Κινητρα για να Κανουμε Διαιτα

Για ποιο λόγο κάνει κάποιος δίαιτα; Ναι, η προφανής απάντηση είναι για να χάσει βάρος, αλλά για ποιο λόγο; Για λόγους υγείας; εμφάνισης; κοινωνικής πίεσης; Και αν έχει ξεκαθαρίσει το γιατί το πήρε απόφαση, τότε γιατί αρκετές φορές αποτυγχάνει; Η αλήθεια κρύβεται στη διαφορά των λογικών λόγων (βλ. πονάει η μέση μου και πρέπει να χάσω βάρος) από τα πραγματικά προσωπικά κίνητρα που έχουν διάρκεια στο χρόνο (μου είναι σημαντικό να ξαναπαίξω tennis και επειδή πονάει η μέση μου δεν μπορώ, άρα θα πρέπει να χάσω βάρος για να τα καταφέρω).

Οι λόγοι λοιπόν, υπάρχουν πάντα πίσω από μια δίαιτα και είναι και ξεκάθαροι. Είναι πολύ σημαντικό όμως, το γιατί επέλεξε ο καθένας τη συγκεκριμένη στιγμή να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα διατροφής, ποιό σκουληκάκι στριφογύρισε στο στομάχι του και τον κινητοποίησε και κατά πόσο αυτό θα κρατήσει. Το λάθος που κάνουμε συχνά οι διαιτολόγοι είναι ότι προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κίνητρα για κάποιον, χρησιμοποιώντας τους δικούς μας επιστημονικούς λόγους. Για παράδειγμα η φράση «προδιαθεσικοί παράγοντες για σάκχαρο και καρδιαγγειακά νοσήματα» μπορεί να ακούγεται τρομαχτική, αλλά στην πραγματικότητα ίσα που ακουμπάει τα αυτιά όποιου δεν έχει πάρει την πραγματική απόφαση από μόνος του!

Αυτό το μόνος του είναι που κάνει τη διαφορά. Το κίνητρο για να κρατήσει πρέπει να πηγάζει από εμάς τους ίδιους και να μην έχει καμία σχέση με τους γύρω μας. Χωρίς να είμαστε αυστηροί με τον εαυτό μας, το κίνητρο μπορεί στην πορεία να αλλάξει. Μπορεί να βαρεθούμε και καλό είναι πριν φτάσουμε στις τύψεις της αποτυχίας, να αποδεχτούμε ότι οι λόγοι για τους οποίους θέλουμε να κάνουμε δίαιτα εξακολουθούν να υπάρχουν, αλλά το κίνητρο κάπου χάθηκε. Ίσως και να φταίει και το γεγονός ότι αργά ή γρήγορα εξοικειωνόμαστε με το πρόγραμμα διατροφής και από τη στιγμή που το μαθαίνουμε απ΄ έξω, δε μας ιντριγκάρει για να το συνεχίσουμε. Εκεί λοιπόν, είναι η στιγμή να κάνουμε κάποια αλλαγή, να δοκιμάσουμε κάποια καινούρια συνταγή ή να αρχίσουμε κάποια καινούρια δραστηριότητα. Το να ενημερωθούμε επίσης, για το πώς λειτουργεί αυτή η διατροφή για το σώμα μας είναι πολύ πιθανό να μας βοηθήσει να ανακτήσουμε το κίνητρό μας.

Δεν είναι τυχαίο που έχουν γραφτεί χιλιάδες inspirational quotes για τη δίαιτα και τον υγιεινό τρόπο ζωής και παρ’ όλο που πολλά από αυτά φαίνονται χαζοχαρούμενα, ποτέ δεν ξέρεις τι θα λειτουργήσει για τον καθένα. Παρακάτω κάποια αρκετά «επιτυχημένα»:

 mot 1

mot 2

mot 3

mot 4

mot 5

και όταν όλα αποτυγχάνουν:

 mot 6

*Ας αποφύγουμε μόνο τη φωτογραφία της Στικούδη ή του Ρουβά πάνω στο ψυγείο, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι η διαρκής σύγκριση, η οποία είναι, ας πούμε, άδικη… Αν προσπαθούμε και δε βλέπουμε το αποτέλεσμα της φωτογραφίας το πιο πιθανό είναι να ξανακυλήσουμε.

www.facebook.com/grafeiodiatrofis

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

Be first to comment

Solve : *
7 − 4 =