ΟΤΑΝ ΤΟ ΣΩΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ

Ο οργανισμός μας αντιδρά όταν τον παραμελούμε και ειδικά όταν αδιαφορούμε για τη διατροφή μας. Και το δείχνει, όπως αυτός μπορεί… Τα σημάδια αλήθεια τα βλέπουμε;

mpananes-mallia-lampsi-mallion

Παρακάτω θα βρείτε κάποια μικρά συμπτώματα που πιθανώς υποδηλώνουν κάποιες μεγάλες ελλείψεις:

  • Κρύα χέρια: έλλειψη σιδήρου, πιθανή αναιμία.

Πηγές σιδήρου: κόκκινο κρέας, θαλασσινά, συκώτι, όσπρια, αποξηραμένα φρούτα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά

  • Λευκά σημάδια ή ραβδώσεις στα νύχια, αλλαγές στο αίσθημα της γεύσης και της όσφρησης: έλλειψη ψευδαργύρου
  • Ραγάδες: έλλειψη ψευδαργύρου, χαλκού

Πηγές ψευδαργύρου: κρέας, μανιτάρια, σύκα, οστρακόδερμα και μαλάκια, φύτρο δημητριακών, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηροί καρποί

Πηγές χαλκού: εντόσθια, κακάο, κρέας, όσπρια. δημητριακά ολικής άλεσης

  • Υπερκεράτωση του δέρματος (σκλήρυνση της ανώτερης στοιβάδας), ξηροφθαλμία: έλλειψη βιταμίνης Α

Πηγές βιταμίνης Α: συκώτι, βούτυρο, γαλακτοκομικά πλούσια σε λίπος, αυγά

oranges.JPG_b

  • Μικρο-πληγές που δεν κλείνουν εύκολα: έλλειψη βιταμίνης C

Πηγές βιταμίνης C: εσπεριδοειδή, πιπεριά, λάχανο, ντομάτα, μαϊντανός, κουνουπίδι, μπρόκολο, ακτινίδιο, φράουλα, ροδάκινο

  •  Κράμπες (κυρίως στις γάμπες): έλλειψη μαγνησίου

Πηγές μαγνησίου: πράσινα λαχανικά, χόρτα, ξηροί καρποί, μπαχαρικά, κακάο, καφές, τσάι, θαλασσινά, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης

  • Ξεφλούδισμα δέρματος: έλλειψη βιταμίνης Β6

Πηγές βιταμίνης Β6: κρέας, ψάρια, θαλασσινά, πουλερικά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πατάτες, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης

  •  Ραγάδες στη γωνία του στόματος ή φλεγμονές στα χείλη ή στο στόμα: έλλειψη βιταμίνης Β2

Πηγές βιταμίνης Β2: γάλα, συκώτι, μανιτάρια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, δημητριακά

  • Σακούλες κάτω από τα μάτια: υπερβολική κατανάλωση νατρίου

Πηγές νατρίου: αλάτι, επεξεργασμένα τρόφιμα

Το θέμα είναι να ακούσουμε τον οργανισμό μας και να φροντίσουμε να χρησιμοποιήσουμε τα σημάδια που μας δίνει. Μπορεί η καθημερινότητα να μας αποπροσανατολίζει και να μην προλαβαίνουμε να αντιληφθούμε τι ακριβώς μας συμβαίνει αλλά καλό είναι να δράσουμε πριν να είναι αργά. Το σώμα είναι έξυπνο και φροντίζει να προειδοποιεί. Δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε. Το πιο έξυπνο πράγμα που έχουμε να κάνουμε κι εμείς από την πλευρά μας, είναι να φερθούμε με σεβασμό προς το σώμα που θα έχουμε για πάντα.

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

Be first to comment

Solve : *
8 × 6 =