office-space-beautiful-candles

Πώς να απογειώσεις το LinkedIn προφίλ σου

Ψάχνεις κι εσύ δουλειά και ανανεώνεις συνεχώς το βιογραφικό σου; Ψάχνεις τρόπους να το κάνεις να φαίνεται πιο γεμάτο, πιο επαγγελματικό και ούτω καθεξής; Σου έχουμε τη λύση.

Το LinkedΙn είναι ένας πολύ έξυπνος τρόπος να κάνεις επαφές με τον επαγγελματικό σου περίγυρο αλλά και να αναζητήσεις εργασία. Πρόκειται για ένα online βιογραφικό και θυμίζει πολύ τα αγαπημένα μας social media, καθώς διαθέτει συνομιλίες και ειδοποιήσεις. Επιπλέον, μέσω αυτού, είσαι σε θέση να  επικοινωνήσεις με ανθρώπους που κάνουν τη δουλειά των ονείρων σου ή ακόμα και να, εξερευνήσεις άλλους τομείς που θα σε ενδιέφερε να ασχοληθείς στο μέλλον.

Μέχρι στιγμής, υποθέτω πως θα σου αρέσει αυτή η ιδέα. Ωστόσο, δεν αρκεί μόνο να φτιάξεις ένα προφίλ στο LinkedIn. Όσο περισσότερο το προσέξεις, τόσο περισσότερο θα τραβήξεις τα –επαγγελματικά- βλέμματα.  Ας δούμε λοιπόν, μερικά από τα βήματα που θα απογειώσουν το επαγγελματικό σου προφίλ:

  1. Διάλεξε μια καθαρή και επαγγελματική φωτογραφία προφίλ. Είναι 7 φορές πιο πιθανό να επισκεφτούν το προφίλ σου, με μια σωστή φωτογραφία να δεσπόζει σε αυτό. Δεν χρειάζεται να έχει πολλά, αλλά αντίθετα, να είναι σαφής, κατάλληλη και να δείχνει καθαρά ποιος/α είσαι. Προτίμησε να έχεις φόντο ένα απαλό background ή να εστιάσεις στο πρόσωπο σου, φτιάχνοντας το επαγγελματικό σου πορτρέτο.
  2. Κάνε τον «τίτλο» σου να τραβήξει τις εντυπώσεις. Το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξουν οι επισκέπτες του LinkedIn είναι η θέση σου, ο τίτλος σου, η δουλειά σου-πες το όπως θέλεις-. Μπορείς να το προσαρμόσεις και λίγο, σε λογικά πλαίσια πάντα. Σημαντικό είναι συμπεριλάβεις που δουλεύεις και τι θέση έχεις αναλάβει εκεί, κάνοντας έτσι ξεκάθαρο σε καθέναν που επισκέπτεται τη σελίδα σου, τι είναι ακριβώς αυτό που κάνεις.
  3. Έλεγξε τις επαφές σου. Στις πληροφορίες των επαφών σου, μπορείς να προσθέσεις τα social media προφίλ σου, ιστοσελίδες αλλά και ηλεκτρονικές διευθύνσεις, αφού πρώτα έχεις κάνει τον έλεγχο σου για οτιδήποτε αντιεπαγγελματικό, πχ σχόλια στη φωτογραφία προφίλ του Facebook.
  4. Φτιάξε ένα πολύ καλό βιογραφικό. Σχεδίασε ένα σύντομο και «γλυκό» βιογραφικό, απαριθμώντας τα κατορθώματα σου σε κουκίδες. Το κλειδί σε ένα καλό βιογραφικό είναι να είσαι απλά άνθρωπος. Χρησιμοποίησε λοιπόν άφοβα πρώτο πρόσωπο για να περιγράψεις τον εαυτό σου και άσε την προσωπικότητα σου να λάμψει ελεύθερα.
  5. Πρόσθεσε ό,τι έξτρα έχεις κάνει. Αν έχεις συμμετάσχει ή ασχοληθεί με κάποιο πρότζεκτ, θα ήταν καλό να το αναφέρεις όπως επίσης και, τα μέσα που χρησιμοποίησες για την ολοκλήρωση του. Μπορείς επιπλέον, να συμπεριλάβεις συνεργασίες που έχεις κάνει, αναφορές, αναρτήσεις σε blogs ή ακόμα και κάτι εθελοντικό, κάνοντας έτσι πιο ενδιαφέρουσα και αξιόπιστη τη σελίδα σου.
  6. Δικτυώσου. Είναι πολύ σημαντικό να γίνεις μέλος σε ομάδες και να αξιοποιήσεις το LinkedIn για τη δικτύωση σου, να στείλεις μηνύματα με άλλα μέλη της ομάδας, να ρωτήσεις, να συμβουλευτείς καθώς και, να ενημερωθείς για επερχόμενα events στον τομέα σου, ή απλώς για να επικοινωνήσεις με τους γύρω σου. Αν δεν είσαι πολύ άνετος με αυτό, μπορείς απλά να γίνεις μέλος σε κάποια ομάδα, να ακολουθήσεις διαφημίσεις ή εταιρίες και έτσι να ενημερώνεσαι για το πότε γίνονται προσλήψεις, να επικοινωνήσεις με άτομα που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα με εσένα ή μπορείς επίσης, να προσθέσεις κάποια από τα πιστεύω σου ή σκοπούς που τα εκπληρώνουν. Ειδικά η προσθήκη των τελευταίων στο προφίλ σου, θα προσελκύσει περισσότερο κάποιον οργανισμό ή επιχειρηματία, καθώς δείχνει ότι έχεις πάθος και ενδιαφέρον και για πράγματα εκτός δουλειάς.
  7. Μάζεψε υποστηρικτές. Το LinkedIn λειτουργεί με μια «πάρε-δώσε» φιλοσοφία. Αν υποστηρίξεις τους άλλους, τότε θα λάβεις κι εσύ το ίδιο. Επικοινώνησε με άτομα που γνωρίζεις και δουλεύεις μαζί τους και κάνε τους θετικά σχόλια για τις ικανότητες που έχουν καταγράψει στη σελίδα τους. Το πιο έξυπνο είναι να παίρνεις συστάσεις. Συνήθως, αν προτείνεις άτομα που έχετε δουλέψει μαζί, θα σε προτείνουν κι αυτοί. Μια σύντομη αναφορά σχετικά με το γιατί προτείνεις το συγκεκριμένο άτομο σε κάποια εταιρία, είναι το μόνο που έχεις να κάνεις. Δεν είναι ανάγκη να «ξεπουληθείς». Υποστήριξε και σύστησε μόνο άτομα που πραγματικά πιστεύεις και εμπιστεύεσαι. Όσο πιο πολλά τόσο πιο υψηλά πάει το προφίλ σου!

Τέλος, το κλειδί δεν είναι να παρουσιάσεις μια τέλεια εκδοχή του εαυτού σου, που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Αντίθετα, αυτό που σου προτείνουμε είναι να πάρεις αυτό που έχεις και να το παρουσιάσεις έξυπνα στον επαγγελματικό/κοινωνικό σου περίγυρο. Εξάλλου, το θέμα είναι να προσαρμόζεσαι και όχι να είσαι τέλειος.

0 replies


Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *