Κεφαλαιο Εφαρμογη

2

“Fashion is Architecture: it is a matter of proportions” Coco Channel  

Πιθανότατα αναφερόμαστε σε ένα ζήτημα υψίστης σημασίας για τη μόδα, αλλά κυρίως για τις γκαρνταρόμπες όλων μας. Ο τρόπος με τον οποίο όλοι μας προσεγγίζουμε την εικόνα του στιλ που έχουμε επιλέξει, καθορίζεται και επηρεάζεται από ένα σύνολο λεπτομερειών που είτε το αναδεικνύουν, είτε το προσγειώνουν. Ο πρωταγωνιστικός ρόλος στις παραπάνω “λεπτομέρειες” ανήκει σαφέστατα στην εφαρμογή, στον τρόπο δηλαδή με τον οποίο τα ρούχα που επιλέγουμε να φορέσουμε, φιλοξενούν όχι απλά σωστά αλλά ιδανικά το περίγραμμα του σώματος μας.

Αξίζει να γνωρίζουμε όλοι μας πως ο τρόπος με τον οποίο οι σχεδιαστές πειραματίζονται και αλλάζουν αναλογίες και σιλουέτες ανά season, είναι ο κυριότερος λόγος που η μόδα εξακολουθεί να είναι ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον, γεγονός που μας κάνει να συνεχίζουμε να επενδύουμε το εισόδημα μας σε εκείνη. Από τη στιγμή λοιπόν που από τις πασαρέλες αναδεικνύονται τα trends, ο καθένας από εμάς προσπαθεί με ή χωρίς επιτυχία , να προσαρμόσει την τάση που τον/την αντιπροσωπεύει περισσότερο, πάνω στο σώμα του/της. Ανεξάρτητα λοιπόν από τον ενθουσιασμό, το εισόδημα και τον σωματότυπο μας, καλούμαστε να δεχτούμε μια απλή αλήθεια. Υπάρχουν δυο είδη ρούχων στο γαλαξία της μόδας, αυτά που κολακεύουν τις αναλογίες και το σώμα μας και εκείνες που απλούστατα δεν το κάνουν.

Η εφαρμογή πιθανότατα να ακούγεται κάτι δεδομένο και απλό, αλλά εγκυμονεί κινδύνους καθώς η τελική της ένταση επηρεάζεται από παράγοντες κατασκευής, υφάσματος, πατρόν και κυρίως επιλογής! Πιο απλά αν το ρούχο που κέρδισε την προσοχή μας, δεν είναι κολακευτικό πάνω μας, ποιος ο λόγος να το φορέσουμε και περισσότερο ποιος ο λόγος να το αγοράσουμε;

‘Αξιο αναφοράς επίσης είναι το μέγεθος μας, που μπορεί να αυξομειώνεται κατά τη διάρκεια της ζωής μας χωρίς όμως να μεταβάλλεται σα σχήμα ο σωματότυπος μας! Την επόμενη λοιπόν φορά που θα φορέσουμε το παντελόνι ή το σακάκι που μας φλέρταρε μέσα από μια βιτρίνα, ας σταθούμε μπροστά στο καθρέφτη και ας παρατηρήσουμε το τρόπο που εφαρμόζει πάνω μας ( ιδανικά με τη χρήση τακουνιών) περιστρέφοντας το σώμα μας ώστε να δούμε αν αντιδρά το ίδιο καλά κατά την κίνηση μας. Είναι κάτι που ” τραβάει ” στα πλαϊνά; Κάτι που ” ζαρώνει ” μπροστά; Υπάρχει “κενό” στο ύψος της μέσης μας; Στο σακάκι υπάρχει κάτι που “κρέμεται” στο πίσω μέρος της πλάτης χωρίς να αγκαλιάζει σωστά τους ώμους; Τα κουμπιά “τραβάνε” όταν το σακάκι μας είναι κλειστό;

Το μήκος των μανικιών βρίσκεται στο επιθυμητό ύψος; Γενικότερα οτιδήποτε επιλέγουμε να φορέσουμε, δίνουμε μέγιστη προσοχή στις περιοχές που υπάρχουν κουμπιά, στο ύψος του στήθους, στις γραμμές που σχηματίζονται από τη χρήση σουτιέν κάτω από τα χέρια και στην πλάτη, στην περιοχή των μανικιών και των ώμων και στο ύψος του στομαχιού με ιδιαίτερη έμφαση στους γοφούς.

Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει ο αέρας και ο ιδιαίτερα προσωπικός τρόπος με τον οποίο θα συνδυάσουμε να φορέσουμε ότι μας ευχαριστεί εκείνη τη περίοδο. Άλλωστε θυμηθείτε πως η μόδα μπορεί να μας κάνει καλύτερους ανθρώπους γιατί αναδεικνύει με κάθε τρόπο τη διάθεση μας να πειραματιζόμαστε, κάνοντας ακόμη και λάθη μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό για εμάς αποτέλεσμα.

Yorgos Pantazonas www.stylists.gr

Με καταγωγή από τη Σούρπη του Βόλου, εγκαταστάθηκα στην Αθήνα τα τελευταία 12 χρόνια. Κατά την περίοδο αυτή σπούδασα Fashion Styling, Fashion Marketing και Visual Merchandising ενώ αργότερα ασχολήθηκα και με τη φωτογραφία. Η μόνιμη διάθεση για πειραματισμό και η διαρκής ανάγκη εξέλιξης, με έφεραν σε επαφή με εξίσου δημιουργικούς και ανήσυχους ανθρώπους, όπου οι συνεργασίες μαζί τους, μου επιβεβαίωσαν πως ακολουθώ μια κατεύθυνση απόλυτης προσωπικής ικανοποίησης. Αυτή την περίοδο δραστηριοποιούμαι στο χώρο της παρουσίασης ρούχων και διδάσκω Visual Merchandising στη Pansik. Η καθημερινή μου έρευνα για έμπνευση, στον τομέα της μόδα, και της τέχνη βρίσκεται διαθέσιμη στις ιστοσελίδες μου, www.stylists.gr & www.merchandising.gr. Ο ελεύθερος μου χρόνος είναι μοιρασμένος ανάμεσα στη βιβλιοφαγία, την αναρρίχηση και το ποδήλατο στην πόλη.

2 Comments

  • Reply November 6, 2013

    Δημήτρης Π.

    Κάποιο σχόλιο σχετικά με τα νούμερα έχουμε ??
    Που τα “παραδοσιακά” μεγέθη Medium & Large τείνουν να εξαφανιστούν ή να γίνουν Large & XL αντιστοίχως ?

  • Reply November 6, 2013

    Yorgos Pantazonas

    Δημήτρη καλησπέρα. Δυστυχώς ή ευτυχώς τα ” φυσιολογικά ” παλιά μεγέθη εξακολουθούν να υπάρχουν. Επειδή κάθε εταιρεία χρησιμοποιεί τις αναλογίες μεγεθών που ταιριάζουν περισσότερο στο εύρος των πελατών που τους ενδιαφέρει, υπάρχει μεγάλη ποικιλία και φυσικά διαφορά στον τρόπο που αυτά είναι υπολογισμένα να εφαρμόζουν στο σώμα μας. Την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να αγοράσεις κάτι για σένα, μπες και σε κάποια μαγαζιά που μέχρι τώρα δεν επισκεπτόσουν και φόρεσε το πιο απλό ρούχο τους για να τσεκάρεις αν όντως είναι αυτό που θες. Κάνε το ίδιο πράγμα μέχρι να βρεις αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Ότι άλλο χρειαστείς, στη διάθεση σου αν μπορώ να σε βοηθήσω.

Leave a Reply

Solve : *
29 − 12 =