Πόσες φορές έχετε βρεθεί σε ένα πολύ «in» εστιατόριο; Πόσες φορές έχετε προσπαθήσει με μεγάλο κόπο να φάτε το φαγητό αυτού του «fancy», «in» και όπως αλλιώς τέλος πάντων χαρακτηρίζονται αυτά τα εστιατόρια – βιτρίνες; Επειδή, λοιπόν, όλοι και όλες μας έχουμε βρεθεί έστω και μία φορά σε ένα τέτοιο εστιατόριο, ας κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή. Ναι, ενός λεπτού σιγή για την «κακοκομμένη» σαλάτα ( και επειδή σίγουρα δεν υπάρχει τέτοια λέξη, ας κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή και για αυτό! ), για την άψητη μπριζόλα, για το ανάλατο ρύζι και για τα κεφτεδάκια-σόλες  που για να τα δαγκώσεις κάνεις τάμα στον Άγιο Ραφαήλ.

 food

Φυσικά, η χολή που βγάζω μπορεί να φαντάζει υπερβολική, αλλά δικαιολογημένη. Θεωρώ ανεπίτρεπτο για ένα εστιατόριο άλφα κατηγορίας, να σερβίρει άθλιο φαγητό. Στην περίπτωση, μάλιστα, που το φαγητό αυτό πληρώνεται χρυσό. Σε μια χώρα, όπως η Ελλάδα που φημίζεται για το καλό φαγητό της, είναι απαράδεκτο να επιλέγεις το καλύτερο εστιατόριο της πόλης για να φας και τελικά να μην τρως. Ακόμη πιο απαράδεκτο για τους ξένους που έρχονται στη χώρα μας και όντας ενημερωμένοι για τα καλύτερα εστιατόρια στα οποία μπορούν να δοκιμάσουν τις νοστιμιές της χώρας μας, να χαλούν την «εικόνα» που είχαν σχηματίσει και περίμεναν να γευτούν εξαιτίας της ανευθυνότητας των ιδιοκτητών.

Μιλώντας για ανευθυνότητα, σίγουρα θα αναρωτιόμαστε όλοι μας για ποιο λόγο συμβαίνουν αυτές οι άτυχες στιγμές ή αλλιώς αναποδιές όπως θα τις χαρακτηρίζαμε. Ευθύνες, αρχικά, θα αποδίδαμε στον ιδιοκτήτη του εκάστοτε εστιατορίου, ο οποίος δε φρόντισε να προσλάβει το καλύτερο προσωπικό, όντας ανεύθυνος και αδιάφορος απέναντι στο γεγονός ότι πρέπει να «ευχαριστήσει» τους πελάτες του. Ανεύθυνος και αδιάφορος και για το γεγονός ότι ενδιαφέρθηκε μόνο για την εξωτερική εμφάνιση του εστιατορίου. Επηρεασμένος από τη σκέψη ότι ένα προσεγμένο και μοντέρνο εστιατόριο με φιλικό περιβάλλον είναι αυτό που πολλοί θέλουν και αναζητούν, έχασε το στοίχημα με το περιεχόμενο, το οποίο φυσικά αφορά το φαγητό. Τέτοια σκεπτικά, βέβαια, δεν ανταποκρίνονται σε επαγγελματικές συμπεριφορές.

Όπως και να ‘χει, όποιοι και να είναι οι λόγοι που ένα εστιατόριο χάνει την αίγλη του «in», καλό θα ήταν να μάθουμε να αντιδρούμε. Όταν κάτι μας χαλάει, το λέμε, ευγενικά, και χωρίς φωνές και φασαρίες, το λέμε! Χωρίς ντροπές. Δείτε το σαν ένα βιβλίο παραπόνων, στο οποίο καλείστε να καταγράψετε την προσωπική σας γνώμη. Είμαι σίγουρη και ταυτόχρονα αισιόδοξη ότι η γνώμη σας, μας θα ακουστεί… άλλωστε είμαστε ό,τι τρώμε και ποιος θέλει να είναι μια σόλα;!