mood boards-savoir ville (2)

Ανεξάρτητα από το επάγγελμα του καθενός μας, όλοι μας επί καθημερινής βάσης, αναζητούμε τρόπους να φανούμε αντάξιοι των απαιτήσεων, για κάθε νέο project  που προκύπτει. Αναφέρομαι σε όλες εκείνες τις “ιδιαίτερες” στιγμές που κοιτάμε το ταβάνι, στριφογυρίσουμε το μολύβι στα δάχτυλα μας, πηγαινοερχόμαστε αρκετές δεκάδες φορές κατά το μήκος του χώρου εργασίας μας, αναζητώντας την πολυπόθητη εκείνη ιδέα. Πρόκειται για ένα είδος δημιουργικής αλλά και τρομερά απαιτητικής διαδικασίας, η οποία μεταβαίνει από την αρχική σύλληψη μέχρι και την τελική της μορφή, μεταλλασσόμενη τόσο αισθητικά όσο και ιδεολογικά.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στάδια κατά την αναζήτηση θέματος, είναι η έρευνα, η συλλογή και η διαχείριση των επιλεγμένων στοιχείων, που συνδέονται άμεσα ή αντιπροσωπεύουν κάθε νέο project. Πρόκειται για μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, η οποία μεταξύ άλλων, καθορίζει το επίπεδο της τελικής εκδοχής, προσδιορίζοντας τα “υλικά” και δημιουργώντας  μια θεμελιακή βάση για όλη τη μετέπειτα διαδικασία. Ένα σημειωματάριο, ένας λευκός καμβάς σε οποιοδήποτε σχήμα, ένας τοίχος του εργαστηριού ή του σπιτιού μας, αποκτά σταδιακά τη μορφή ενός μωσαϊκού με στοιχεία φωτογραφιών, υλικών, υφασμάτων, χρωμάτων, ιστορικών αναφορών, τέχνης, μουσικής δημιουργώντας το λεγόμενο mood board.

Αν παρατηρήσει κανείς ένα mood board, από το πρώτο στοιχείο που θα κολληθεί πάνω του, μέχρι και το σημείο που θα έχει καλυφθεί ολόκληρο, προκύπτει μια ξεκάθαρη προσωπική αισθητική, πού μέσα από την αναζήτηση και συγκέντρωση των υλικών, αντανακλά ξεκάθαρα τον εσωτερικό κόσμο του κάθε δημιουργού, καθώς επίσης και το ιδιαίτερο τρόπο που έχει επιλέξει να τα παρουσιάσει. Καθώς λοιπόν, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κανόνας για το πως δημιουργείται ένα mood board, όλη η “ρευστότητα σύνταξης” καθορίζεται και επηρεάζεται από τη πολυφασματικότητα της έρευνας και των υλικών που επιλέγονται αλλά και που απορρίπτονται. Στο σημείο αυτό ας προσπαθήσουμε να αναλογιστούμε πόσο απέχει από τη θεωρία στην πράξη, το να θέσεις μια ιδέα σαν κεντρικό θέμα και να την εξελίξεις, παρουσιάζοντας ένα πλήθος από διαφορετικές εκδοχές της, που στο συνολικά όμως θα αποπνέουν αρμονία.

mood boards-savoir ville (1)

Ο κυριότερος λόγος που μια βασική-κεντρική ιδέα, για τη δημιουργία μιας συλλογής ρούχων, καλείται να εμβαθύνει ολοένα και περισσότερο στις ανάγκες της εποχής και του ανθρώπου, περικλείεται στον ορισμό της σύγχρονης μόδας. Σε μια περίοδο που όλοι μας βασίζουμε τις επιλογές μας και καλύπτουμε τις ανάγκες μας μέσα από την επιλογή “προϊόντων” που αντικατοπτρίζουν τα θέλω μας και τις πεποιθήσεις μας, αναλογιστείτε πόση μεγάλη βαρύτητα έχει για το καθένα μας, το ρούχο που θα επιλέξει. Κάθε κομμάτι ύφασμα, κάθε ραφή και κάθε πατρόν συλλογής, καλείται να πρεσβεύει κάτι πολύ περισσότερο από ένα καλόγουστο και καλαίσθητο οπτικό θέαμα.

Η σύγχρονη μόδα, καλείται να αφουγκράζεται τη διαφορετικότητα της κάθε εποχής και να παρουσιάζει στο εκάστοτε απαιτητικό κοινό της, ιδέες που μέσα από την έρευνα και την εξέλιξη τους, δημιουργούν concepts έτοιμα να δώσουν περισσότερες και βαθύτερες απαντήσεις, σε όσους εξακολουθούν να πιστεύουν πως η μόδα εξακολουθεί να οριοθετείται σε ρούχα που καλύπτουν τη ανθρώπινη γύμνια. Αν λοιπόν την επόμενη φορά που θα συναντήσετε “ακατανόητη” μόδα στο ξεφύλλισμα κάποιου περιοδικού ή κατά την περιήγηση σας στο διαδίκτυο, πριν αλλάξετε (ιστό)σελίδα, προσπαθήστε να αντιληφθείτε το γιατί… Ίσως τότε αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε πως ο ορισμός μιας ενδιαφέρουσας στιλιστικής επιλογής, περικλείει πολύ περισσότερα στοιχεία από ότι παλαιότερα.