ΟΙ ΤΡΟΦΕΣ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ

Λίγη ματαιοδοξία εν μέσω άνοιξης επιτρέπεται; Επιτρέπεται λέω εγώ.

strawberries-blueberries-bag-beautiful-food-vintage-photo-photography-sweet-hungry-Favim.com-461945

Η ομορφιά κρύβεται μέσα μας και πραγματικά ορισμένα άτομα είναι πολύ εντυπωσιακά χάρη στην αυτοπεποίθηση, την ευτυχία ή την ηρεμία που νιώθουν. Δεν είναι κακό όμως να βάλουμε κι εμείς λίγο το χεράκι μας.

Η διατροφή μας αντανακλάται στο σώμα μας και συγκεκριμένα στο δέρμα, τα μαλλιά και τα νύχια!

Ποια είναι όμως τα διατροφικά στοιχεία που επηρεάζουν την εμφάνισή μας;

μαλλιά:

  • βιταμίνη Α: διατηρεί την υγεία των μαλλιών, καθώς είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη όλων των κυττάρων, άρα και των μαλλιών. Η έλλειψή της μπορεί να κάνει τα μαλλιά περισσότερο εύθραυστα και να οδηγήσει μέχρι και σε αλωπεκία
  • σίδηρος: μεταφέρει το οξυγόνο στο σώμα και η έλλειψή του προκαλεί τριχόπτωση
  • βιταμίνη C: βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου και συμμετέχει στο σχηματισμό του κολλαγόνου. Το κολλαγόνο βρίσκεται στη ρίζα των μαλλιών.
  • πρωτεΐνες: η δομική μονάδα των μαλλιών είναι η κερατίνη. Η κερατίνη είναι πρωτεΐνη
  • ψευδάργυρος: είναι συστατικό της κερατίνης, του «υλικού» των μαλλιών
  • βιοτίνη: συμβάλλει στην υγεία και την ανάπτυξη των μαλλιών
  • φυλλικό οξύ και Β12: συμμετέχουν στο σχηματισμό των μαλλιών και σε έλλειψή τους παρατηρείται αναιμία και επακόλουθα τριχόπτωση 

δέρμα:

  • βιταμίνη Α: διατηρεί την ελαστικότητα του δέρματος
  • βιταμίνη Β:   διατηρεί την ομαλή λειτουργίας του δέρματος (συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας της λίπανσης του δέρματος)
  • βιταμίνη C:  διατηρεί το κολλαγόνο και βοηθά στη γρήγορη επούλωση των πληγών
  • βιταμίνη Ε: έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, προλαμβάνει τη γήρανσης του δέρματος και ενισχύει την αντοχή του κατά της ηλιακής ακτινοβολίας
  • σελήνιο: μειώνει την καταστροφική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα. Χαμηλά επίπεδα σεληνίου στο αίμα συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του δέρματος
  • ψευδάργυρος:  διατηρεί το  κολλαγόνο και την ελαστίνη
  • φλαβονοειδή: παρέχουν αντιοξειδωτική δράση 

νύχια:

  • σίδηρος: είναι υπεύθυνος για την ανθεκτικότητα των νυχιών
  • ψευδάργυρος: μειώνει την εμφάνιση των άσπρων στιγμάτων
  • ασβέστιο: προφυλάσσει από το ξεφλούδισμα των νυχιών
  • φυλλικό οξύ: η έλλειψή του προκαλεί στίγματα καφέ ή κόκκινα
  • πρωτεΐνες: είναι το συστατικό από το οποίο αποτελούνται τα νύχια 

Πηγές:

βιταμίνη Α (μαργαρίνη, ιχθυέλαια, συκώτι, κρόκος αυγού)

βιταμίνη Ε (σολωμός , όσπρια, αμύγδαλα, φυλλώδη λαχανικά, ελαιόλαδο, σησαμέλειο)

βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, ντομάτες, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο, σπανάκι)

σίδηρος (κρέας κυρίως κόκκινο, ψάρια, πουλερικά, ξηροί καρποί, όσπρια, στρείδια, μύδια, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα)

ψευδάργυρος (οστρακοειδή, γαλοπούλα, μανιτάρια)

σελήνιο (σιτάρι, σουσάμι, δημητριακά ολικής άλεσης)

βιοτίνη (αυγά, σολομός, κουνουπίδι, αβοκάντο, ξηροί καρποί)

φυλλικό οξύ (όσπρια, πράσινα λαχανικά, βρώμη, πορτοκάλι)

Β12 (ψάρια, γαλακτοκομικά. αυγά)

φλαβονοειδή (τσάι, φράουλες, κρεμμύδια, μήλα, σταφύλια, μπρόκολο, σπανάκι, μπανάνες, πατάτες, κόκκινο κρασί)

πρωτεΐνες (κυρίως κρέας, ψάρι, αυγά, όσπρια, γαλακτοκομικά)

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

Be first to comment

Solve : *
11 + 3 =