντισε να τραβήξεις το ενδιαφέρον στη δική σου δουλειά χωρίς να μειώνεις τον συνάδελφό σου κάνοντας, όμως, εμμέσως κατανοητό το ότι σε εσένα οφείλεται η επιτυχία αυτού του project.

Αντιμετώπισε όποιο θέμα προκύψει σαν επικεφαλής

Αν ένας συνάδελφος προσπαθεί να βάλει και τον εαυτό του σε αυτό που κάνεις εσύ χωρίς να έχει καμία άλλη ανάμειξη, απλά για να αναγνωριστεί η συμμετοχή του σε ένα ακόμη project, μη τον αφήσεις. Πάρε πρωτοβουλία, φέρσου διπλωματικά και πες του ότι ξέρεις ότι αποκλείεται να το έκανε εσκεμμένα αλλά το project δεν χρειάζεται επιπλέον δυναμικό. Τώρα αν συνεχίσει με την ίδια τακτική στο μέλλον, καλό θα ήταν να μιλήσεις με κάποιον ανώτερό σου για αυτό το ζήτημα.

Διάβασε επίσης: 17 πράγματα που σου σπάνε τα νεύρα στο γραφείο
featured image: unsplash.com